netkirke
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 10-09-02 12:50

http://www.netkirken.dk/
Prøv lige at se denne kirkelig side med nyheder for kirkefolket og andet
godt.

--

Mange kærlige hilsener der Børge Højlund Jensen fra Viborg.
Se ind på hjemmesiderne .

Fra : Erik L

Dato : 10-09-02 16:42

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.netkirken.dk/
> Prøv lige at se denne kirkelig side med nyheder for kirkefolket og andet
> godt.

Med et billed af Svend Løbner Madsen, så ved vi da hvor vi befinder os uden
for bibelens grundsættende lære om dåb, nadver og tjenester.

Er det forresten ikke sådan han er en af de Pinsefolk nu
troens(vækkelses)folk der har Gud til farfar og aldrig har oplevet at blive
frelst ud af den syndige verden ????

Jeg spø´r bare

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 16:49

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Er det forresten ikke sådan

.... at du har spist lidt rigeligt med citroner i den forgangne tid

Hvis ikke, så brug tiden til at læse dette:
http://www.bibeltro.dk

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik L

Dato : 10-09-02 17:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> ... at du har spist lidt rigeligt med citroner i den forgangne tid

Hej Andreas, har du læst Svend Løbner Madsens åndelige bøger, så ville du
have mere citron i munden end jeg.

Desuden er Madsen-familien fortaler for alt hvad der er fældeskirkeligt og
er mellem dem der vil acceptere SDA for en ikke sekt, det er vel grunden til
at du holder med ham.

> Hvis ikke, så brug tiden til at læse dette:
> http://www.bibeltro.dk

Du ved nok at Gud forlanger jeg skal elske min næste som mig selv, det
betyder ikke jeg skal hykle med dem i deres fældeskirkelige hysteri, gør det
vel ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 17:26

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hej Andreas, har du læst Svend Løbner Madsens åndelige
> bøger, så ville du have mere citron i munden end jeg.

Nej, jeg er faktisk først lige begyndt at læse et par artikler af ham.
Så endnu har jeg ikke grundlag for at udtale mig om hvad manden lærer
og tror, og hvilket form for evangelium manden står for!

> Desuden er Madsen-familien fortaler for alt hvad der er
> fældeskirkeligt og er mellem dem der vil acceptere SDA
> for en ikke sekt, det er vel grunden til at du holder med ham.

Har jeg udtalt mig om at jeg holder med ham?

Og både jeg, og langt de fleste adventister, er da bedøvende ligeglade
med om de bliver kaldt en sekt eller alt muligt andet. Om de kaldes en
sekt eller ej, ændrer jo ikke ved den rene bibelske forkyndelse de
står for, vel?

Og hvis du blot gad at sætte dig en lille smule ind i sagerne inden du
udtaler dig som du gør, da ville du også vide, at selv om SDA har ført
afklarende samtaler med andre kirke- og trossamfund, da går de bestemt
slet ikke ind for noget fælleskirkeligt.

> Du ved nok at Gud forlanger jeg skal elske min næste som mig selv,

Ja, jeg ved at Gud siger at vi skal elske vor næste som os selv, -
hvornår begynder du på det, i stedet for dit ukærlige underlødige
hetz!

Jeg ved jo at du kan debatere sagligt for mangt og meget, også om
emner hvor der ikke kan opnås enighed! - Jeg glæder mig til at du igen
vil optage den linie, for der er da rigtig mange ting vi kunne få
nogle givende og saglige debatter om.

> det betyder ikke jeg skal hykle med dem i
>deres fældeskirkelige hysteri, gør det vel ??

Hvad har denne underlødige hetz-udtalelse med ovenstående link at
gøre? - Og der er intet, absolut intet, på ovenstående link, der har
noget som helst at gøre med noget fælleskirkeligt, - nærmere tvært
imod!

Fra : Erik L

Dato : 10-09-02 18:06

> [...]
> Så endnu har jeg ikke grundlag for at udtale mig om hvad manden lærer
> og tror, og hvilket form for evangelium manden står for!

Et godt råd, lad være.

> Har jeg udtalt mig om at jeg holder med ham?

Underforstået, fordi du lige som tog hans parti med citron udtalelsen ???

> [...]
>
> Ja, jeg ved at Gud siger at vi skal elske vor næste som os selv, -
> hvornår begynder du på det, i stedet for dit ukærlige underlødige

Det er af kærlighed til dig jeg, at jeg tager tid til at fortæller dig, at
Gud er meget nemmere at få i samtale uden for sekter og traldbundne
kirkesamfund.

> [...]
> emner hvor der ikke kan opnås enighed! - Jeg glæder mig til at du igen
> vil optage den linie, for der er da rigtig mange ting vi kunne få

Ja det tror jeg også, men Erik er nu Erik. Desuden eller tilsyneladende har
Gud ikke så meget at indvende mod min opførsel som helle Holstebro
pinsekirke og mange andre og Gud stadfæstede enda min brokkeri over det
fældeskirkelige for menighedens ældste. Så skal vi ikke lade Gud forandre
det Han syntes bedst at forandre og jeg vil skyde på det vil være efter 1
Kor 6 før alt andet.

> [...]
> gøre? - Og der er intet, absolut intet, på ovenstående link, der har
> noget som helst at gøre med noget fælleskirkeligt, - nærmere tvært

HI-Hi ved du ikke, at Svend Løber Madsen er en af fældeskirkens præster og
at der i hans regi ikke eksistere en kirke uden at den kun er en brøkdel af
det fældeskirkelig Legeme

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 18:30

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> Et godt råd, lad være.

Jeg kan jo hverken tage stilling for eller imod, hvis jeg ikke har
nogen som helst indsigt i hvad manden står for, - så jeg løber
risikoen og læser noget at hans skriblerier.

> Underforstået, fordi du lige som tog hans parti med citron
> udtalelsen ???

Så må jeg beklage at udtalelsen kunne misforstås på den måde!

[ ... ]
> Det er af kærlighed til dig jeg, at jeg tager tid til at fortæller
> dig, at Gud er meget nemmere at få i samtale uden for sekter
> og traldbundne kirkesamfund.

Jeg er ikke bundet af hverken nogen sekt eller noget trælbundet
kirkesamfund. Jeg har et kristent fællesskab med mange kristne, både
fra SDA og fra andre trossamfund!

[ ... ]

> Ja det tror jeg også, men Erik er nu Erik.

Og ham Erik KAN også debatere seriøst og sagligt, og det er dén Erik
jeg foretrækker at udveksle synsounkter med

[ ... ]

> HI-Hi ved du ikke, at Svend Løber Madsen er en af fældeskirkens
> præster og at der i hans regi ikke eksistere en kirke uden at den
> kun er en brøkdel af det fældeskirkelig Legeme

Nu henviste jeg til med udtrykket "ovenstående link" til dette:
http://www.bibeltro.dk, - og dette link har hverken noget med
fælleskirkeligt eller Svend Løber Madsen at gøre overhovedet.

Og hvad Svend Løber Madsen står for, ved jeg som sagt endnu ikke, da
jeg endnu ikke har fået læst andet end et par overskrifter på nogle få
af hans artikler!

Fra : Erik L

Dato : 10-09-02 22:58

> [...]
> nogen som helst indsigt i hvad manden står for, - så jeg løber
> risikoen og læser noget at hans skriblerier.

Når du bliver forviret om Mandens hensigter med sin skriveform, så tænk på
hvad jeg har anbefalet!

> [...]
>
> Jeg er ikke bundet af hverken nogen sekt eller noget trælbundet
> kirkesamfund. Jeg har et kristent fællesskab med mange kristne, både

Det siger alle, så det tæller ikke for meget.

> [ ... ]

> Og ham Erik KAN også debatere seriøst og sagligt, og det er dén Erik
> jeg foretrækker at udveksle synsounkter med

U most bee joking - jeg er altid seriøs

> [...]
> http://www.bibeltro.dk, - og dette link har hverken noget med
> fælleskirkeligt eller Svend Løber Madsen at gøre overhovedet.

Dig og så din http://www.bibeltro.dk hvor der ikke er nævnt noget om vi skal
bede i nye tunger morgen middag og aften eller kun i den mellemligende
tidsrum ?

> Og hvad Svend Løber Madsen står for, ved jeg som sagt endnu ikke, da
> jeg endnu ikke har fået læst andet end et par overskrifter på nogle få
> af hans artikler!

Hmm

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 23:03

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Dig og så din http://www.bibeltro.dk hvor der ikke er nævnt noget
> om vi skal bede i nye tunger morgen middag og aften eller kun i den
> mellemligende tidsrum ?

Skal vi stoppe, eller skal vi gå over til det mere seriøse?

Fra : Erik L

Dato : 11-09-02 13:41

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Skal vi stoppe, eller skal vi gå over til det mere seriøse?

Det er meget seriøs for en kristen at få et afbalanceret bønneliv, både når
det handler om at bede med forstanden og bede i Åndens nye tunger.

Hvad er useriøst er; at du ikke vil forstå at Helligåndens der arbejde i den
enkelte persons liv, er en levende Person man kan tale sammen med i
fortrolighed

Rom 8v26 Og også Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan
vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i
forbøn for os med uudsigelige sukke, v27 og han, der ransager hjerterne,
ved, hvad Ånden vil, for den går i forbøn for de hellige efter Guds vilje.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-02 14:26

> [...]

arbejde i den
> enkelte persons liv, er en levende Person man kan tale sammen med i

Se enten taler du af uvidenhed, mod bedre vidende eller ganske enkelt
lyver - vælg selv!

Jeg både forstår, accepterer og tror at Helligånden er en meget
levende person, som man ikke blot kan tale med, men som også har en
mægtig virkende kraft i den troendes liv.

Havde vi ikke Helligånden (med hvad deraf alt følger) havde vi slet
ingen ægte sand kristenliv at leve. Helligånden er en del af Guddommen
og lige så virkende, levende og ægte som både Faderen og Jesus.

Lad være med at beskylde mig for holdninger jeg ikke har, og ikke har
givet udtryk for, - i modsat fald er det jo svært at føre en fornuftig
dialog.

Fra : Erik L

Dato : 11-09-02 18:14

> [...]
>
> [ ... ]
> arbejde i den
>
> Se enten taler du af uvidenhed, mod bedre vidende eller ganske enkelt

Eller også ved du ikke hvad jeg taler om, for jeg tror ikke du har haft en
samtale med Helligånden eller forstået når/hvis Han har talt til dig.

F.eks sagde Helligånden engang til mig da jeg vandrede rundt i Bilka, " Erik
Giv MR. X 1500 kr", da jeg gav manden de 1500 kr begyndte han at græde, for
den morgen havde han og en Amerikaner bet meget for at Mr X kunne få nogle
penge da han var flad.

En anden gang sagde Helligånden " tag ud til Hr og Fru Y. " da jeg kom ud
til dem, et par ældre mennesker, sagde Fru Y "vi har bedt Gud om at sende
en til at hjælpe med at skrabe tapeten af vægen så vi kan få nyt op ".

De gang viste Helligånden at min bil ville gå i stykker og jeg så et billed
af stedet hvor den ville stanse. Da jeg kørte fra Århus til Struer var jeg
meget spendt på om det ville ske, og det gjorde det nøjagtig som
forudfortalt.

En gang jeg gik rundt i London blev jeg stoppet ad en ældre dame der sagde
på svensk " du kan forstå svensk, ikke. for jeg har bedt Gud om at sende en
der kan forstå mig for jeg er faret vildt og kan ikke forstå eller tale
engelsk.

Sådan har jeg oplevet Helligånden tale til mig eller brugt mig mange gange,
og det er de oplevelser der gør kristendommen vidunderlig.

Hvad med dig har ud ikke også nogle historier at fortælle ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-02 18:32

> [...]

> Eller også ved du ikke hvad jeg taler om, for jeg tror ikke
> du har haft en samtale med Helligånden eller forstået når/hvis

Nej du tror ikke, - og så er det iøvrigt ligegyldig hvad jeg fortæller
dig, - du tror det ikke alligevel.

Er du mon den eneste der mener at have kontakt med Helligånden?

Fra : Erik L

Dato : 12-09-02 06:56

> [...]
> dig, - du tror det ikke alligevel.
>
> Er du mon den eneste der mener at have kontakt med Helligånden?

Uha nej Andreas, alle der er lydig til Gud oplever de samme ting og jeg
ville enda ønske jeg kunne opleve meget mere af samme slags, desuden er
kristen kærlighed vel at vi hjælper andre og Når Gud sender os for at hjælpe
så lander Hjælpen på de rigtige steder for Guds overblik er meget meget
meget meget anderledes end vores.

Og så er der mange eksempler på lignende historier i NT, så det ville være
ubibelsk hvis det ikke sker.

Men som nogle mener, tungetale er dæmonbesættelse, Helbredelse er fra satan,
men jeg har aldrig hørt hvad de kalder det når der skal skrabes tapet af hos
ældre mennesker der ikke kan selv, måske du har et foreslag ??

Men du fortalte ikke om dene oplevelser med Helligånden.

Erik L

Heb 3v7 Derfor, som Helligånden siger: Om I dog i dag ville lytte til ham!

Fra : Erik L

Dato : 13-09-02 06:04

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men du fortalte ikke om dene oplevelser med Helligånden.

Skal din tavshed fortolkes således, at du aldrig har haft en oplevelse hvor
Helligånden har bet dig om eller fortalt dig noget ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-09-02 10:11

> [...]

> Skal din tavshed fortolkes således, at du aldrig har haft
> en oplevelse hvor Helligånden har bet dig om eller fortalt

Nej, det stik modsatte!

Fra : Erik L

Dato : 14-09-02 20:01

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Nej, det stik modsatte!

Det kan kun give Gud ære, at dele dine oplevelser med os

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-09-02 22:37

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det kan kun give Gud ære,
> at dele dine oplevelser med os

Jeg deler dagligt ud af mine oplevelser med Gud, og Giver Ham æren!!

Fra : Erik L

Dato : 14-09-02 23:12

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Jeg deler dagligt ud af mine oplevelser med Gud, og Giver Ham æren!!

Du ved udmærket godt hvad jeg spørger om, så spyt ud

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-09-02 14:48

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Du ved udmærket godt hvad
> jeg spørger om, så spyt ud

De mennesker jeg færdes blandt til daglig ved hvad jeg taler om, når
jeg siger at Gud gør mirakler i mit liv hver dag.

Siden slutningen af maj måned år 2000 har Gud radikalt ændret stort
set alt i mit liv! Og det er der i al fald mange mennesker der kan
bevidne, og give Gud æren for.

Selv mega store fejltrin kan Gud tilgive, har jeg erfaret på en meget
kontant måde.

Fra : Erik L

Dato : 15-09-02 19:02

> [...]
>
> Siden slutningen af maj måned år 2000 har Gud radikalt ændret stort
> set alt i mit liv! Og det er der i al fald mange mennesker der kan

Jeg ved udmærket godt hvad Gud gør når han griber ind i en synders hjerte,
men det var ikke hvad jeg spurgte om.

Jeg spurgte om du ville fortælle, hvad Helligånden har bedt dig om, talt med
dig om eller vist dig som i billeder som kom til at passe

> Selv mega store fejltrin kan Gud tilgive, har jeg erfaret på en meget
> kontant måde.

Heltsikker, men er du lydig til Helligåndens når Han vejleder dig, er du i
fuld lydighed til Gud og det var oplevelser reliteret til denne vejledning
fra Helligånden, jeg spurgte om du ville dele dine oplevelser med os.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-09-02 21:55

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg spurgte om du ville fortælle, hvad Helligånden har bedt
> dig om, talt med dig om eller vist dig som i billeder som
> kom til at passe

Jeg får dagligt opgaver af mange forskellige slags, - at besøge
mennesker, at gøre dette eller hint. Alt sammen noget der har, eller
kan have, stor betydning for den dette eller hint bliver gjort for.

Jeg er blevet gjort opmærksom på ting jeg ikke længere skulle gøre,
jeg er blevet gjort opmærksom på ting som jeg har forsømt at gøre.

Jeg ha lært, især gennem de sidste 2 år, at kærligheden til Jesus er
noget der sætter sig kraftige spor i hverdagen. Jeg har måttet sande
Paulu's ord "Kristi kærlighed tvinger os" er en stor sandhed, der ikke
er til at komme uden om!

Og for at nævne en helt konkret ting:
Jeg er blevet bedt om at besøge et bestemt menneske, jeg stort set
ikke kendte. Dette lille enkle besøg viste sig at få afgørende
betydning for den jeg besøgte. Vedkommende lever i dag, hvilket
vedkommende ikke havde gjort hvis ikke nogen var kommet.

Fra : Erik L

Dato : 15-09-02 23:26

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betydning for den jeg besøgte. Vedkommende lever i dag, hvilket
> vedkommende ikke havde gjort hvis ikke nogen var kommet.

Jeg ved ikke om du er bekendt med Nådegaven at bedømme ånder en nådegave
sammen med visdom og kunskab der er meget magtfuld og fuld af kraft, men de
tre nådegaver besides aldrig af en enkelt person, fordi Gud vil have de skal
eksistere i fældes kærlighed og broderskab. Men når brødrene er enige er der
stor kraft og velsignelser ved at have Guds Nådegaver, men er brødrene
uenige og i splid er der ingen kraft eller velsignelse, det er en Guds
anordning for at Nådegaverne ikke skal misbruges.

Det vil heller ikke være muligt at fortælle brødrene der ligger i enighed og
kærlighed, at Helligånden bor i mennesker som Gud ikke har skænket sin
Nådegaver eller Helligeånden

Det tager "en" for at gekende "en".

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 16-09-02 10:32

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3d8508e4$0$66820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev i en meddelelse

He, he. Det er lige det, vi mangler her i gruppen:

- en KONKURRENCE om , hvem der er mest kristen.

Er Erik og Andreas, de eneste, der stiller op?

Erik Dalgas, er der ikke noget med, du er holdt op
med at være synder? Du kan vist også komme med.

Vi kunne evt også lave en konkurrence om, hvem
der er den største synder og dog stadig kristen?

Kristelig kappestrid? Gad vide om det strider mod
Guds love?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-09-02 11:14

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> He, he. Det er lige det, vi mangler her i gruppen:
>
> - en KONKURRENCE om , hvem der er mest kristen.

Der er da vist noget du grueligt har misforstået, - der er ikke tale
om nogen som helst konkurrence. Der kan højst være tale om et par
vidnesbyrd om hvordan Guds Ånd har virket til gavn for andre!

Og deri ser jeg en stor forskel. Ikke kun stor, men meget stor
forskel.

Fra : Erik Larsen

Dato : 17-09-02 18:12

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

Om så det var således, en konkurrence om hvem der kan prale mest af sine
oplevelser med Gud, er der vel ikke noget gal i at være stolt af at Herren
ser til en.

Hvad med dig selv har du kun bemærkninger og ingen selvstændige oplevelser i
Herren ??

Erik l

Fra : Vidal

Dato : 17-09-02 19:52

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

[...]

> Om så det var således, en konkurrence om hvem der kan prale mest af sine
> oplevelser med Gud, er der vel ikke noget gal i at være stolt af at Herren
> ser til en.

Jeg ser, vi har samme opfattelse af, hvad jeres
diskussion handler om.

> Hvad med dig selv har du kun bemærkninger og ingen selvstændige oplevelser i
> Herren ??

Jeg har forsøgt at slå på nogle sten, men der kom
ingen vand.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-09-02 07:59

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Herren

> Jeg ser, vi har samme opfattelse af, hvad jeres
> diskussion handler om.

Det kaldes, at forkynde evangeliumet; Når man praler af sin frelse,
helbredelser, åndelige gaver og hvad Jesus har gjort for en både personligt
og når man har fået lov til at blive brugt til at hjælpe andre.

> Jeg har forsøgt at slå på nogle sten, men der kom
> ingen vand.

Det var dumt, se hvordan Moses dummede sig i ørkenen og kom ikke med ind i
det forjættede land. Men han fik dog vand ud af det, hvor du ikke får noget
for din flid

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 18-09-02 11:01

> [...]

> det forjættede land. Men han fik dog vand ud af det, hvor du ikke får noget

Ind imellem må man være forberedt på at tage en
ørkenvandring, og så håbe den ikke varer i 40 år.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : erik larsen

Dato : 18-09-02 12:04

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ind imellem må man være forberedt på at tage en
> ørkenvandring, og så håbe den ikke varer i 40 år.

Gå du bare rundt og slå på ørkensten, god tur

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-09-02 08:24

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvad med dig selv har du kun bemærkninger
> og ingen selvstændige oplevelser i Herren ??

Jeg har masser af oplevelser, som jeg allerede har gjort opmærksom på!

Fra : erik larsen

Dato : 18-09-02 12:06

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Jeg har masser af oplevelser, som jeg allerede har gjort opmærksom på!

Ja, du har gjort os opmærksom på, at du har masser af oplevelser og det er
alt.

F.eks alle kristne har den oplevelse at de på et eller andet tidspunkt
bliver døbt i Helligånden, hvordan oplevede du det ??

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 18-09-02 12:39

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> F.eks alle kristne har den oplevelse at de på et eller andet tidspunkt
> bliver døbt i Helligånden, hvordan oplevede du det ??

Fortæl hvordan du oplevede det, Erik.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-09-02 22:09

> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl hvordan du oplevede det, Erik.

Jeg var til et møde som Reinhard Bonnke afholdt i Durban Sydaftika, efter en
mand havde prædiket Guds Ord bad han alle holde hverandre i hånden og så
pustede han på de foreste i salen, de væltede over i Åndens kraft og det
lignede blæsten der går gennem en kornmark og lægger kornstråene ned som den
kommer frem, men her var der tale om en stor fuld sal hvor mennesker blev
væltet i Åndens kraft som en vind der gik gennem salen og væltede dem blid.
Jeg befandt mig i salen og blev også væltet af Ånden der fløj gennem mig.

Hvordan oplevede du det selv?

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-09-02 02:31

> [...]
blid.
> Jeg befandt mig i salen og blev også væltet af Ånden der fløj gennem mig.

jeg fik vist ingen svar fra dig eller Andreas, hvorfor ikke

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-09-02 07:16

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> jeg fik vist ingen svar fra dig eller Andreas, hvorfor ikke

Det skyldes jo nok, at vi ikke har behov for at profilere vor egen
fortræffelig i samme grad som dig.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Vidal

Dato : 20-09-02 08:45

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> jeg fik vist ingen svar fra dig eller Andreas, hvorfor ikke

Du får mig under ingen omstænigheder med på
en diskussion om, hvem af os, der er mest kristne.

Jeg ved jo, du aldrig vil anerkende sandheden om
det.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-09-02 16:37

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Det skyldes jo nok, at vi ikke har behov for at profilere vor egen
> fortræffelig i samme grad som dig.

Det er elles de oplevelser vi i Nåde har fået af Gud, der giver Gud ære når
vi fortæller dem videre.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-09-02 16:39

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Du får mig under ingen omstænigheder med på
> en diskussion om, hvem af os, der er mest kristne.

Det var ikke min hensigt,

> Jeg ved jo, du aldrig vil anerkende sandheden om
> det.

Gud ved, det er nok for mig

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-09-02 16:44

> [...]

[ ... ]

> Det er elles de oplevelser vi i Nåde har fået af Gud, der
> giver Gud ære når vi fortæller dem videre.

Det er også derfor jeg lader mennesker i min omkreds vurdere og
fortælle videre, hvad de har set og observeret hvad Gud ved
Helligånden har gjort i mit liv. - Jeg har ikke behov for at promovere
mig selv over for mennesker!!

Fra : Vidal

Dato : 20-09-02 21:52

> Gud ved, det er nok for mig

Også for mig, så vi når åbenbart en slags enighed.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-09-02 13:35

> [...]
> fortælle videre, hvad de har set og observeret hvad Gud ved
> Helligånden har gjort i mit liv. - Jeg har ikke behov for at promovere

Det kan så accepteres, men du råber og skriger falsklære bare jeg fortæller
om mine oplevelser!

Gå du til Gud og bliv helbredt og få Helligåndens dåb og f.eks. tungetalen
mm, så har du noget med indhold at forkynde for andre.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-09-02 18:07

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> Det kan så accepteres,

Ja naturligvis kan det da accepteres!

> men du råber og skriger falsklære bare jeg fortæller
> om mine oplevelser!

Nu fordrejer du jo igen fakta! - Me det er der jo intet nyt i!

> Gå du til Gud og bliv helbredt og få Helligåndens dåb
> og f.eks. tungetalen mm, så har du noget med indhold
> at forkynde for andre.

Jeg har ikke brug for mærkelige hallucinationer og ekstase for at vise
mine omgivelser at "åh hvor er jeg hellig og frelst" som du åbenbart
har det.

Jeg har heller ikke brug for din herligheds- og fremgangsteologi ved
at gå til Gud for at kræve min "ret" til at blive helbredt. Gud
helbreder mig når han det formålstjenligt at helbrede mig. Indtil da
er jeg tilfreds med at vide at Gud giver mig mere end rigelig styrke
og kraft til at leve med de lidelser jeg har. Og Gud har endda været i
stand til at gøre disse lidelser til velsignelse for både mig og en
hel del andre.

Hvad tungetale angår, da ser jeg mig gerne fri for din grisegrynten og
hønsekagleri og din misten af balancen når en eller anden okkult
"fokynder" puster lidt til dig. Læs:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-070.htm

Jeg holder mig til den tungemålstale, som Bibelen taler om, og den er
endda til gavnlig brug.

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 03:10

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nu fordrejer du jo igen fakta! - Me det er der jo intet nyt i!

Gør jeg kære Andreas,

Jeg har skrevet at jeg kan tale i nye tunger, Og til tungetalen skriver
du --

>Hvad tungetale angår, da ser jeg mig gerne fri for din grisegrynten og
>hønsekagleri og din misten af balancen når en eller anden okkult
>"fokynder" puster lidt til dig. Læs:

Grisegrynten og hønsekagleri er ikke hvad jeg skrev jeg kunne, jeg skrev jeg
kan tale i nye tunger dvs jeg taler til Gud ved Helligånden eller
Helligånden gør i forbøn for mig.

Det er fakta at jeg taler i tunger og det er fakta at du råber og skriger
falsklære.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-09-02 15:03

> [...]

> oplevelser og det er alt.
>
> F.eks alle kristne har den oplevelse at de på et eller
> andet tidspunkt bliver døbt i Helligånden, hvordan

Positivt!

Og så finder jeg egentlig ikke denne debat særligt interessant, - for
jeg ser ingen grund til at skulle udstille en selvforherligende
beskrivelse af hverken mig eller mit kristenliv.

De mennesker jeg færdes iblandt til daglig er meget bedre til at
beskrive og fortælle om den slags den ting - så det overlader jeg
trygt til dem.

Fra : Erik.D

Dato : 16-09-02 21:58

Vidal <vidal@worldonline.dk> skrev

> Erik Dalgas, er der ikke noget med, du er holdt op
> med at være synder?

En underlig bemærkning...der tydeligvis grunder på en misforståelser af det
jeg har skrevet om emnet ! En kristen er ikke et bedre menneske end alle
mulige andre mennesker, er ikke gået fra at være en synder..til at være et
fuldstændigt syndfri væsen. Men hos en kristen er der sket et brud med
synden, der til stadighed, når de rettte forudsætninger derfor er tilstede,
bliver større og større gennem stadfæstelsen af Guds ord. Dette er
grundlæggende et spørgsmål om magt...syndens magt eller Kristi magt.....i
det enkelte menneskes liv.

--

E.Dalgas

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 10-09-02 21:25

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Ja familien Madsen er farlige og sekteriske de forkynder Frelse i Navnet
Jesus.
De kalder Gud i Himmelen deres fader. Ja de er slemme.
Pinse folk er mig bekendt frelst af nåde.
Jeg håber at de der så flittig i skrift og tale angriber os.
( karismatikere fra folkekirken og frikirker.)
også er er frelst af nåde og ikke er bukket under af trældom og selv
retfærdighed.

--

Mange kærlige hilsener der Børge Højlund Jensen fra Viborg.
Se ind på hjemmesiderne .
http://www.nydheder.subnet.dk/
http://www.oplevjesus.dk/
http://TeenHopeLine.1444.net

også er frelste af nåde og ikke af lov gerninger.

Fra : Erik L

Dato : 10-09-02 23:11

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja familien Madsen er farlige og sekteriske de forkynder Frelse i Navnet
> Jesus.

Ja farlige, fordi det er en ting de ikke gør, de har ikke den treenigheds
lærer som Bibelen lærer os vi skal have.

Det er enda en meget stor del af handlingen i Jesus befalinger omkring
Korsets død, opstandelse og renselse i Jesus blod der mangler eller med
andre ord, deres forkyndelse mangler sandheden, kraften og nyskabelsen.

> [...]
> ( karismatikere fra folkekirken og frikirker.)
> også er er frelst af nåde og ikke er bukket under af trældom og selv

Du taler som Moses Hansen, har du ikke selv læst dig til lidt mere i
bibelforståelse, end han har ???

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 11-09-02 06:49

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> meddelelse

Tak fordi du sammenligner mig med Moses Hansen, det betragter jeg som en ære
, selvom jeg ikke har hans store indsigt i Guds ord og Hans store salvelse
fra Gud.

Fra : Erik L

Dato : 11-09-02 07:13

> [...]
ære
> , selvom jeg ikke har hans store indsigt i Guds ord og Hans store salvelse

Tag dig dog sammen mand og vælg et andet og evigt idol, et idol som kan give
dig liv og frihed;

Husk på kære Børge fra Viborg, for at du kan leve skal du først dø og den
evangeliske død ligger uden for MHs forkyndelse.

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 11-09-02 07:18

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du mener at Moses Hansen er min Idol tager du fejl, det er Han ikke.
Jeg har kun en frelser og det er Jesus.
det var dig der begyndte med at jeg talte Moses Hansen.
Men jeg beder meget for Moses Hansen da jeg anser Ham som en Guds mand men
et budskab fra Gud til Danmark.
Guld velsigne Ham.
Jesus er Herre.