Skærme
Fijala 3554
død skærm - LG 995E
Fra : Christian Birkholm C~

Dato : 10-09-02 18:25

Hejsa,

1. Sørens osse! Lige pludselig er min skærm bare død - der er ingen reaktion
ved tryk på 'tænd'-knappen. Nogen forslag til hvad der kan gøres når en
skærm bare holder op med at virke? Sidder der evt. sikringer indenbors man
skal tjekke?

2. Har en vaskemaskine stående lige på den anden side af væggen hvor
skærm+comp står. Når vaskemaskinen kører 'ryster/hopper' billedet på
skærmen. Ganske tydeligt at vaskemaskinen er grunden da det kun sker når den
er tændt og da det er ligemeget hvilken skærm man slutter til. Hvad skyldes
dette og er det evt. skadeligt for skærmen?

Mange tak,
Christian B. Clausen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-09-02 22:05

Christian Birkholm Clausen wrote:
> [...]
> skærm bare holder op med at virke? Sidder der evt. sikringer indenbors man

Ingen anelse, men skulle det blot være en sikring så er der nok en årsag
til den er gået.

> [...]
> er tændt og da det er ligemeget hvilken skærm man slutter til. Hvad skyldes
> dette og er det evt. skadeligt for skærmen?

Elektrisk/magnetisk stråling fra vaskemaskinens motor eller måske
varmelegmet, eller måske snavset strøm på elnettet (Nok usansynligt da
vaskemaskinen nok har sin egen gruppe med 380 Volt). Om det er skadeligt
ved jeg ikke, men det er vel tænkeligt skærmen prøver at kompensere for
påvirkningerne og det måske belaster elektronikken.

En fladskærm vil formodentligt ikke blive påvirket, og ellers er
løsningen vel at stikke konen et vaskebræt

Mvh

Bruno