/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Valg af PBX -> TAPI/CSTA etc.
Fra : Jens Lykke Brandt


Dato : 10-09-02 15:53

Hej.

Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
TAPI, CSTA
Og den skal understøtte:
analog, ISDN, Q-sig

Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
firmaets telefoncentral.
Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.

Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
Af CSTA?
Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi kun
brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.

Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med, men at
det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?

Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt synspunkt -
hvad er fedt for en nørd at arbejde med?

Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig

Med venlig hilsen
Jens Brandt



 
 
Danne S (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Danne S


Dato : 10-09-02 18:09


"Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i meddelandet
news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig

Index 800 (Har dock inte Q-sig), tror även IP Office kan vara något.
Kolla http://info.landis.se/telecom/doro/main.asp se även produkten CenTIus
:)

> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>
> Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> Af CSTA?

CSTA kostar mycket i licenspengar, räkna med minst 50 000 kr...

> Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med, men at
> det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?

Vänd på frågan, behöver du ?
Skall du kontrollera "telefonväxeln" eller funktionen på enskilda
"ankytningar" ?
Skall du komma åt "ljudkanalerna" via interfacet ?

Det finns även TSAPI och givetvis det vanligaste, properitära protokoll.
TAPI finns i många versioner.

Danne



Jens Lykke Brandt (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Lykke Brandt


Dato : 11-09-02 12:53


"Danne S" <NoSpam@FakeEMail.Nowhere> wrote in message
news:MGpf9.7298$e5.1347276@newsb.telia.net...
>
> "Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i meddelandet
> news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> > TAPI, CSTA
> > Og den skal understøtte:
> > analog, ISDN, Q-sig
>
> Index 800 (Har dock inte Q-sig), tror även IP Office kan vara något.
> Kolla http://info.landis.se/telecom/doro/main.asp se även produkten
CenTIus
> :)
>

Indtil videre, så er det den eneste beskrivelse af en telefoncentral, hvor
de rent faktisk skriver hvilke standardversioner, de understøtter - og det
er rart.
Q-sig er måske ikke nødvendigt: Det skulle være hvis vores kunders centraler
ikke har noget avanceret TAPI/CSTA, men til gengæld har Q-sig...

> > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> > firmaets telefoncentral.
> > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> >
> > Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> > Af CSTA?
>
> CSTA kostar mycket i licenspengar, räkna med minst 50 000 kr...
>

Det forstår jeg ikke. CSTA er en protokol, som man vel kan udvikle gratis
til.
Det er klart, at hvis man ønsker at bruge CT-Connect fra Dialogic, så skal
man betale (meget) for det, men CSTA i sig selv skal man vel ikke betale
for.
Har jeg misforstået dette?

> > Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med, men
at
> > det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
>
> Vänd på frågan, behöver du ?
> Skall du kontrollera "telefonväxeln" eller funktionen på enskilda
> "ankytningar" ?
> Skall du komma åt "ljudkanalerna" via interfacet ?
>
> Det finns även TSAPI och givetvis det vanligaste, properitära protokoll.
> TAPI finns i många versioner.
>
> Danne
>
>

Spørgsmålet om jeg behøver CSTA er naturligvis berettiget, og jeg må
desværre være dig svar skyldig, da jeg endnu ikke er nok inde i hverken TAPI
eller CSTA til at kunne beskrive forskellene.
Men vi vil naturligvis ikke afskære os fra mulighederne på forhånd: Det vil
jo være ærgeligt, hvis vi skal købe en ekstra central om 4 måneder for at
kunne lave de ting, som vi har brug for.

Men mere konkret, så skal vi gribe de enkelte opkald, analysere deres
egenskaber og derefter behandle dem efter forskellige regler (omstil til
forskellige lokalnumre) - det antager jeg kan gøres relativt nemt med TAPI.
Desuden skal vi konkret kunne lave interne opkald og få dem til at virke som
eksterne opkald (helt konkret har vi med en løsning på en MD110, hvor vi
skulle opnå dette, sendt opkaldene ud på et kort og ind igen i maskinen på
et andet kort - at dirigere 20 samtidige opkald ud til den offentlige
central og ind igen koster og tager linjekapacitet (værst)) - og her TROR
jeg, at TAPI opererer på et højere niveau - men jeg ved det ikke.
Jeg skal ikke tilgå lydkanalerne direkte: Her vil vi anvende Dialogic's api
til deres kort, som vi gør i dag.

Men tak for anbefalingen
Jens



Danne S (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Danne S


Dato : 11-09-02 16:32

> > CSTA kostar mycket i licenspengar, räkna med minst 50 000 kr...
> >
>
> Det forstår jeg ikke. CSTA er en protokol, som man vel kan udvikle gratis
> til.

Jag vet inte hur det är nu men tidigare ägde IBM protokollet och det fanns
licenspengar med i priset för interface delen i växeln. Applikationer som
arbetat mot CSTA har jag bara hört om när det är dyra applikationer.

Mvh Danne



Jaze01 (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Jaze01


Dato : 10-09-02 20:40

"Jens Lykke Brandt" skrev d. 10-09-02 15:53 dette indlæg :
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig
>
> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>
> Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> Af CSTA?
> Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi
kun
> brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.
>
> Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med,
men at
> det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
>
> Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt
synspunkt -
> hvad er fedt for en nørd at arbejde med?
>
> Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig
>
> Med venlig hilsen
> Jens Brandt
>
>
Hej Jens

Udover det du nævner bør du også sikre dig at det du vælger understøtter
VoIP. "Death of distance" gør det hele mere sjovt. En anden betragtning
som jeg ville indrage er om producenten har taget stilling til SIP.
LG (Lucky Goldstar) kunne være seriøst bud - det er ihvertfald elstremt
billigt.

Mvh Jens Olesen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jens Lykke Brandt (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Lykke Brandt


Dato : 11-09-02 13:00

> Udover det du nævner bør du også sikre dig at det du vælger understøtter
> VoIP. "Death of distance" gør det hele mere sjovt. En anden betragtning
> som jeg ville indrage er om producenten har taget stilling til SIP.

Vi har pt. ingen planer om at anvende VoIP, da vi pt. udvikler til større
firmaer - som generelt endnu ikke er så "smarte".
Selvom SIP klart er smartest set fra et PC-synspunkt imho, så må man vel
også erkende, at H.323 er standarden i dag i kommercielle systemer - men
selvfølgelig ville det være lækkert med en central, som var bevidst om dette


> LG (Lucky Goldstar) kunne være seriøst bud - det er ihvertfald elstremt
> billigt.

Det var også mit synspunkt. Jeg har skrevet til dem for at få mere info om
deres TAPI-versioner - og samtidig spurgt om deres CSTA egenskaber - if
any...

>
> Mvh Jens Olesen
>


/Jens



Per (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-09-02 08:17


"Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i en meddelelse
news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig
>
WWW.matra.dk

> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>

Den dybe tallerken er opfundet

> Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> Af CSTA?
> Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi kun
> brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.
>
> Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med, men at
> det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
>
> Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt
synspunkt -
> hvad er fedt for en nørd at arbejde med?
>
> Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig
>
> Med venlig hilsen
> Jens Brandt
>
>


--

--


Mvh

Per Jørgensen
IT- og procesteknik.




Jens Lykke Brandt (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Lykke Brandt


Dato : 11-09-02 13:15


"Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> wrote in message
news:3d7eedd6$0$30510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i en meddelelse
> news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> > TAPI, CSTA
> > Og den skal understøtte:
> > analog, ISDN, Q-sig
> >
> WWW.matra.dk

Matra lyder besnærende, men fra nogen forhandlinger, som jeg var i gang med
for en del år siden, fik at vide, at Matra var et "usikkert" bud, og det har
jeg stadig liggende i bagagen - jeg kan ikke huske hvorfor (eller om det var
misundelse fra de andre parter, som jeg også forhandlede med)
Er der nogen, som har positive/negative erfaringer med Matra?

>
> > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> > firmaets telefoncentral.
> > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> >
>
> Den dybe tallerken er opfundet

Hmmm. Den er måske lidt for subtil for mig: Jeg HAR brug for 10 alm.
telefoner, 10 digitale (ISDN-linjer) og 10 analoge linjer.
(Hader I ikke også, når I ikke fatter pointen

>
> Mvh
>
> Per Jørgensen
> IT- og procesteknik.


/Spørge-Jens



Per (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-09-02 15:09

"Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i en meddelelse
news:QsGf9.70442$ww6.4843246@news010.worldonline.dk...
>
> "Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> wrote in message
> news:3d7eedd6$0$30510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Matra lyder besnærende, men fra nogen forhandlinger, som jeg var i gang
med
> for en del år siden, fik at vide, at Matra var et "usikkert" bud, og det
har
> jeg stadig liggende i bagagen - jeg kan ikke huske hvorfor (eller om det
var
> misundelse fra de andre parter, som jeg også forhandlede med)
> Er der nogen, som har positive/negative erfaringer med Matra?

Det har været misundelse

Det er et "stærkt" anlæg/system. Kan utrolig meget. Kan udbygges med VoIP.
Alle funktioner vil være for omfattende at komme ind på her.
Der findes udviklingsdokumenter på TAPI og CSTA. Kontakt evt. EADS.


>
> >
> > > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> > > firmaets telefoncentral.
> > > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> > >
> >
> > Den dybe tallerken er opfundet
>
> Hmmm. Den er måske lidt for subtil for mig: Jeg HAR brug for 10 alm.
> telefoner, 10 digitale (ISDN-linjer) og 10 analoge linjer.
> (Hader I ikke også, når I ikke fatter pointen

Jeg er selv ved at installerer vores egen democentral og TAPI server med en
god mængde software, for fremvisning til vores kunder.
Der er bl.a. CTI programmerne Plug & Speak samt PC omstilling i2070 og VoIP
programmet SoftPhone i2052 m.m.


--


Mvh

Per Jørgensen
IT- og procesteknik.



Jaze01 (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Jaze01


Dato : 11-09-02 16:00

"Per" skrev d. 11-09-02 15:09 dette indlæg :
> "Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i en meddelelse
> news:QsGf9.70442$ww6.4843246@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> wrote in message
> > news:3d7eedd6$0$30510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Matra lyder besnærende, men fra nogen forhandlinger, som jeg var i
gang
> med
> > for en del år siden, fik at vide, at Matra var et "usikkert" bud, og
det
> har
> > jeg stadig liggende i bagagen - jeg kan ikke huske hvorfor (eller om
det
> var
> > misundelse fra de andre parter, som jeg også forhandlede med)
> > Er der nogen, som har positive/negative erfaringer med Matra?
>
> Det har været misundelse
>
> Det er et "stærkt" anlæg/system. Kan utrolig meget. Kan udbygges med
VoIP.
> Alle funktioner vil være for omfattende at komme ind på her.
> Der findes udviklingsdokumenter på TAPI og CSTA. Kontakt evt. EADS.
>
>
> >
> > >
> > > > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal
fungere som
> > > > firmaets telefoncentral.
> > > > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> > > >
> > >
> > > Den dybe tallerken er opfundet
> >
> > Hmmm. Den er måske lidt for subtil for mig: Jeg HAR brug for 10 alm.
> > telefoner, 10 digitale (ISDN-linjer) og 10 analoge linjer.
> > (Hader I ikke også, når I ikke fatter pointen
>
> Jeg er selv ved at installerer vores egen democentral og TAPI server
med en
> god mængde software, for fremvisning til vores kunder.
> Der er bl.a. CTI programmerne Plug & Speak samt PC omstilling i2070 og
VoIP
> programmet SoftPhone i2052 m.m.
>
>
> --
>
>
> Mvh
>
> Per Jørgensen
> IT- og procesteknik.
>
>
Jeg er principielt enig med Per. Et kritikpunkt som ihvertfald var
gældende tidligere var facilitets niveauet på VoIP og iøvrigt om den
tidligere ejer Nortel Networks" ville videreføre platformen. Det burde
være afklaret nu hvor det er blevet et selvstændigt selskab.

Mvh Jens Olesen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Per (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 13-09-02 09:05

> Jeg er principielt enig med Per. Et kritikpunkt som ihvertfald var
> gældende tidligere var facilitets niveauet på VoIP og iøvrigt om den
> tidligere ejer Nortel Networks" ville videreføre platformen. Det burde
> være afklaret nu hvor det er blevet et selvstændigt selskab.
>
> Mvh Jens Olesen


Svjv, var Matra (nu branch'et som Connexity, af EADS) det eneste, der havde
alle faciliteter med over på VoIP platformen herunder specielt MoH.
Ligeledes er det muligt at tilslutte alle former for telefoniudstyr.
Endvidere kan eksisterende Matra centraler udvides til VoIP, CTI m.m., ved
at monterer netkort i centralen og installerer en TAPI server.

Nogle andre centraler (gateway's) kan der kun tilsluttes analoge apparater
og ikke systemtelefoner og andre igen var kun gateway for IP telefoner.

--


Mvh

Per Jørgensen
IT- og procesteknik.



Coppia (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Coppia


Dato : 15-10-02 17:44

Det er ikke helt korrekt, Omni PCX Office fra Alcatel har også fuldt
facilitets understøttelse i forbindelse med VoIP.

Samtidigt understøtter Alcatel også Tapi, CSTA samt Qsig

Godt bud og alternativ til Matra

roca
"Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3d819c0a$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg er principielt enig med Per. Et kritikpunkt som ihvertfald var
> > gældende tidligere var facilitets niveauet på VoIP og iøvrigt om den
> > tidligere ejer Nortel Networks" ville videreføre platformen. Det burde
> > være afklaret nu hvor det er blevet et selvstændigt selskab.
> >
> > Mvh Jens Olesen
>
>
> Svjv, var Matra (nu branch'et som Connexity, af EADS) det eneste, der
havde
> alle faciliteter med over på VoIP platformen herunder specielt MoH.
> Ligeledes er det muligt at tilslutte alle former for telefoniudstyr.
> Endvidere kan eksisterende Matra centraler udvides til VoIP, CTI m.m., ved
> at monterer netkort i centralen og installerer en TAPI server.
>
> Nogle andre centraler (gateway's) kan der kun tilsluttes analoge apparater
> og ikke systemtelefoner og andre igen var kun gateway for IP telefoner.
>
> --
>
>
> Mvh
>
> Per Jørgensen
> IT- og procesteknik.
>
>



Jaze01 (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Jaze01


Dato : 16-10-02 07:21

Gælder dette også ACD faciliteter på IP apparater?

"Coppia" skrev d. 15-10-02 17:44 dette indlæg :
> Det er ikke helt korrekt, Omni PCX Office fra Alcatel har også fuldt
> facilitets understøttelse i forbindelse med VoIP.

> Samtidigt understøtter Alcatel også Tapi, CSTA samt Qsig
>
> Godt bud og alternativ til Matra
>
> roca
> "Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d819c0a$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Jeg er principielt enig med Per. Et kritikpunkt som ihvertfald var
> > > gældende tidligere var facilitets niveauet på VoIP og iøvrigt om
den
> > > tidligere ejer Nortel Networks" ville videreføre platformen. Det
burde
> > > være afklaret nu hvor det er blevet et selvstændigt selskab.
> > >
> > > Mvh Jens Olesen
> >
> >
> > Svjv, var Matra (nu branch'et som Connexity, af EADS) det eneste,
der
> havde
> > alle faciliteter med over på VoIP platformen herunder specielt MoH.
> > Ligeledes er det muligt at tilslutte alle former for telefoniudstyr.
> > Endvidere kan eksisterende Matra centraler udvides til VoIP, CTI
m.m., ved
> > at monterer netkort i centralen og installerer en TAPI server.
> >
> > Nogle andre centraler (gateway's) kan der kun tilsluttes analoge
apparater
> > og ikke systemtelefoner og andre igen var kun gateway for IP
telefoner.
> >
> > --
> >
> >
> > Mvh
> >
> > Per Jørgensen
> > IT- og procesteknik.
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


pkl (11-09-2002)
Kommentar
Fra : pkl


Dato : 11-09-02 18:10

"Jens Lykke Brandt" skrev d. 10-09-02 15:53 dette indlæg :
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig
>
> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>
> Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> Af CSTA?
> Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi
kun
> brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.
>
> Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med,
men at
> det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
>
> Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt
synspunkt -
> hvad er fedt for en nørd at arbejde med?
>
> Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig
>
> Med venlig hilsen
> Jens Brandt
>
Må jeg foreslå Alcatel 4400, som velnok er den mest avanceret central på
marked i dag. Ellers er Philips IS3000 også et godt bud.
Mvh.
Peder Larsen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Coppia (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Coppia


Dato : 15-10-02 17:47

Du har ret, jeg har lige foreslået Omni PCX Office fra Alcatel, da jeg
fornemmede at behovet ikke var så stort, men Alcatel 4400 (hedder idag Omni
PCX 4400) er markedets mest avancerede system og understøtter alle
protokoller og er desuden bygger over UNIX

roca
"pkl" <pkl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QFKf9.70783$ww6.4871951@news010.worldonline.dk...
> "Jens Lykke Brandt" skrev d. 10-09-02 15:53 dette indlæg :
> > Hej.
> >
> > Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> > TAPI, CSTA
> > Og den skal understøtte:
> > analog, ISDN, Q-sig
> >
> > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> > firmaets telefoncentral.
> > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> >
> > Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> > Af CSTA?
> > Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi
> kun
> > brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.
> >
> > Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med,
> men at
> > det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
> >
> > Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt
> synspunkt -
> > hvad er fedt for en nørd at arbejde med?
> >
> > Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig
> >
> > Med venlig hilsen
> > Jens Brandt
> >
> Må jeg foreslå Alcatel 4400, som velnok er den mest avanceret central på
> marked i dag. Ellers er Philips IS3000 også et godt bud.
> Mvh.
> Peder Larsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Paal Jeppedal (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Paal Jeppedal


Dato : 12-09-02 19:42

"Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i melding
news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig
>
> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>

Hei!

Hva med å få tak i en liten MD110? Selv har jeg en liten veggmodell i BC11
med både ISDN PRI, QSIG og BRI trunks, samt analoge, digitale, CAS og IP
extensions. Den støtter CSTA og TAPI via Ericsson ApplicationLink.

Vennlig hilsn
Pål E. Jeppedal



Coppia (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Coppia


Dato : 15-10-02 17:48

Beklager, men vælg ikke MD110, den er bygget over gammel teknologi, hvilket
gør at du skal skifte i løbet af et par år. Vælg hellere Alcatel eller
Nortel hvis du skal investere stort

roca


"Paal Jeppedal" <ejeppeda.nospam@online.no> skrev i en meddelelse
news:me5g9.21173$sR2.361563@news4.ulv.nextra.no...
> "Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> skrev i melding
> news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> > TAPI, CSTA
> > Og den skal understøtte:
> > analog, ISDN, Q-sig
> >
> > Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> > firmaets telefoncentral.
> > Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
> >
>
> Hei!
>
> Hva med å få tak i en liten MD110? Selv har jeg en liten veggmodell i
BC11
> med både ISDN PRI, QSIG og BRI trunks, samt analoge, digitale, CAS og IP
> extensions. Den støtter CSTA og TAPI via Ericsson ApplicationLink.
>
> Vennlig hilsn
> Pål E. Jeppedal
>
>



Flemming Dalager (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Dalager


Dato : 14-09-02 11:19

Tjek www.businessphone.dk


"Jens Lykke Brandt" <jlb@DELETE.THIS.proximo.dk> wrote in message
news:zHnf9.64958$ww6.4708502@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig
>
> Jeg skal bruge den som test-miljø samtidig med at den skal fungere som
> firmaets telefoncentral.
> Dvs. omkring 10 telefoner samt 10 digitale og 10 analoge linjer.
>
> Hvilke centraler understøtter det meste af TAPI?
> Af CSTA?
> Jeg vil gerne kunne lave en masse fede applikationer, og hidtil har vi kun
> brugt analoge linjer og DTMF: Og det er bare ikke nok i længden.
>
> Jeg har også hørt, at CSTA skulle være sværere at komme i gang med, men at
> det er mere kraftfuldt i forhold til TAPI - er det korrekt?
>
> Kom endelig med nogen betragtninger ud fra et udviklingsmæssigt
synspunkt -
> hvad er fedt for en nørd at arbejde med?
>
> Og endelig så gør det ikke noget, hvis den er relativ billig
>
> Med venlig hilsen
> Jens Brandt
>
>



Rune Roed Schøler (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune Roed Schøler


Dato : 10-10-02 21:12



Jens Lykke Brandt wrote:
> Hej.
>
> Jeg har brug for en telefoncentral, som kan alt det smarte:
> TAPI, CSTA
> Og den skal understøtte:
> analog, ISDN, Q-sig


Prøv at kigge på Alcatel's OmniPCX Office. Den kan alt det du nævner og
en del mere. Den er faktisk også rimelig billig.

http://www.alcatel.com/enterprise/smb/omnipcxoffice/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste