Der er håb for sælgere !
Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-09-02 18:15

Hej !

Jeg har fornyligt solgt min mc ...
køber har selvfølgelig ikke omregistreret som lovet inden for lovens 3 uger
og så står man der og tænker - det kan ikke passe at loven tillader sådanne
syndere at nasse på min forsikring ...

Det gør den heldigvis ikke !

Jeg ringede til Codan og fortalte hvad der var sket osv...
og hun ville straks afmelde forsikringen og underette politiet ...
( det skal siges at jeg ikke ved hvor køber bor* )

Jeg ringede til politiet og fortalte at jeg ikke vidste hvor køber bor og at
jeg har et problem osv... betjenten fortalte mig at jeg trygt kunne slappe
af velvidende at hvis køber tog en tur og blev stoppet ville han

1. Få 5000 i bøde for at køre uden forsikring
2. Miste retten til at få mc'en omregistreret uden syn.
3. Få en advarsel og måske senere få betinget sit kørekort
4. Få klippet pladerne - derfor skal der købes nye(**)

Så for engangsskyld er det rart at kunne "snyde" ham der ville "snyde" en og
nasse på ens forsikring...

Så lige nu håber jeg for alt i verden at han tager mc'en og bliver stoppet
.... eller måske kører ind i en bil (uden person skade self.) og skal betale
et uhyre beløb fordi han ikke har en forsikring :D

* = Køber havde meget travlt med at komme afsted .. jeg fik godt nok lavet
en slut seddel men hans underskrift osv.. er totalt ulæsligt ...

** = Ellers skal mc'en skrottes, eller stilles væk ...

L. M.

Fra : Allan Wisborg

Dato : 10-09-02 18:48

Jeps, brugte samme trick da min gamle blev solgt.
Politiet truede med at klippe pladerne, da det jo i deres øjne var min
motorcykel.
Jeg sagde, at det kunne de skam bare gøre, hvorefter jeg venligt fortalte
dem hvor køber boede, og hvor de derfor ville kunne finde cyklen.
Jeg var dog også så flink at ringe til køber og fortælle dette, og vupti var
cyklen omregistreret.

Allan

Fra : Claus MC

Dato : 10-09-02 19:00

"Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Få 5000 i bøde for at køre uden forsikring

Snarere 500 !
Kilde : CIR nr 11655 af 15/08/2000

> 2. Miste retten til at få mc'en omregistreret uden syn.

Det kommer skam an på, hvor længe den har kørt siden sidste syn! Hvis den
har kørt over 1 år, skal den jo synes uanset plader eller ej.

> 3. Få en advarsel og måske senere få betinget sit kørekort

Vrøvl !

> 4. Få klippet pladerne - derfor skal der købes nye(**)

Jep - men der er nu kun 1

> ** = Ellers skal mc'en skrottes, eller stilles væk ...

Vel skal den da ej skrottes Den skal heller ikke stilles væk - den må
bare ikke stå på offentlig vej.

Mvh

Claus

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-09-02 19:16

Hej Claus

> Snarere 500 !
> Kilde : CIR nr 11655 af 15/08/2000

Du har helt ret ... jeg må have hørt forkert i min glædes "rus"

> Det kommer skam an på, hvor længe den har kørt siden sidste syn! Hvis den
> har kørt over 1 år, skal den jo synes uanset plader eller ej.

Den har ikke kørt mere end 6 måneder ... derfor skrev jeg det ...

> Vrøvl !

Så har forsikrings damen fejl informeret mig ...
Jeg kunne da bare forstille mig at hun havde ret ... at køre uden
forsikring/plader burde i det tilfælde i.f.ø min terminologi kunne straffes
efter ovenstående eller frihedsberøvelse

> Jep - men der er nu kun 1

Ord-kløver :D

> Vel skal den da ej skrottes Den skal heller ikke stilles væk - den må
> bare ikke stå på offentlig vej.

Men gerne på privat vej derfor skrev jeg at den skulle stilles væk ... og
den kan også sagtens laves om til en fin firkant
i en indrustri presser men desværre har købet jo mistet muligheden for at få
vragpanten på grund af sin egen dumhed.

m.v.h.
l. madsen

Fra : Moller

Dato : 11-09-02 18:13

> [...]
uger
> og så står man der og tænker - det kan ikke passe at loven tillader

Yepsen, for den dag du sælger den skal du ringe til forsikringen og sige
at den er solgt... så tager de sig af det hele med at afmelde osv... efter
de 3 uger.

VH
Lars Molnit,
Som i går fik hele sin forsikringspræmie for det næste år tilbage fra
GT'en :) jubiii, så er der råd til sportsdæk til banditten