Crystal Report i VB.NET
Fra : Dennis T. Holm

Dato : 10-09-02 13:15

Hej

Jeg står med det problem at jeg har et skærmbillede med en masse data i
diverse textfields, datagrids osv. Det skal være muligt at få alle disse
data udskrevet præsentabelt på en eller anden måde. Jeg har prøvet med
Crystal Report men det virker som om den kun er database minded og derfor
ikke kan bruges i min sammenhæng. Kan den det ?... og hvordan ?

MVH.. .Dennis Taszarek Holm

Fra : Tor-Arne Jensen

Dato : 12-09-02 08:43

det lurer jeg og på :)

Fra : Jan V.

Dato : 12-09-02 11:33

"Dennis T. Holm" <dennis@contempt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Crystal Report men det virker som om den kun er database minded og derfor
> ikke kan bruges i min sammenhæng. Kan den det ?... og hvordan ?

Jeg ved ikke lige i forbindelse med .NET

Men vi bruger Crystal Report sammen med VB6. Og I har ret, det er database
orienteret.

Men hvordan skal man ellers overføre store mængder data til en præsentation
????

Måden vi gør det på, er at vi lægger de data der skal udskrives i en
udskrift database og derfra får Crystal til at udskrive det.

Alternativet er at programmere udskriften direkte fra VB, men der er Crystal
mere visuel, dvs man kan se designet med det samme.

Jan

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 12-09-02 21:11

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> wrote:

> [...]
>
>Alternativet er at programmere udskriften direkte fra VB, men der er Crystal
>mere visuel, dvs man kan se designet med det samme.

Man kan også genere rapporter on-the-fly vha. Crystal Reports. Dvs.
det foregår vha. Crystal Reports Report Creation API. Det er dog en
dyr løsning, da det koster 199$ pr. slutbruger.

Se mere om Report Creation API på
http://support.crystaldecisions.com/communityCS/TechnicalPapers/rdc8_faq.pdf

Licensbetingelserne:
http://www.crystaldecisions.com/products/crystalreports/licensingfull.asp
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Jan V.

Dato : 16-09-02 09:54

"Rasmus Wæhrens" <rw@_NOSPAM-THANKS_hestefest.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det foregår vha. Crystal Reports Report Creation API. Det er dog en
> dyr løsning, da det koster 199$ pr. slutbruger.

Hmm

Der lærte jeg lidt i dag.

Men med den prissætning - glem det.

Jan