/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Ethernetkort til 6100?
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 10:12

Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...

Indtil jeg får min G4 tilbage fra reparation .
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

 
 
[2900] Jesper Haaber~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-09-02 10:47

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...
>
> Indtil jeg får min G4 tilbage fra reparation .

Er der ikke noget med at der ikke både kan være DOS kortet i samt
Ethernet ??

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 11:07

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
>
> > Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> > har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> > at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...
> >
> > Indtil jeg får min G4 tilbage fra reparation .
>
> Er der ikke noget med at der ikke både kan være DOS kortet i samt
> Ethernet ??

Der er et indbygget ethernetkort, der dog kræver at der sættes en
speciel adaptor på udgangen [kan bruges til både 10BaseT og bnc].
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

[2900] Jesper Haaber~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-09-02 11:33

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
> >
> > > Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> > > har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> > > at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...
> > >
> > > Indtil jeg får min G4 tilbage fra reparation .
> >
> > Er der ikke noget med at der ikke både kan være DOS kortet i samt
> > Ethernet ??
>
> Der er et indbygget ethernetkort, der dog kræver at der sættes en
> speciel adaptor på udgangen [kan bruges til både 10BaseT og bnc].

Er du interesseret i sådan en adapter ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 11:45

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Er du interesseret i sådan en adapter ?

Nej. Jeg har haft en sådan i årevis. Jeg er blot interesseret i /navnet/
på kortet, så jeg kan få en chance for at installere software til den
under den Windows 95, som kører under mit DOS Compatibility Card .
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Martin Edlich (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-09-02 12:21

In article <1fiaoe5.1mzizg31hbbxliN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> Nej. Jeg har haft en sådan i årevis. Jeg er blot interesseret i /navnet/
> på kortet, så jeg kan få en chance for at installere software til den
> under den Windows 95, som kører under mit DOS Compatibility Card .

Undskyld, men hvis du nu installerer softwaren (på PC-siden) til kortet,
så følger der en pæn driver med.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 12:27

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fiaoe5.1mzizg31hbbxliN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:
>
> > Nej. Jeg har haft en sådan i årevis. Jeg er blot interesseret i /navnet/
> > på kortet, så jeg kan få en chance for at installere software til den
> > under den Windows 95, som kører under mit DOS Compatibility Card .
>
> Undskyld, men hvis du nu installerer softwaren (på PC-siden) til kortet,
> så følger der en pæn driver med.

Den software jeg er interesseret i er naturligvis /driveren/. Win95
synes at kende en sand mangfoldighed af ethernetkort ...

Jeg kan i øvrigt huske at man kan få forbindelse med ethernetkortet. Der
fulgte blot ikke fra Apple software med.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

[2900] Jesper Haaber~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-09-02 12:47

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > In article <1fiaoe5.1mzizg31hbbxliN%serse@diku.dk>,
> > serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:
> >
> > > Nej. Jeg har haft en sådan i årevis. Jeg er blot interesseret i /navnet/
> > > på kortet, så jeg kan få en chance for at installere software til den
> > > under den Windows 95, som kører under mit DOS Compatibility Card .
> >
> > Undskyld, men hvis du nu installerer softwaren (på PC-siden) til kortet,
> > så følger der en pæn driver med.
>
> Den software jeg er interesseret i er naturligvis /driveren/. Win95
> synes at kende en sand mangfoldighed af ethernetkort ...
>
> Jeg kan i øvrigt huske at man kan få forbindelse med ethernetkortet. Der
> fulgte blot ikke fra Apple software med.

Prøv at få fat i Henrik Grimnitz Jacobsen herfra gruppen - han er vist
specialist i disse ældre Mac'er.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 14:00

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Prøv at få fat i Henrik Grimnitz Jacobsen herfra gruppen - han er vist
> specialist i disse ældre Mac'er.

Det hermed være gjort.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Henrik G. Jacobsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 11-09-02 09:02

in article 1fiau0q.1udcnz71g3jaejN%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
serse@diku.dk wrote on 10/09/02 14:59:

> [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
>> Prøv at få fat i Henrik Grimnitz Jacobsen herfra gruppen - han er vist
>> specialist i disse ældre Mac'er.
>
> Det hermed være gjort.

Jeg ville nok lige prøve med en omgang geninstallation af softwaren til pc
kortet. Apple har flere versioner liggende, version 1.6.4 skulle vist være
den nyeste. Man kan bl.a. downloade to disk images, jeg mener at den ene af
dem producerer en pc-diskette. Husk at hente diskcopy 6.3.3 hos Apple hvis
du ikke allerede har den.

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Eng
lish-North_American/DOS-Windows/DOS_and_PC_Compatibility_SW/

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men det kan jo være, at det er
bedst, at der også er noget i den anden ende af ethernetforbindelsen som
Windows kan komme i kontakt med, når man skal indstille kontrolpanelet for
netværksforbindelsen i Windows.

Ud over adresser på pc compatibility card softwaren, så har jeg også fundet
en del andre links som måske kan hjælpe. Linkene er i mere eller mindre
tilfældig rækkefølge.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=20501
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=17127
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=16991
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=17035
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=18528

http://www.pcsetup2x.com/support/support_FAQ.html

http://www.sunrem.com/database/PowerMac6100.html

http://developer.apple.com/techpubs/hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs-
PPC_Desktop/Enhanced_Power_Macintosh.pdf

http://developer.apple.com/techpubs/hardware/Developer_Notes/Peripherals/DOS
_Compatibility_Card.pdf

http://developer.apple.com/techpubs/hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs-
PPC_Desktop/

http://home.wanadoo.nl/manual.man/manuals.html

http://www.braindonors.net/home/content/asm/

http://www.braindonors.net/home/content/asm/pc_compatibility_card.pdf

http://opcenter.cites.uiuc.edu/nas/nash/mac/mac.with.winsock.html





Henrik G. Jacobsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 11-09-02 09:20

Jeg skulle vist lige huske at tilføje dette link:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50099

Herfra kan man vist downloade de fleste brugermanualer til Apples pc kort.


Per Erik Ronne (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 11-09-02 10:01

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Jeg ville nok lige prøve med en omgang geninstallation af softwaren til pc
> kortet. Apple har flere versioner liggende, version 1.6.4 skulle vist være
> den nyeste. Man kan bl.a. downloade to disk images, jeg mener at den ene af
> dem producerer en pc-diskette. Husk at hente diskcopy 6.3.3 hos Apple hvis
> du ikke allerede har den.

Jeg bruger PCSetup 2, som er nyere. Apple stoppede nemlig på et
tidspunkt supporten af DOS-kortet, men et andet firma købte så
softwaren, som nu er modificeret. Den kører op til og med 9.1 [Apples
software kunne ikke klare så højt], men der er stadig ikke anden
understøttelse af Ethernetkortet end hvad der ligger i hardwaren. Det er
muligt, husker jeg, at få adgang til kortet /hvis det rigtige software
installeres på Window-side/.

> http://www.pcsetup2x.com/support/support_FAQ.html

Og det er så pcsetup hjemmesiden. Jeg må se om der er nogen nyheder.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Henrik G. Jacobsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 11-09-02 12:14

in article 1ficcut.19lh7igwgimskN%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
serse@diku.dk wrote on 11/09/02 11:00:

> Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:
>
>> Jeg ville nok lige prøve med en omgang geninstallation af softwaren til pc
>> kortet. Apple har flere versioner liggende, version 1.6.4 skulle vist være
>> den nyeste. Man kan bl.a. downloade to disk images, jeg mener at den ene af
>> dem producerer en pc-diskette. Husk at hente diskcopy 6.3.3 hos Apple hvis
>> du ikke allerede har den.
>
> Jeg bruger PCSetup 2, som er nyere. Apple stoppede nemlig på et
> tidspunkt supporten af DOS-kortet, men et andet firma købte så
> softwaren, som nu er modificeret. Den kører op til og med 9.1 [Apples
> software kunne ikke klare så højt], men der er stadig ikke anden
> understøttelse af Ethernetkortet end hvad der ligger i hardwaren. Det er
> muligt, husker jeg, at få adgang til kortet /hvis det rigtige software
> installeres på Window-side/.
>
>> http://www.pcsetup2x.com/support/support_FAQ.html
>
> Og det er så pcsetup hjemmesiden. Jeg må se om der er nogen nyheder.

Det lyder bestemt interessant, at man kan få kortene til at køre helt op til
System 9.1, det må jeg bestemt prøve en dag.

Kan dit problem skyldes du ikke har installeret den ethernet udvidelse som
ligger i 1.6.4 softwaren? Jeg mener, at man skal have sådan en udvidelse
installeret på mac siden for at pc kortet kan udnytte/dele/"være med på"
mac'ens indbyggede ethernernetport.


Henrik G. Jacobsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 11-09-02 12:37

>>> http://www.pcsetup2x.com/support/support_FAQ.html
>>
>> Og det er så pcsetup hjemmesiden. Jeg må se om der er nogen nyheder.
>
> Det lyder bestemt interessant, at man kan få kortene til at køre helt op til
> System 9.1, det må jeg bestemt prøve en dag.
>
> Kan dit problem skyldes du ikke har installeret den ethernet udvidelse som
> ligger i 1.6.4 softwaren? Jeg mener, at man skal have sådan en udvidelse
> installeret på mac siden for at pc kortet kan udnytte/dele/"være med på"
> mac'ens indbyggede ethernernetport.
>

Nå, nu har jeg lige kigget lidt på siden, og et af stederne står der faktisk
at:

--------------------------------------------------------
The PC Setup 1.6.4 product has the following limitations

* Not compatible with Mac OS 8.5
* Only short file names for CD ROM are supported
* Only short file names for Mac/PC file shared are supported
* Unstable Ethernet driver
* Unstable modem driver
* Unstable DOS SCSI partition support

pcSetup 2.0 addresses these issues by providing a comprehensive set of
device drivers for Windows 95 and Windows 98. 
--------------------------------------------------------

Man kan downloade nogle drivere specielt til Windows siden og til mac siden,
så det er nok det du skal prøve at gøre. I øvrigt er softwaren kommet op i
version 2.17, og så er den tilmed gjort gratis.

Jeg siger i hvert fald tak for tippet om eksistensen af den "nye" software.


Per Erik Ronne (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 11-09-02 13:02

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Kan dit problem skyldes du ikke har installeret den ethernet udvidelse som
> ligger i 1.6.4 softwaren? Jeg mener, at man skal have sådan en udvidelse
> installeret på mac siden for at pc kortet kan udnytte/dele/"være med på"
> mac'ens indbyggede ethernernetport.

Der fulgte ingen ethernet udvidelse med i 1.6.4 softwaren, men jeg er
opmærksom på at folk der senere har fået et DOS-kort /har/ fået en sådan
udvidelse. Men det var ikke til en NuBus-maskine ...

Men på Win-siden dannes nogle filer, der synes at kunne bruges til
understøttelse. Filerne hedder »Network Configuration« og »pcSetup
Controller«. Åbnes »Network Configuration« fås et vindue med en
fejlmeddelelse: »Cannot find D.\NWCLIENT\NET.CFG FILE. PLEASE LOAD
EITHER NDIS OR ODI DRIVER AND RUN THIS PROGRAM AGAIN.« The window is
called »Apple Protocol Setup«. Jeg har i øvrigt slet ikke dannet noget
D-drev ...

Hvis den eneste option »OK« vælges kommer man så ind i et uoverskueligt
vindue med navnet »Network Protocol Setup«.

I en readme fil står der så:

»Due to time constraints, we will not release the Windows95 and the
Windows 98 NDIS3 network driver. Look for it with pcSetup 2.2.

pcSetup 2.1 uses the NDIS2 driver and we guarantee its functionality
under the MacOS 8.5 and higher.«.

Det virker som om produktet aldrig rigtig er blevet gjort færdig.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Martin Edlich (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-09-02 13:19

In article <1fiaqjr.15sxjf0164d52uN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> Den software jeg er interesseret i er naturligvis /driveren/.

Ja, den følger med kortet og kan downloades fra Apple.

> Jeg kan i øvrigt huske at man kan få forbindelse med ethernetkortet. Der
> fulgte blot ikke fra Apple software med.

Købte du kortet fra nyt?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 14:00

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fiaqjr.15sxjf0164d52uN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:
>
> > Den software jeg er interesseret i er naturligvis /driveren/.
>
> Ja, den følger med kortet og kan downloades fra Apple.

Til Win? Apple har forlængst droppet supporten af disse DOS
Compatibility Cards.

> > Jeg kan i øvrigt huske at man kan få forbindelse med ethernetkortet. Der
> > fulgte blot ikke fra Apple software med.
>
> Købte du kortet fra nyt?

Den var en del af maskinen som ny. Og det har den været på /samtlige/
modeller.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Martin Edlich (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-09-02 16:33

In article <1fiau2d.rouq461vgsngoN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> Til Win? Apple har forlængst droppet supporten af disse DOS
> Compatibility Cards.

Ja, men softwaren ligger stadigvæk på deres ftp.

> Den var en del af maskinen som ny. Og det har den været på /samtlige/
> modeller.

DOS-kortet.....

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 19:00

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fiau2d.rouq461vgsngoN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:
>
> > Til Win? Apple har forlængst droppet supporten af disse DOS
> > Compatibility Cards.
>
> Ja, men softwaren ligger stadigvæk på deres ftp.
>
> > Den var en del af maskinen som ny. Og det har den været på /samtlige/
> > modeller.
>
> DOS-kortet.....

Du tænker på den software der fulgte med DOS-kortet? Som nævnt
understøttede den ikke direkte ethernetkortet. I øvrigt er Apple
forlængst holdt op med at understøtte DOS-kortet; det kan ganske simpelt
ikke køre på nyere systemer. Men softwaren blev solgt, at et andet firma
har lavet en opgradering der tillader at kortet kan køre på nu op til
9.1. Men altså stadig uden nogen direkte understøttelse af ethernetet -
til hvilket der blev skrevet at dertil krævedes 3. parts software [jeg
tror at det er så gammelt at man stadig kørte med de netværkssystemer,
som brugtes sammen med DOS 6 og Win 3.1].
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Martin Edlich (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-09-02 11:08

In article <1fiam1a.tz1x8o1o1ucs4N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Er der ikke noget med at der ikke både kan være DOS kortet i samt
> Ethernet ?

Nej, netværkskortet er integreret i bundkortet.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

[2900] Jesper Haaber~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-09-02 11:33

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fiam1a.tz1x8o1o1ucs4N%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > Er der ikke noget med at der ikke både kan være DOS kortet i samt
> > Ethernet ?
>
> Nej, netværkskortet er integreret i bundkortet.

OK.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Henrik G. Jacobsen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 10-09-02 10:51

in article 1fiakcm.h9ww7gr8c6czN%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
serse@diku.dk wrote on 10/09/02 11:12:

> Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...
>
> Indtil jeg får min G4 tilbage fra reparation .

Det indbyggede "ethernetkort" i en 6100 kommer i kontakt med omverdenen ved
hjælp af en såkaldt ethernet transceiver som tilsluttes porten mærket med
"<..>". Man kan vælge at transceiveren er med rj45 stik eller bnc.
Hastigheden er 10Mbit og den kræver ingen driver, i hvert fald ikke på
mac-siden. Transceiveren skal du nok købe brugt.



Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 11:07

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Det indbyggede "ethernetkort" i en 6100 kommer i kontakt med omverdenen ved
> hjælp af en såkaldt ethernet transceiver som tilsluttes porten mærket med
> "<..>". Man kan vælge at transceiveren er med rj45 stik eller bnc.
> Hastigheden er 10Mbit og den kræver ingen driver, i hvert fald ikke på
> mac-siden. Transceiveren skal du nok købe brugt.

Det ved jeg alt sammen godt. Det jeg mangler er /navnet/ på kortet, da
jeg vil forsøge at installere software til det på Windows 95 der kører
på mit DOS Compatibility Card.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-09-02 11:30

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

> Det indbyggede "ethernetkort" i en 6100 kommer i kontakt med omverdenen ved
> hjælp af en såkaldt ethernet transceiver som tilsluttes porten mærket med
> "<..>". Man kan vælge at transceiveren er med rj45 stik eller bnc.
> Hastigheden er 10Mbit og den kræver ingen driver, i hvert fald ikke på
> mac-siden. Transceiveren skal du nok købe brugt.

En trancievers opgave er at faa flyttet de fysiske signaler ind paa
netkortet. At man i vore dage er blevet forvaent med stik her og der,
betyder ikke at det var saadan i gamle dage.

Er det et AAUI stik?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 11:45

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Er det et AAUI stik?

Jep.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Magnus Rohde (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Magnus Rohde


Dato : 10-09-02 16:25

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...

Man skal bruge den driver der følger med DOS-kortet.
Jeg prøvede engang at få mit DOS-kort til at bruge ethernet, men det
fungerede ikke, men det var også under MacOS 8.6, hvor DOS-kortet ikke
er officielt understøttet. Jeg har dog hørt om andre der har fået det
til at virke.

Magnus


Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 19:00

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
>
> > Er der nogen der ved hvilket ethernetkort der er i en 6100/60? Da jeg
> > har et DOS Compatibility Card på maskinen ville jeg såmænd blot forsøge
> > at se om jeg ikke kunne installere en driver til den i Win 95 ...
>
> Man skal bruge den driver der følger med DOS-kortet.
> Jeg prøvede engang at få mit DOS-kort til at bruge ethernet, men det
> fungerede ikke, men det var også under MacOS 8.6, hvor DOS-kortet ikke
> er officielt understøttet. Jeg har dog hørt om andre der har fået det
> til at virke.

Der fulgte ikke nogen ethernet-driver med til mit DOS-kort.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Magnus Rohde (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Magnus Rohde


Dato : 10-09-02 20:30

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Der fulgte ikke nogen ethernet-driver med til mit DOS-kort.

Det gjorde der med mit, det lå på den diskette med div. DOS software fra
Apple. Så hudt jeg visker var det et seperat setup program.

Mit kort er vist en nyere model (PCI) end dit, så der er nok forskel.

Magnus

Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 21:19

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Mit kort er vist en nyere model (PCI) end dit, så der er nok forskel.

Ja, mit går ind i en NuBus plads.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste