Hvad spiser du når du er lækkersulten?
Fra : Jonas Lind

Dato : 21-02-01 18:11

Slik

Men da dette ikke er det sundeste i verden, kunne det være rart at høre om
nogle gode alternativer, der så at sige giver samme fornøjelse som at
fortære en pose gode lakridser.

Jeg tyr som regel til æbler og appelsiner eller måske et par gulerødder, men
det er lissom ikke helt det samme. En ristet bolle med en skive ost er også
ok, but still.
Nogen der har noget inspiration?

jonas@elsker.lakridser

Fra : Heidi C. Tholstrup

Dato : 21-02-01 18:57

Jonas Lind <blondie@rhk.dk> wrote in message news:970sns$sb0$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> det er lissom ikke helt det samme. En ristet bolle med en skive ost er også

Hvad med tørret frugt? Tørrede dadler eller abrikoser smager sødt,
og indeholder oven i købet masser af fibre og meget lidt fedt. Men
man bør vist stadig holde øje med hvor mange man spiser, da de
også indeholder ret mange kalorier - og de skal trods alt forbrændes,
selvom det er af den sunde slags.

--
Med venlig hilsen/kind regards Heidi
Remove SPAM in emails

Fra : Helle :)

Dato : 21-02-01 19:01

On Wed, 21 Feb 2001 18:10:43 +0100, "Jonas Lind" <blondie@rhk.dk>
wrote:

> [...]
>det er lissom ikke helt det samme. En ristet bolle med en skive ost er også

Hvad med popcorn ?
Jeg har selv en popcornsmaskine, som popper på luft, men derudover kan
man vist nok også poppe dem i microovn vha vand.

Helle :)
ps. Hvad hårfarve har du for tiden Blondie ?

Fra : Jonas Lind

Dato : 21-02-01 21:17

> Hvad med popcorn ?
> Jeg har selv en popcornsmaskine, som popper på luft, men derudover kan
> man vist nok også poppe dem i microovn vha vand.

Men popcorn fra så en lufttørrer..kommer de ikke til at smage af meget
lidt??
Og hvordan popper man helt præcist popcorn med vand, det har jeg lidt svært
ved at forestille mig !

> Helle :)
> ps. Hvad hårfarve har du for tiden Blondie ?

Hmm.der satte du lige gang i de grå...helle...helle helle
helle...hmm...dang! kender jeg dig?
det er iøvrigt kedeligt leverpostej for tiden måsnartgørenoget!

jonas

Fra : Helle :))

Dato : 22-02-01 18:57

>Men popcorn fra så en lufttørrer..kommer de ikke til at smage af meget
>lidt??

Det er vel smag og behag. Klart at de ikke smager af olie, men de er
sprøde og så kan man jo salte dem som man vil bagefter.

>Og hvordan popper man helt præcist popcorn med vand, det har jeg lidt svært
>ved at forestille mig !

Denne har jeg fundet ved en tidligere lejlighed, jeg har dog ikke
afprøvet den, da jeg ikke har en microbølgeovn:
½ dl. vand
1 dl. popcorn
1 tsk. salt
Kommes i en skål med låg eller mikroovns-film på. Skal have ca. 6-7
min. på fuld effekt i mikroovn.

>Hmm.der satte du lige gang i de grå...helle...helle helle
>helle...hmm...dang! kender jeg dig?
>det er iøvrigt kedeligt leverpostej for tiden måsnartgørenoget!
>
>jonas

Kender og kender, det er måske så meget sagt...

Helle :) aka McQueen

Fra : Peter Westh

Dato : 23-02-01 14:03

"Jonas Lind" <blondie@rhk.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvordan popper man helt præcist popcorn med vand, det har jeg lidt
svært
> ved at forestille mig !

Jeg ved ikke med vand, men det er helt problemfrit at poppe popcorn i en
gryde uden olie. Gryden skal bare være tung, godt varm inden majsen kommes
i, og så skal der røres voldsomt, da olien ikke er der til at lede varmen.
Det tager ca. 5 minutter før de begynder at poppe, men så går de også
stærkt. De smager fint, mere som købepopcorn end hjemmelavede.

Jeg er ikke selv på skrump, men min kæreste som er (suk!) spiser en
flødebolle eller tre i ny og næ - det er mest luft og lidt sukker. Hun laver
også nogen ret gode lagkager af almindelige lagkagebunde lagt sammen med
frosne hindbær og Fromage Frais smagt til med sukker eller sødemiddel og
vanillie (ægte, vanilliesukker smager helt forkert). Bundene dryppes med
eksempelvis appelsinsaft eller kaffe, det er vigtigt at kagen er godt
fugtig. Der kan trækkes cacaoglasur over eller bare sigtes cacao udover,
ligesom på Tiramisu. En af lagkagebundene kan erstates med knuste makroner -
dem uden mandler i er rent sukker. Resultatet er meget friskt, lidt af et
sukkerorgie men dog mest vand, luft og proteiner.

Frugtsalat er en anden god slikmulighed, det føles lidt mere som
selvforkælelse end at spise et æble eller en appelsin, selvom det
ernæringsmæssigt er stort set det samme.

Endelig kan hun også godt lide min "slanke-sandkage" som ligge på sol:
http://www.sol.dk/opskrifter/o0510309.html

MVH

Peter

Fra : Marianne Høyen

Dato : 21-02-01 23:44

> [...]
men
> det er lissom ikke helt det samme. En ristet bolle med en skive ost er

Tja - lakrids er det ikke, men jeg er ret glad for spirede kikærter. De har
samme 'bid' som slik, men er vist (desværre) ret energirige - dog mindre end
lakrids.