Cykel stativ
Fra : Finn Pedersen

Dato : 10-09-02 18:08

Jeg er i tvivl om hvor cykelstativet skal være foran eller bagpå
campingvogen?
Det er en med køkken og toilet bag i vognen.

Finn Pedersen
Nybagt campist

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-09-02 18:33

Hej

Pas på med for meget vægt bag på, den bliver ikke til at styre.

Jeg selv foretrækker at placere tunge ting foran, og så korrigere ved at
flytte nogle ting inde i vognen.

hilsen

Kim Olsen

Finn Pedersen <finnlund@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7e26e8$0$22920$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 18:55

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg selv foretrækker at placere tunge ting foran,
> og så korrigere ved at flytte nogle ting inde i vognen.

Da jeg i sin tid stadig var nomade (er nu en af de der fastliggere)
foretrak jeg også at have vægten foran.

Jeg korrigerede et for højt kugletryk med en af de dersen
top/slingre-anordninger med bladfjedre. jeg brugte en af mærket
SK-Lift fra Svendborg Karosserifabrik. Ved hjælp af den kunne jeg få
et utroligt stabilt vogntog, der hverken gyngede op og ned med snuden
eller slingrede fra side til side, - selv ved ret så høje hastigheder.

Og kunne man eventuelt lokke dig til at læse, og bruge, de eminent
gode råd og vejledninger om citattekekning m.v. på dette link:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - Jeg er helt sikker
på at du vil gøre en masse mennesker i endnu bedre sensommerhumør!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-09-02 20:28

Andreas Falck wrote:

> Da jeg i sin tid stadig var nomade foretrak jeg også at
> have vægten foran.

Det er også det eneste rigtige.

Mange mener at den hellige grav er vel forvaret, hvis bare vognen er i
balance og kugletrykket omkring de 50 kg - det er for så vidt også OK,
at have den statiske balance på plads..

Ved at placere både cykler og køkken bagest vil dynamikken under kørsel
skabe en slags penduleffekt, uanset at den statiske balance er på plads.

> (er nu en af de der fastliggere)

<troll on>

Hva' søren - jeg troede, at du var rigtig campist!

<troll off>

> Jeg korrigerede et for højt kugletryk med en af de dersen
> top/slingre-anordninger med bladfjedre.

Jeg har netop monteret en ALKO 2004 på min LMC 450 - hvorefter jeg måtte
konstatere at mit vogntog måske ikke har været så velkørende, som jeg
egentlig troede! Klart anbefalelsesværdigt.

> ... http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - Jeg er helt sikker
> på at du vil gøre en masse mennesker i endnu bedre sensommerhumør!

Jo tak!

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 20:56

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> <troll on>
> Hva' søren - jeg troede, at du var rigtig campist!
> <troll off>

Jo, jo, men jeg har bare endnu ikke fundet ud af hvordan jeg får det
dersens trækkrogshalløj monteret på min handicapknallert

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-09-02 13:45

"Finn Pedersen" <finnlund@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er i tvivl om hvor cykelstativet skal være foran eller bagpå
> campingvogen?
> Det er en med køkken og toilet bag i vognen.
>

> Finn Pedersen
> Nybagt campist

Det skal være foran fordi du har meget vægt bagi.
Jeg har selv en hobby med toilet foran og køkken i midten, og cykelstativ
bag på det fungere fint bare jeg holder et forholdsvis højt kugletryk på ca.
75 kg, ved meget høj fart over 100 km/t lidt mere.
Men da du har en støre vægt i bagenden vil jeg ikke anbefale det.
Hilsen fra Steen Larsen.