Lidt mere om den nye CBR600 F5'er
Fra : Michael K. S.

Dato : 10-09-02 17:20

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-09-02 06:29

Michael K. S. wrote ...

http://www.motorbikebob.com/article_detail.cfm?article_id=213&pagecount=
1&currpageno=1

Så er det vist slut med titlen som Allrounder Numero Uno.

Det ser til gengæld ud til at Kawa har overtaget den med deres 636.

Men det er da lidt blæret at de styler den ligesom RCV'en. Personligt
ville jeg jo gerne ha' en i Rossi farver - selvom det er en Honda (jeg
har en pige-kæreste - så det er OK

--
Mikkel

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 07:09

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så er det vist slut med titlen som Allrounder Numero Uno.
>
> Det ser til gengæld ud til at Kawa har overtaget den med deres 636.

Den bliver jo vist afløst i år af en racer med upside down gaffel og radiale
bremsekalibre, så Kawa går vist også efter titlen som vildeste racer 600.

mvh
Anders O

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-09-02 07:23

[8260]Anders Olesen wrote ...
> "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message

> Den bliver jo vist afløst i år af en racer med upside
> down gaffel og radiale bremsekalibre, så Kawa går vist
> også efter titlen som vildeste racer 600.

Mon ikke det er 636'eren (ZX-6R 2002) du tænker på?

Den får mange rosende ord på performance siden, men samtidig udnævner
samtlige tests den også til at være særdeles rummelig for en sports
600.

MCN skriver bla.: "The bars/bum/pegs relationship is more CBR than R6,
too. So if you’re not well into travelling everywhere hunched in to a
racing crouch you’ll love the ZX’s dimensions."

Hvad er iøvrigt en radial bremsecaliper?

--
Mikkel

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 15:29

> [8260]Anders Olesen wrote ...

> Mon ikke det er 636'eren (ZX-6R 2002) du tænker på?

niks, den var vist bare ment som en overgangsmodel (er jo næsten identisk
med 2000-2001 model), før det heltl nyudviklede dyr kommer i år (= 2003
)

> Hvad er iøvrigt en radial bremsecaliper?

Samme slags som de kører med på eurosport, sidder vist placeret anderledes i
forhold til skiven end almindelige kalibre, men jeg har ikke helt styr på
det.

mvh
Anders O

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 15:31

> [...]
> forhold til skiven end almindelige kalibre, men jeg har ikke helt styr på

Fandt lige lidt mere info:
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=154640
læg mærke til bremsecaliperen
mvh
Anders O

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-09-02 09:57

[8260]Anders Olesen wrote ...

> Samme slags som de kører med på eurosport,

Aaahhh, det er altså noget man bruger i TV produktion?

Jeg kigger lige på dit link når MCN har fået deres side op igen.

--
Mikkel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-09-02 10:18

[8260]Anders Olesen wrote ...

> niks, den var vist bare ment som en overgangsmodel (er jo
> næsten identisk med 2000-2001 model), før det heltl
> nyudviklede dyr kommer i år (= 2003 )

Aah yes, nu har jeg set billederne på MCN. Der ser sgu... lækker ud!
Gid man var millionær.

> Samme slags som de kører med på eurosport, sidder vist
> placeret anderledes i forhold til skiven end almindelige
> kalibre, men jeg har ikke helt styr på det.

Hmmm... den sidder da vist samme sted som caliperen på min MZ...
Nogen der rent faktisk ved hvad en radial bremse er for noget?

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-09-02 12:11

On 12 Sep 2002 09:17:46 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hmmm... den sidder da vist samme sted som caliperen på min MZ...
>Nogen der rent faktisk ved hvad en radial bremse er for noget

Ja - det har noget at gøre med hvordan caliperen er ophængt i 2
punkter i hver sine ende (af længdeaksen) - direkte til hub'en,i
stedet for kun den ene ende af caliperen som på konventionelle.De er
dermed af naturlige årsager meget stivere (funktionelt) end alm.
ophængte og nedsætter således "flex",hvilket giver en mere præcis og
kraftigere bremse (i det mindste i teorien).

-M

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 11-09-02 12:06

Mikkel Christensen wrote:

> Men det er da lidt blæret at de styler den ligesom RCV'en. Personligt
> ville jeg jo gerne ha' en i Rossi farver - selvom det er en Honda (jeg
> [...]

-Personligt kunne jeg nu godt tænke mig at skifte min sorte F4 ud med en
"Ten Kate" gul F5. *GG*
Nogen der ved hvor man kan se nogle bedre fotos af den nye cykel??

-Charlotte

Fra : peterl

Dato : 12-09-02 12:38

Jeg har lagt et billede på dk.binaer.motor, som du måske allerede har
opdaget. Den officielle "løfte sløret" fremvisning er i morgen, men
www.honda.it er klar allerede i aften kl. 22.00. Diverse magasiner følger
sikkert med kort efter...

Jeg kan lægge andre billeder ud under det andet når jeg finder flere...

-PeterL

Fra : peterl

Dato : 12-09-02 12:40

Ups...!

www.hondaitalia.com naturligvis...

-PeterL

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-09-02 21:43

On Thu, 12 Sep 2002 13:39:34 +0200, "peterl" <pvl@ioi.dk> wrote

>www.hondaitalia.com naturligvis...

Jeps - så _er_ den her !! Og det står klart at Honda denne gang har
brudt med modellens forhistorie....En CBR600RR - komplet med HRC-kit
allerede udviklet fra starten.....lækkert og ikke mindst interessant -
prøvetur hurtigst muligt tak !!

-M

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-09-02 08:56

Fandt lige denne her, hvor man kan se lidt flere detaljer!
Den er da bare for fed den cykel - Nyd lige udstødningen!

http://www.mc.honda-eu.com/pages/flash/home/mod03_fr.html

Charlotte

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-09-02 09:05

On Fri, 13 Sep 2002 08:56:26 +0100, Charlotte Grosen
<charlotte.grosen@femina.dk> wrote:

>Fandt lige denne her, hvor man kan se lidt flere detaljer!
>Den er da bare for fed den cykel - Nyd lige udstødningen!

Ja - Hvad skal man så sige til det Charlotte ?? Når du har ret så har
du jo ret )

-M

Fra : peterl

Dato : 13-09-02 10:00

Det italienske site har noteret en vægt på 169kg. Lad os håbe det er en
misforståelse...

-PeterL

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-09-02 10:09

On Fri, 13 Sep 2002 10:59:36 +0200, "peterl" <pvl@ioi.dk> wrote:

>Det italienske site har noteret en vægt på 169kg. Lad os håbe det er en
>misforståelse...

Ja yffer-pyffer,det kan vi _ikke_ li'...163 kg var det jeg havde læst
før,162 kg for den ny R6'er.Men det er jo anyhoo curb-side vægten der
er mest interessant,ikke tørvægten.

-M

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 13-09-02 11:48

> Fandt lige denne her, hvor man kan se lidt flere detaljer!
> Den er da bare for fed den cykel - Nyd lige udstødningen!
>
> http://www.mc.honda-eu.com/pages/flash/home/mod03_fr.html
>
> Charlotte

Umiddelbart læser jeg siden sådan at gade modellen CBR600F fortsætter
uforandret. Er det korrekt opfattet?
Mvh
Anders O