Outlook : gemme vedhæftede filer i stedet ~
Fra : JM

Dato : 10-09-02 10:20

Hej

Hvordan får jeg Outlook til at gemme vedhæftede filer i stedet for at åbne
dem når jeg klikker på clipsen for vedhæftede filer ?. Det er så vidt jeg
ved kun Office-filer der "kun" kan åbnes og ikke gemmes, pdf filer udløser
f.eks en advarsel, den ville jeg gerne have for alle vedhæftede filer. Jeg
synes jeg har pløjet alle indstillinger i gennem.

Mvh
Jakob

Fra : JM

Dato : 10-09-02 10:21

> [...]
> f.eks en advarsel, den ville jeg gerne have for alle vedhæftede filer. Jeg
> synes jeg har pløjet alle indstillinger i gennem.

Jeg glemte selvfølgelig lige at nævne at det drejer sig om Outlook 2000
SR-1, på Winblows 98SE.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 17:05

JM skrev:

> [...]
> gemmes, pdf filer udløser f.eks en advarsel, den ville jeg gerne
> have for alle vedhæftede filer. Jeg synes jeg har pløjet alle

Mon ikke du skal ind i en tilfældig mappe og op i Tools > Folder
Options > File Types. Her kan du finde den filtype du gerne vil ændre,
markere den og derefter klikke på Advanced. Sørg så for at der er et
flueben i 'Confirm open after download'. ('Bekræft åbning efter over-
førsel', eller hvad det nu hedder på dansk).

Madsen.

Fra : JM

Dato : 11-09-02 08:36

> [...]
> flueben i 'Confirm open after download'. ('Bekræft åbning efter over-
> førsel', eller hvad det nu hedder på dansk).

Jeg glemte selvfølgelig at fortælle at det drejer sig om den danske udgave.
Jeg kan ikke finde noget der bare minder om mappeindstillinger i menuen ?.
Det eneste der minder om det er
Funktioner->Indstillinger->Sikkerhed->Sikkerhed for vedhæftede filer, hvor
jeg så kan vælge mellem Høj og Ingen. M$ mener så åbenbart at Office
dokumenter er meget sikre siden Outlook ukritisk åbner dem uden at spørge,
selvom den er sat på Høj ?.

Mvh
Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-09-02 11:48

Wed, 11 Sep 2002 09:35:32 +0200, skrev "JM" <xxx@xx.dk>:

>Jeg kan ikke finde noget der bare minder om mappeindstillinger i menuen ?.

Det er i stifinder eller kontrolpanel du finder
mappeindstilinger.

Fra : JM

Dato : 12-09-02 08:08

> Det er i stifinder eller kontrolpanel du finder
> mappeindstilinger.

Det hjælper desværre ikke, der er ingen "avancerede indstillinger". Det er
kun et problem i Outlook, hvad skulle det så hjælpe at pille ved Windows ?.
Jeg har forøvrigt indstillet Outlook efter anbefalingerne i
http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#outlook hvis det gør nogen forskel ?.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 12-09-02 11:31

JM skrev:

> Det hjælper desværre ikke, der er ingen "avancerede
> indstillinger".

Jo, der er så.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/open_after_dl.gif

> Det er kun et problem i Outlook, hvad skulle det så hjælpe at
> pille ved Windows ?.

Fordi det er Windows som styrer om filtyper skal åbnes direkte
eller om man skal have en advarsel først.

Madsen.

Fra : JM

Dato : 12-09-02 15:33

> Jo, der er så.
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/open_after_dl.gif

Ja i WinXP, men ikke i Win98SE som min arbejds-PC desværre bruger.

> Fordi det er Windows som styrer om filtyper skal åbnes direkte
> eller om man skal have en advarsel først.

Åbenbart ikke, for hvis jeg downloader en fil fra nettet, med f.eks IE6
bliver jeg altid spurgt om jeg vil gemme eller åbne. Det er kun Outlook der
lader Office-dokumenter sive igennem.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 12-09-02 15:52

JM skrev:

> Ja i WinXP, men ikke i Win98SE som min arbejds-PC desværre bruger.

Jeg synes nu også det fandtes i Win98, men det er muligt at jeg
husker forkert.

> Åbenbart ikke, for hvis jeg downloader en fil fra nettet, med
> f.eks IE6 bliver jeg altid spurgt om jeg vil gemme eller åbne. Det
> er kun Outlook der lader Office-dokumenter sive igennem.

Hvad så hvis du går ind i Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed i
Outlook og derefter 'Sikkerhed for vedh. filer...' og stiller den
til 'Høj', eller det står den måske allerede til?

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-02 16:26

Thu, 12 Sep 2002 16:52:22 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Jeg synes nu også det fandtes i Win98, men det er muligt at jeg
>husker forkert.

Der findes en tilsvarende indstilling i win 9x.

Start => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => Find
filtyperne f.eks. Winzip og exe => sæt et flueben ved »Bekræft
overførelse efter åbning«.

Fra : JM

Dato : 13-09-02 09:43

> Start => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => Find
> filtyperne f.eks. Winzip og exe => sæt et flueben ved »Bekræft
> overførelse efter åbning«.

OK, det ser ud som om det virker. Kan man så skifte alle filtyper på en
gang, eller skal man til at bladre dem alle sammen i gennem ?.

Mvh
Jakob

Fra : JAM

Dato : 12-09-02 19:52

> Jeg synes nu også det fandtes i Win98, men det er muligt at jeg
> husker forkert.

Det tror jeg

> Hvad så hvis du går ind i Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed i
> Outlook og derefter 'Sikkerhed for vedh. filer...' og stiller den
> til 'Høj', eller det står den måske allerede til?

Ja.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen