Undersoegelse om Scientologi
Fra : Cyril Malka

Dato : 21-02-01 16:57

Hej,

Jeg er ved at lave en mini-undersøgelse om Scientologi og om hvordan
de står i folks bevidsthed, i godt og ondt.

Hvis enkelte her fra Nettet kunne tage et par minutter for at svare,
ville jeg blive rigtig glad.

Undersøgelsen er på http://www.malka.dk/interview/scientologi.html

Tak

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.malkadesign.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-02-01 19:35

Hej, men jeg mener du skal henvende dig på dk.livsyn.newage
da dette er kristne meninger her på dk.livsyn.kristendom

Fra : Cyril Malka

Dato : 21-02-01 20:47

On Wed, 21 Feb 2001 19:35:05 +0100, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>Hej, men jeg mener du skal henvende dig på dk.livsyn.newage
>da dette er kristne meninger her på dk.livsyn.kristendom

Mon ikke kristne har en mening om det også?

Om end jeg sætter den nok også på New-Age. Tak for fifftet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-02-01 21:29

Cyril Malka <cyril@malka.dk> writes:

> Mon ikke kristne har en mening om det også?

Joeh. Vi kører også i biler og bor i boliger. Det betyder ikke, at bil
og bolig er on topic her

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-02-01 21:54

> Mon ikke kristne har en mening om det også?

Du vil ikke have min mening om om Scientologi, når du høre den,
Men jeg kan fortælle at Jesus elsker dig og hader Scientologi og
lignene bevægelser.

> Om end jeg sætter den nok også på New-Age. Tak for fifftet.

Du er velkommen

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-02-01 22:21

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Du vil ikke have min mening om om Scientologi, når du høre den,

Mon ikke? Jeg har intet indtryk af, at Cyril har noget, der bare
ligner antydningen af en positiv indstilling til den organisation.

--
Peter B. Juul, o.-.o Quoting In-duh-viduals:
The RockBear. ((^)) "Why did you remove my briefcase?"

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-02-01 16:49

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke? Jeg har intet indtryk af, at Cyril har noget, der bare
> ligner antydningen af en positiv indstilling til den organisation.

Hvad posetiv kan der fortælles om scientologi, hvorfor tror du
scientologi blev forbudt i Tyskeland, fordi de er en posetiv
samfundsgruppe ???

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 22-02-01 18:29

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Hvad posetiv kan der fortælles om scientologi, hvorfor tror du
>scientologi blev forbudt i Tyskeland, fordi de er en posetiv
>samfundsgruppe ???

Hvorfor tror du, at kristendommen i perioder i antikken var forbudt?
Fordi de var en positiv samfundsgruppe?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-02-01 23:58

> Hvad posetiv kan der fortælles om scientologi, hvorfor tror du
> scientologi blev forbudt i Tyskeland, fordi de er en posetiv
> samfundsgruppe ???

Jeg kan ikke rigtig regne ud, hvad det er du har gang i. Der er vist
ingen her, der har sagt noget positivt om Scientology.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Movies like 'Top Gun' are hard to review because the
The RockBear. ((^)) good parts are so good and the bad parts are so

Fra : P.N.

Dato : 25-02-01 01:59

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Hvad posetiv kan der fortælles om scientologi, hvorfor tror du
> scientologi blev forbudt i Tyskeland, fordi de er en posetiv
> samfundsgruppe ???
> Erik
<snip>
scientologi blev aldrig forbudt i Tyskeland, fordi de er en posetiv
> samfundsgruppe ???
man skal ikke automatisk tro på alt hvad man hører.
scientology er stadig tilladt osse i tyskland
MVH P.N.

Fra : Cyril Malka

Dato : 21-02-01 23:09

On Wed, 21 Feb 2001 21:53:38 +0100, "Erik Larsen"

>Du vil ikke have min mening om om Scientologi, når du høre den,

hvad ved du om det?

matt. 7:1 før man fyrer en masse af... Det ville nu være forfriskende
i en såkaldt kristen gruppe.

Fra : \yvind Seland

Dato : 22-02-01 09:34

In article <eve89tsahac11ami0t48qptkt0e7jtisd9@4ax.com>, Cyril Malka <cyril@malka.dk> writes:

> hvad ved du om det?
>
> matt. 7:1 før man fyrer en masse af... Det ville nu være forfriskende
> i en såkaldt kristen gruppe.

Her er i alle fall hva scientologi mener om kristendommen

"You may have to waste ghosts and spirits before pc is willing to be a
thetan. Religion does much to keep the assumption in restimulation,
being basically a control mechanism used by those who have sent the pc
into the body. You will find the cross as a symbol all over the
universe, and the Christ legend as an implant in pcs a million years
ago." (Professional Auditors Bulletins, vol. 2, p. 26 copryight 1954)

pc= pre-clear, someone who hasn't reached a certain level of training.
implant= a belief or thought forcibly placed into a thetan (soul) by evil
beings 75 million years ago.

Class 8 Course, Lecture 10 (Oct 3, 1968);

"Somebody on this planet, about 600 B.C. found some pieces of 'R6'. I
don't know how they found it; either by watching madmen or something.
But since that time they have used it. And it became what is known as
Christianity. The man on the cross. There was no Christ! The Roman
Catholic Church, through watching the dramatizations of people picked up
some little fragments of R6."

HCOB 18 July, 1959, under "Historical Note":

"The whole Christian movement is based on the victim. Compulsion of the
overt-motivator sequence. They won by appealing to victims. We can win
by converting victims. Christianity succeeded by making people into
victims. We can succeed by making victims into people."

Øyvind Seland

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-02-01 16:44

"yvind Seland" <oyvindse@ulrik.uio.no> skrev i en meddelelse

> Her er i alle fall hva scientologi mener om kristendommen

Havde scientologi hent til Jesus, havde de omvendt sig for længe siden.

> [...]
> by converting victims. Christianity succeeded by making people into
> victims. We can succeed by making victims into people."

Det afhænger af, hvad det er for mennesker der skal fremstilles, der er ikke
tale om dem Jesus døde for og Helligånden forandre.

Erik

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-02-01 16:45

> hvad ved du om det?
>
> matt. 7:1 før man fyrer en masse af... Det ville nu være forfriskende
> i en såkaldt kristen gruppe.

Sanheden er ikke en dom !!!

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 22-02-01 18:34

>Sanheden er ikke en dom !!!

Det *er* en dom, når du uden videre antager, at Cyril er positiv overfor
Scientology og at han som en følge deraf ikke gider høre din mening om
Scientology. Det er tilmed en forkert dom.

Venlig hilsen,