/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati 750 tuningsmuligheder?
Fra : Thomas Hjort


Dato : 10-09-02 09:24

Igår lå jeg og legede lidt med en ducati 750 Desmond. Meget smuk maskine
matgrå farve og lækre former. Tilsyneladende en supermaskine, men jeg havde
ikke noget problem med at følge den på min SV650S. Slet ikke.

Jeg har slået den op i MC revyen og der står den til 68 hk. Er der nogen der
ved hvad jetkit og udstødninger kan gøre ved dens ydelse?

Jeg synes den er superfed, men jeg gider ikke 'nedgradere' når jeg opgradere
til en ny MC :)

Mvh Thomas



 
 
Luffe (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Luffe


Dato : 10-09-02 10:40

Hej Thomas

Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange japanere. Man
kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.
Et jetkit og potter kan sikkert give 7-12 hk mere. Men det er vist et emne
der er mange meninger om.
Jeg gik selv fra en Kawasaki ZX6R med ca. 110 hk til en Ducati 900SS med ca.
90 hk. Men Ducatien rykker bare på en helt anden (og federe) måde. +
køreegenskaberne er i særklasse. Og så gør det jo heller ikke noget at den
hedder Ducati - der er et eller andet med det navn.

Hvis du tænker på Ducati - så få dig en prøve tur, men pas på - det er
stærkt vanedannende.

Mvh Søren
"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:alka7b$1smi$1@news.cybercity.dk...
> Igår lå jeg og legede lidt med en ducati 750 Desmond. Meget smuk maskine
> matgrå farve og lækre former. Tilsyneladende en supermaskine, men jeg
havde
> ikke noget problem med at følge den på min SV650S. Slet ikke.
>
> Jeg har slået den op i MC revyen og der står den til 68 hk. Er der nogen
der
> ved hvad jetkit og udstødninger kan gøre ved dens ydelse?
>
> Jeg synes den er superfed, men jeg gider ikke 'nedgradere' når jeg
opgradere
> til en ny MC :)
>
> Mvh Thomas
>
>



Thomas Hjort (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 10-09-02 13:43


"Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...
> Hej Thomas
>
> Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange japanere. Man
> kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.
> Et jetkit og potter kan sikkert give 7-12 hk mere. Men det er vist et emne
> der er mange meninger om.
> Jeg gik selv fra en Kawasaki ZX6R med ca. 110 hk til en Ducati 900SS med
ca.
> 90 hk. Men Ducatien rykker bare på en helt anden (og federe) måde. +
> køreegenskaberne er i særklasse. Og så gør det jo heller ikke noget at den
> hedder Ducati - der er et eller andet med det navn.
>
> Hvis du tænker på Ducati - så få dig en prøve tur, men pas på - det er
> stærkt vanedannende.

Jeg har også overvejet 900SS'en. Det er lige det med muldvarpen, men hvad
kan man få en til som er et par år gammel? Og hvordan er sidestillingen? Og
er der noget bund i motoren?

Mvh Thomas



Luffe (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Luffe


Dato : 10-09-02 14:02

I 1998 kom den nye model med indsprøjtning m.v. + helt nyt design. Hvis du
finder en model der har monteret chip (power-comander) og potter - sælges de
for omkring 140.000 - 155.000. Så har du også herrecykel for alle pengene.
Og faktisk er de billigere end mange 600 ccm at forsikre. Jeg er 189 cm høj,
og sidder rigtig godt på 900éren. M.h.t. bundtræk finder du næppe en
sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig godt -
ikke mindst på lyd-siden, der er ren guf. Som ekstra bonus har Ducati en
kanon god klub i DK, kig evt. her: http://www.ducati.dk/intromv.html

Mvh Søren



"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:alkpcc$2cik$1@news.cybercity.dk...
>
> "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...
> > Hej Thomas
> >
> > Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange japanere.
Man
> > kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.
> > Et jetkit og potter kan sikkert give 7-12 hk mere. Men det er vist et
emne
> > der er mange meninger om.
> > Jeg gik selv fra en Kawasaki ZX6R med ca. 110 hk til en Ducati 900SS med
> ca.
> > 90 hk. Men Ducatien rykker bare på en helt anden (og federe) måde. +
> > køreegenskaberne er i særklasse. Og så gør det jo heller ikke noget at
den
> > hedder Ducati - der er et eller andet med det navn.
> >
> > Hvis du tænker på Ducati - så få dig en prøve tur, men pas på - det er
> > stærkt vanedannende.
>
> Jeg har også overvejet 900SS'en. Det er lige det med muldvarpen, men hvad
> kan man få en til som er et par år gammel? Og hvordan er sidestillingen?
Og
> er der noget bund i motoren?
>
> Mvh Thomas
>
>



Thomas Hjort (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 10-09-02 14:12


"Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
news:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> I 1998 kom den nye model med indsprøjtning m.v. + helt nyt design. Hvis du
> finder en model der har monteret chip (power-comander) og potter - sælges
de
> for omkring 140.000 - 155.000. Så har du også herrecykel for alle pengene.
> Og faktisk er de billigere end mange 600 ccm at forsikre. Jeg er 189 cm
høj,
> og sidder rigtig godt på 900éren. M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig godt -
> ikke mindst på lyd-siden, der er ren guf. Som ekstra bonus har Ducati en
> kanon god klub i DK, kig evt. her: http://www.ducati.dk/intromv.html

Lyder slet ikke så ringe. En sportMC med bundtræk, det er lige mig. Jeg vil
nemlig gerne have både tophastighed/acc og bund. Og 140-155 er ikke slemt.

Men hvad er power commander?

Mvh Thomas



Henrik Steen Larsen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 10-09-02 14:29

> Lyder slet ikke så ringe. En sportMC med bundtræk, det er lige mig. Jeg
vil
> nemlig gerne have både tophastighed/acc og bund. Og 140-155 er ikke slemt.

Ducati 900SS årgang 98 har bl.a. følgende data:

225 km/t
0-100 på 4.4 sekunder
2.35 kg per hk
186750 kr. (i 1998)

Ikke specielt godt hvis du vil have tophastighed eller 0-100 accelleration
for den sags skyld.

Aprillia RSV Mille fra 1998:

265 km/t
0-100 på 3.1
1.48 hk/kg
198000 kr.
--------------------

Ud af de to ved jeg godt hvad jeg ville vælge - og den starter med A...

*og så ville jeg nok vælge noget helt andet igen, men det er en anden sag*



Steen Schmidt (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 10-09-02 17:01

> Aprillia RSV Mille fra 1998:
>
> 265 km/t
> 0-100 på 3.1
> 1.48 hk/kg
> 198000 kr.

Jeg syntes lige at det da ikke kunne passe at Millen kun løb 165 km/t - men
det er dog hvad der står i MC-Revyen! Sjovt nok så kan den i 1999 køre 270
km/t (helt uden ændringer), det samme i 2000, men 274 km/t i 2001 - her har
den dog fået 2 ekstra hk, og en bedre aerodynamik. Det lader dog til at det
er en Mille SP man skal have fat i - den rendte allerede 285 i 2000, så mon
ikke den går 290 nu?

Den er da i grunden ret sløv på toppen, sådan en Mille? Det føles den nu
ikke som...

Mvh
Steen


Steen Schmidt (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 10-09-02 17:01

> Aprillia RSV Mille fra 1998:
>
> 265 km/t
> 0-100 på 3.1
> 1.48 hk/kg
> 198000 kr.

Jeg syntes lige at det da ikke kunne passe at Millen kun løb 165 km/t - men
det er dog hvad der står i MC-Revyen! Sjovt nok så kan den i 1999 køre 270
km/t (helt uden ændringer), det samme i 2000, men 274 km/t i 2001 - her har
den dog fået 2 ekstra hk, og en bedre aerodynamik. Det lader dog til at det
er en Mille SP man skal have fat i - den rendte allerede 285 i 2000, så mon
ikke den går 290 nu?

Den er da i grunden ret sløv på toppen, sådan en Mille? Det føles den nu
ikke som...

Mvh
Steen


Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 09:31


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:BLof9.64997$ww6.4719172@news010.worldonline.dk...
> > Aprillia RSV Mille fra 1998:
> >
> > 265 km/t
> > 0-100 på 3.1
> > 1.48 hk/kg
> > 198000 kr.
>
> Jeg syntes lige at det da ikke kunne passe at Millen kun løb 165 km/t -
men
> det er dog hvad der står i MC-Revyen! Sjovt nok så kan den i 1999 køre 270
> km/t (helt uden ændringer), det samme i 2000, men 274 km/t i 2001 - her
har
> den dog fået 2 ekstra hk, og en bedre aerodynamik. Det lader dog til at
det
> er en Mille SP man skal have fat i - den rendte allerede 285 i 2000, så
mon
> ikke den går 290 nu?

Hej Steen.

Har du fundet ud af om du skal have en 748 eller en Mille?

Mvh Thomas



Steen Schmidt (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 11-09-02 20:19

> > Jeg syntes lige at det da ikke kunne passe at Millen kun løb 165 km/t -

Jeg mente selvfølgelig 265, og ikke 165...

> Har du fundet ud af om du skal have en 748 eller en Mille?

Dét er det store problem faktisk! Jeg har så store problemer med at bestemme
om det skal være overarms-motor eller unikt udseende. De kører begge rigtigt
godt - jeg har ikke nok erfaring til at kunne finde ud af hvilken der er
bedst. De er meget forskellige, men der skal nok en bane til, før jeg kan
sige hvilken er bedst (og så afhænger det jo sandsynligvis af banen, hvilken
MC der kommer først . Nu kører jeg heller ikke RR, så det ville nok være
et forkert grundlag at vurdere dem på...

Jeg hælder til dem begge, men har kun råd til den ene - derfor, det sene
tidspunkt i sæsonen taget i betragtning, ser det ud til at jeg venter. Jeg
har også en del andre muligheder i tankerne - R1, Fazer 1000, Fireblade,
ZRX1200S, 955i, K1200RS, ZX9-R og VTX1800 er alle fede og virkeligt
velkørende maskiner. Det er svært - hvad den ene har i kvalitet, har den
anden i komfort, præstationer eller sjæl. Det ser dog ud til at blive en
cross- eller enduromaskine først - juhu

Mvh
Steen


[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 20:30

>Jeg har også en del andre muligheder i tankerne - R1, Fazer 1000,
Fireblade,
> ZRX1200S, 955i, K1200RS, ZX9-R og VTX1800 er alle fede og virkeligt
> velkørende maskiner.

hmm, hvis ikke du definerer lidt nærmere hvad du er ude efter, tror jeg det
kommer til at tage LANG tid for dig at beslutte dig. Du mangler jo næsten
kun en Yamaha 4-gears for at have samtlige typer maskiner på listen
Mvh
Anders O



Steen Schmidt (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 11-09-02 21:43

> hmm, hvis ikke du definerer lidt nærmere hvad du er ude efter, tror jeg
det
> kommer til at tage LANG tid for dig at beslutte dig. Du mangler jo næsten
> kun en Yamaha 4-gears for at have samtlige typer maskiner på listen

Sådan en *har* jeg haft

Nej, jeg leder egentlig ikke efter en bestemt type maskine - jeg leder blot
efter den der vil bringe mig mest glæde. SV'eren kunne gøre dette, den har
bare ikke kræfter nok. TLS'eren er for brutal, og måske ikke raffineret nok
(inde i mit mærkelige hovede, hvor små forskelle pludselig blæses op til det
ekstreme

En tunet SV'er (eventuelt 845cc kittet) ville nok være nær perfekt, men så
har jeg bøvl med forsikringen, holdbarheden, samt det faktum at jeg ikke er
særlig vild med tuning, qua totaløkonomien (tm den kære Jørund...).

Alle de maskiner jeg nævnte kunne jeg forestille mig på - de ville alle, på
det ene eller andet tidspunkt på året, give mig den ultimative fornemmelse
af glæde. Det ville der sikkert også være en masse andre maskiner der ville
kunne - måske endda en Yamaha 4G i ny og næ (voldtunet selvfølgelig . Så
har vi igen problemet med forsikringen...

Grundene til at jeg sandysnlgvis får en orfrowder før noget andet, er
simple: jeg føler det er knap så farligt at køre på en bane end på vejene
(lidt mindre farligt på jord end på asfalt), jeg har en underlig ide om at
det er lidt billigere (hvilket med sikkerhed viser sig ikke at passe) og det
vigtigste - jeg tror det er sjovere! Én eller anden gadecykel må jeg da
have, men det kunne så være en CB500 eller lignende.

Nu er der så tilbage at finde ud af hvilken jordfræser det skal være

Kan du kun lide én type maskine?

Mvh
Steen


[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 21:53

> Grundene til at jeg sandysnlgvis får en orfrowder før noget andet, er
> simple: jeg føler det er knap så farligt at køre på en bane end på vejene
> (lidt mindre farligt på jord end på asfalt), jeg har en underlig ide om at
> det er lidt billigere (hvilket med sikkerhed viser sig ikke at passe) og
det
> vigtigste - jeg tror det er sjovere! Én eller anden gadecykel må jeg da
> have, men det kunne så være en CB500 eller lignende.

Varme anbefalinger af CB 500 herfra

> Nu er der så tilbage at finde ud af hvilken jordfræser det skal være
>
> Kan du kun lide én type maskine?

Niks, jeg vil have en som er hurtig på bane, men hvor kæresten kan sidde
bagpå uden at give mig nyrestød, fordi hun sidder dårligt. En som kan få
gang i adrenalinet en solrig søndag formiddag, og som kan fragte mig til og
fra arbejde en regnvåd efterårsdag. Endelig skal den koste max 100k og der
skal være et rimeligt udvalg af brugte dele hos huggere.
Ergo vil jeg have en CBR600F3

Nej, seriøst så skifter jeg vist drømme-mc to gange om ugen, men CBR600
vender jeg næsten altid tilbage til, så den bliver det nok.
Med venlig hilsen
Anders Olesen, Honda mand hele vejen!




Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 22:32


"[8260]Anders Olesen" <9822@e.iha.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d7fad2b$0$11425$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Grundene til at jeg sandysnlgvis får en orfrowder før noget andet, er
> > simple: jeg føler det er knap så farligt at køre på en bane end på
vejene
> > (lidt mindre farligt på jord end på asfalt), jeg har en underlig ide om
at
> > det er lidt billigere (hvilket med sikkerhed viser sig ikke at passe) og
> det
> > vigtigste - jeg tror det er sjovere! Én eller anden gadecykel må jeg da
> > have, men det kunne så være en CB500 eller lignende.
>
> Varme anbefalinger af CB 500 herfra
>
> > Nu er der så tilbage at finde ud af hvilken jordfræser det skal være
> >
> > Kan du kun lide én type maskine?
>
> Niks, jeg vil have en som er hurtig på bane, men hvor kæresten kan sidde
> bagpå uden at give mig nyrestød, fordi hun sidder dårligt.

Kender det.
Og hun giver mig det gerne med hånden (nyreslag!) hvis hun syntes det går
for stærkt. Jeg sørger altid for at være tilpas overlænet så hun ikke kan se
speedometeret på motorvejen, for så skulle jeg vist have nyrebælte på!
Sidst skete det på motorvejen hvor hun havde tabt sit hårbånd (!) fortalte
hun mig bagefter. Jeg var presset, da jeg troede hun havde tabt rygsækken
eller havde set en ulykke e.l. :)

Mvh Thoma
SV650S




Jens Jacob Bager Jen~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-09-02 13:59

> Niks, jeg vil have en som er hurtig på bane, men hvor kæresten kan sidde
> bagpå uden at give mig nyrestød, fordi hun sidder dårligt. En som kan få
> gang i adrenalinet en solrig søndag formiddag, og som kan fragte mig til
og
> fra arbejde en regnvåd efterårsdag. Endelig skal den koste max 100k og der
> skal være et rimeligt udvalg af brugte dele hos huggere.
> Ergo vil jeg have en CBR600F3

Ny skal i alle sammen lytte til den fornuftige mand. Glem ikke den gode
benzin økonomi, en kvalitet der gør den kan køre minimum 100.000km uden
olieforbrug, en lak der kan holde, gode tekniske løsnigner der virker og
ikke bare er der for poppens skyld. I mine øjne "Verdens bedste motorcykel".
I hvert fald indtil jeg køber en anden

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 20:49


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:iJMf9.70848$ww6.4890023@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg syntes lige at det da ikke kunne passe at Millen kun løb 165
km/t -
>
> Jeg mente selvfølgelig 265, og ikke 165...
>
> > Har du fundet ud af om du skal have en 748 eller en Mille?
>
> Dét er det store problem faktisk! Jeg har så store problemer med at
bestemme
> om det skal være overarms-motor eller unikt udseende. De kører begge
rigtigt
> godt - jeg har ikke nok erfaring til at kunne finde ud af hvilken der er
> bedst. De er meget forskellige, men der skal nok en bane til, før jeg kan
> sige hvilken er bedst (og så afhænger det jo sandsynligvis af banen,
hvilken
> MC der kommer først . Nu kører jeg heller ikke RR, så det ville nok
være
> et forkert grundlag at vurdere dem på...
>
> Jeg hælder til dem begge, men har kun råd til den ene - derfor, det sene
> tidspunkt i sæsonen taget i betragtning, ser det ud til at jeg venter. Jeg
> har også en del andre muligheder i tankerne - R1, Fazer 1000, Fireblade,
> ZRX1200S, 955i, K1200RS, ZX9-R og VTX1800 er alle fede og virkeligt
> velkørende maskiner. Det er svært - hvad den ene har i kvalitet, har den
> anden i komfort, præstationer eller sjæl. Det ser dog ud til at blive en
> cross- eller enduromaskine først - juhu


Jeg føler med dig.

Jeg har været i syv sind hvad angår min næste MC. Jeg havde håbet at VMAX'en
ville gøre kompromis'et: hurtig acc., bundtræk, afslappet tilbagelænet
kørestilling. Men jeg fik kun den hurtige acc. ingen bundtræk og en
forkrampet sidestilling med bøjede ben, og ikke for fede køreegenskaber (jeg
var glad da jeg kørte hjem fra Aagesen på min SV'er).


Så kikkede jeg efter en chopper med bundtræk eller en naked bike med bund og
muskler. Selv VROD har jeg kikket på, men den er dyr og skulle efter sigende
fuldstændigt mangle bundtræk.Men da jeg ikke har råd til det hele tror jeg
at jeg holder mig til 'racer' kategorien. Jeg tror jeg vil blive for hurtigt
træt af ren 'chopning' og bund. Med en racer er der altid underholdning.

Lige nu kikker jeg specielt på 900SS'en. Og jeg ved godt at jeg til samme
penge kan få noget der har flere hypper, men der er noget ved Ducati....

Hvis jeg vandt i Lotto ville det ikke være noget problem: X4, X11, S4 og 998
(eller ca. deromkring:)) og så blev det oven i købet til 2 naked bikes!!!


mvh Thomas
*med sin trofaste SV650S som satme også er en dejlig maskine*



[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 20:57

> mvh Thomas
> *med sin trofaste SV650S som satme også er en dejlig maskine*

Det er jo nemlig det. Man kan drømme en masse, og det er da også fedt at
snakke med gutterne om hvad der er den perfekte mc, men når alt kommer til
alt, så tror jeg min CB500 giver mig 95% af den køreglæde, jeg ville kunne
opnå med en fyldt garage af hundedyre cykler. Jeg sidder ude på lokum'et og
gransker mc-blade hele vinteren, og tænker længe og nøje over, hvilken racer
i +200k klassen, der er hurtigst på en eller anden bane, jeg alligevel
aldrig kommer på, og når jeg så kommer ud på min ydmyge honda, ender jeg sgu
som regel med at synes, at den er alt det mc jeg har brug for. Så for mit
vedkommende er et af de vigtigste kriterier, at jeg skal have råd til at
køre en masse kilometer på modellen uden at bekymre mig om dækslid og
værditab, samt at den helst ikke skal være smukkere, end at jeg kan sætte
den væk uden at tørre den, når det har regnet.
Mvh
Anders O, der med ovenstående kriterier in mente nok napper en cbr600F3
næste gang...



Luffe (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Luffe


Dato : 10-09-02 14:59


Power comander er en programerbar chip tuning. Men jeg er ikke specialist,
og har fået andre med kloge hoveder til at indstille den.

Jo - vist er der mange andre lækre maskiner, men når man syntes Ducati er
"superfed" som Thomas skriver, så skal han da have sådan en. Men jeg syntes
da også at Aprilia RSV er rigtig fed (har prøvet).

Mvh Søren


"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:alkr3l$2e8f$1@news.cybercity.dk...
>
> "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> news:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> > I 1998 kom den nye model med indsprøjtning m.v. + helt nyt design. Hvis
du
> > finder en model der har monteret chip (power-comander) og potter -
sælges
> de
> > for omkring 140.000 - 155.000. Så har du også herrecykel for alle
pengene.
> > Og faktisk er de billigere end mange 600 ccm at forsikre. Jeg er 189 cm
> høj,
> > og sidder rigtig godt på 900éren. M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> > sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> > Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig
godt -
> > ikke mindst på lyd-siden, der er ren guf. Som ekstra bonus har Ducati en
> > kanon god klub i DK, kig evt. her: http://www.ducati.dk/intromv.html
>
> Lyder slet ikke så ringe. En sportMC med bundtræk, det er lige mig. Jeg
vil
> nemlig gerne have både tophastighed/acc og bund. Og 140-155 er ikke slemt.
>
> Men hvad er power commander?
>
> Mvh Thomas
>
>



[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 15:25

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:alkr3l$2e8f$1@news.cybercity.dk...
>
> "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> news:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> > I 1998 kom den nye model med indsprøjtning m.v. + helt nyt design. Hvis
du
> > finder en model der har monteret chip (power-comander) og potter -
sælges
> de
> > for omkring 140.000 - 155.000. Så har du også herrecykel for alle
pengene.
> > Og faktisk er de billigere end mange 600 ccm at forsikre. Jeg er 189 cm
> høj,
> > og sidder rigtig godt på 900éren. M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> > sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> > Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig
godt -
> > ikke mindst på lyd-siden, der er ren guf. Som ekstra bonus har Ducati en
> > kanon god klub i DK, kig evt. her: http://www.ducati.dk/intromv.html
>
> Lyder slet ikke så ringe. En sportMC med bundtræk, det er lige mig. Jeg
vil
> nemlig gerne have både tophastighed/acc og bund. Og 140-155 er ikke slemt.
>
> Men hvad er power commander?
>
> Mvh Thomas
>
Hvad med en R1 af årgang 98-99? Den koster ca. det samme, og jeg vil næsten
garantere, at den trækker som en glad lille julegris ved alle omdrejningstal

Mvh
Anders O, cb 500, der trækker mere som en sur bæver




Jacob Hornemann (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 10-09-02 14:14

Du glemmer vist Aprilia RSV Mille... den har bundtræk!
Eller jeg kan nævne YZF-R1, TL1000S, VTR1000F....ja, der er der masser af
sports-mc´er med samme gode bundtræk.

-Jacob
´00 RSV Mille


Luffe wrote:

> I 1998 kom den nye model med indsprøjtning m.v. + helt nyt design. Hvis du
> finder en model der har monteret chip (power-comander) og potter - sælges de
> for omkring 140.000 - 155.000. Så har du også herrecykel for alle pengene.
> Og faktisk er de billigere end mange 600 ccm at forsikre. Jeg er 189 cm høj,
> og sidder rigtig godt på 900éren. M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig godt -
> ikke mindst på lyd-siden, der er ren guf. Som ekstra bonus har Ducati en
> kanon god klub i DK, kig evt. her: http://www.ducati.dk/intromv.html
>
> Mvh Søren
>
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:alkpcc$2cik$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...
> > > Hej Thomas
> > >
> > > Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange japanere.
> Man
> > > kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.
> > > Et jetkit og potter kan sikkert give 7-12 hk mere. Men det er vist et
> emne
> > > der er mange meninger om.
> > > Jeg gik selv fra en Kawasaki ZX6R med ca. 110 hk til en Ducati 900SS med
> > ca.
> > > 90 hk. Men Ducatien rykker bare på en helt anden (og federe) måde. +
> > > køreegenskaberne er i særklasse. Og så gør det jo heller ikke noget at
> den
> > > hedder Ducati - der er et eller andet med det navn.
> > >
> > > Hvis du tænker på Ducati - så få dig en prøve tur, men pas på - det er
> > > stærkt vanedannende.
> >
> > Jeg har også overvejet 900SS'en. Det er lige det med muldvarpen, men hvad
> > kan man få en til som er et par år gammel? Og hvordan er sidestillingen?
> Og
> > er der noget bund i motoren?
> >
> > Mvh Thomas
> >
> >


GERT BO THORGERSEN (11-09-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 11-09-02 18:47



Luffe <luffeguffe@net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
>
> M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> Harley, for at finde noget i samme stil.

Det er jo meget logisk at der er mere bundtræk i Ducatier og Harleyer. Med
de tvangsstyrede ventiler i Ducati motorerne kan ventilerne jo accelereres
hurtigere til fuld åbning og derved kan man lade ventilløftet være lavere
end på andre motorer der hver indsugnings- og udstødningsventilerne krydser
hinanden på knastkurverne/ventilkurverne. Og ved at have mindre
ventilåbning her omkring stemplernes topstilling kan man lukke mere op for
gashåndtaget allerede ved lavere omdrejninger uden at motoren "kollapser",
og derved har vi jo et bundtræk. Harleyerne har jo bundtrækket på grund af
den store slaglængde - større momentarm - og så er de jo på mange cc.

Mvh. Gert Thorgersen




Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 20:15


"GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ctLf9.93$0k5.1716@news.get2net.dk...
>
>
> Luffe <luffeguffe@net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> >
> > M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> > sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> > Harley, for at finde noget i samme stil.
>
> Det er jo meget logisk at der er mere bundtræk i Ducatier og Harleyer.
Med
> de tvangsstyrede ventiler i Ducati motorerne kan ventilerne jo accelereres
> hurtigere til fuld åbning og derved kan man lade ventilløftet være lavere
> end på andre motorer der hver indsugnings- og udstødningsventilerne
krydser
> hinanden på knastkurverne/ventilkurverne. Og ved at have mindre
> ventilåbning her omkring stemplernes topstilling kan man lukke mere op for
> gashåndtaget allerede ved lavere omdrejninger uden at motoren "kollapser",
> og derved har vi jo et bundtræk. Harleyerne har jo bundtrækket på grund af
> den store slaglængde - større momentarm - og så er de jo på mange cc.

Kan du forklare hvad det er for noget det der med de tvangsstyrede ventiler?

(Jeg er mekanik-spasser så hav tålmodighed:))

Mvh Thomas



GERT BO THORGERSEN (12-09-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 12-09-02 07:25


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alo4no$2rs3$1@news.cybercity.dk...
>
> "GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:ctLf9.93$0k5.1716@news.get2net.dk...
> >
> >
> > Luffe <luffeguffe@net.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> > > sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> > > Harley, for at finde noget i samme stil.
> >
> > Det er jo meget logisk at der er mere bundtræk i Ducatier og Harleyer.
> Med
> > de tvangsstyrede ventiler i Ducati motorerne kan ventilerne jo
accelereres
> > hurtigere til fuld åbning og derved kan man lade ventilløftet være
lavere
> > end på andre motorer der hver indsugnings- og udstødningsventilerne
> krydser
> > hinanden på knastkurverne/ventilkurverne. Og ved at have mindre
> > ventilå > den store slaglængde - større momentarm - og så er de jo på
mange cc.
>
> Kan du forklare hvad det er for noget det der med de tvangsstyrede
ventiler?
>
> (Jeg er mekanik-spasser så hav tålmodighed:))
>
> Mvh Thomas
>
Den tvangsstyrede ventilstyring hedder jo på Ducatierne Desmodromisk
ventilstyring. Det var en metode der først blev brugt i 1917. Den kan
udformes på forskellige måder. I Ducatierne er det jo ordnet med to
knastaksler aktiverende hver ventil; altså den en trykke den i
forbrændingskammeret og den anden hiver den ud. Og de har jo vidt
forskellige profiler; den som hiver ventilerne ud ligner jo langtfra alle
andre knastaksler.

Ved at tvangsstyre ventilerne kan man mindske ventilfjederens
hårdhed/trykstyrke da det jo nu er en knast der fører ventilerne tilbage til
ventilsædet. Faktisk bruger man slet ikke ventilfjedre i racer Ducatierne og
i gademodellerne meget svage fjedre. Nu har jeg ikke selv en Ducati, men
ventilfjedrene ligger vist omkring 8 kg tryk ved fuld aktivering mod for
andre motorcykler på 80 kg eller mere. Gademodellerne har jo disse hjælpe
fjedre for at folk ikke skal yde service på deres Ducatier efter hver tur.

Som jeg skrev så kan man med tvangsstyrede ventiler lade ventilerne åbne
hurtigere og derved have korte ventilåbnings tid for at få den ønske bezin
luft blanding ind. Ved kortere ventilåbningstid og mindre ventil overlap får
man en motor som kan trække bedre fra lavere omdrejninger og køre langere på
literen (især hvis man køre ved lave omdrejninger med en sporty knast).

Hvis man skal have ventilerne til at lukke meget hurtigt i en motor med ikke
tvangsstyrede ventiler kommer man ud for at skulle bruge ventilfjedre ud
over det tilladelige. Ventilfjedrene trykkraft er jo bestemt af ventilernes
masse og ventilernes acceleration. Og jeg har en gang set en knast der
resulterede i en ventilacceleration på 90.000 m/sek^2 - altså næsten 10.000
gange så stor en acceleration som den du får hvis du hopper ud af et vindue.
Og så samme knast uden tid, før top at ændre acceleration til en
desacceleration på ca. 20.000 m/sek^2. Derfor slipper ventiler knasten en
kort tid hvis det er en dårlig knast. Hårde ventilfjedre og en dårlig knast
resulterer jo bankede ventilsæder og ventil.

Tvangsstyring af ventiler kan også gøres på andre måder. Jørgen Stevns tog
for et par år siden og "opfandt" en tvangsstyring, som han overvejede at
lave til sin selvbyggede V motor. Her blev ventilerne tvangsstyrede via en
lille vinkelret krydspind på ventilstammen som gik ind i et udfræset spor i
en roterende skive. Med den metode er det imidlertid næsten umuligt at kunne
have mere end 2 ventiler pr. top, og samtidig kommer der brækkrafter som jo
kan være hårde for materialerne.

Jeg håber at du blev lidt klogere på tvangsstyrede ventiler.

Mvh. Gert Thorgersen



Armand (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-09-02 19:19


GERT BO THORGERSEN <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
news:2AWf9.6$Re6.336@news.get2net.dk...
>
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:alo4no$2rs3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse
> > news:ctLf9.93$0k5.1716@news.get2net.dk...
> > >
> > >
> > > Det er jo meget logisk at der er mere bundtræk i Ducatier og
Harleyer.
> > > Med de tvangsstyrede ventiler i Ducati motorerne kan ventilerne jo
> > > accelereres hurtigere til fuld åbning og ...........
> > Kan du forklare hvad det er for noget det der med de tvangsstyrede
> > ventiler?
> Den tvangsstyrede ventilstyring hedder jo på Ducatierne Desmodromisk
> ventilstyring.

- - - - og derfra kommer tilnavnet: "Desmo", og ikke "Desmond"!

--
Armand.



GERT BO THORGERSEN (16-09-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 16-09-02 19:01


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
news:alvutr$1udi$3@news.cybercity.dk...
>
> GERT BO THORGERSEN <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
> news:2AWf9.6$Re6.336@news.get2net.dk...
> >
> > Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:alo4no$2rs3$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
> meddelelse
> > > news:ctLf9.93$0k5.1716@news.get2net.dk...
> > > >
> > > >
> > > > Det er jo meget logisk at der er mere bundtræk i Ducatier og
> Harleyer.
> > > > Med de tvangsstyrede ventiler i Ducati motorerne kan ventilerne jo
> > > > accelereres hurtigere til fuld åbning og ...........
> > > Kan du forklare hvad det er for noget det der med de tvangsstyrede
> > > ventiler?
> > Den tvangsstyrede ventilstyring hedder jo på Ducatierne Desmodromisk
> > ventilstyring.
>
> - - - - og derfra kommer tilnavnet: "Desmo", og ikke "Desmond"!
>
> --
> Armand.
>
Desmodromisk kommer jo fra de græske ord desmos = binding og dromos =
løb, gang.
For øvrigt blev tvangsstyring opfundet i 1910 af englænderen F.H. Arnott.
Og for øvrigt var Nortons version af desmodromisk ventilstyring meget fiks.

Gert Thorgersen



Armand (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-09-02 19:01


Luffe <luffeguffe@net.dk> skrev i en
news:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
>
> ...................M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig
godt -

Jeg var ude på en 900SS under et roadshow for et par år siden.
Tændingen klipper lige efter 9.000 rpm og man kunne ikke køre under
3.000rpm i højgear = Et brugbart område på kun 66% - Er det bundtræk???
Til vurderingen hører at de 3.000 i højgear er over 60 kmt

Min tidligere 900'er Ninja var ikke ligefrem berømmet for bundtræk; men
den kunne slæbe sig selv helt nede fra 2.000 rpm og blev i praksis brugt
ned til 3.500rpm - Men det var ud af et spekter på 10.500, hvorved dén i
princippet havde bedre bundtræk :-|

--
Armand.




Thomas Hjort (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 14-09-02 22:19


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:alvutp$1udi$1@news.cybercity.dk...
>
> Luffe <luffeguffe@net.dk> skrev i en
> news:alkqfk$2dmu$1@news.cybercity.dk...
> >
> > ...................M.h.t. bundtræk finder du næppe en
> > sportsmc med samme gode bundtræk som på Ducati. Man skal vist over til
> > Harley, for at finde noget i samme stil. V2 motoren gør det rigtig
> godt -
>
> Jeg var ude på en 900SS under et roadshow for et par år siden.
> Tændingen klipper lige efter 9.000 rpm og man kunne ikke køre under
> 3.000rpm i højgear = Et brugbart område på kun 66% - Er det bundtræk???

Du kunne ikke køre under 3000 i hvilket højt gear?


Mvh Thomas



Armand (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-02 13:55


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:am093j$2bq3$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:alvutp$1udi$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Jeg var ude på en 900SS under et roadshow for et par år siden.
> > Tændingen klipper lige efter 9.000 rpm og man kunne ikke køre under
> > 3.000rpm i højgear = Et brugbart område på kun 66% - Er det
bundtræk???
>
> Du kunne ikke køre under 3000 i hvilket højt gear?

Højgear => højeste gear - Og er det ikke 5. på så'en en sag?

--
Armand.



Hanne Buhl & Peder S~ (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Buhl & Peder S~


Dato : 15-09-02 20:29


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:am21oc$1dpd$10@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> news:am093j$2bq3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:alvutp$1udi$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > Jeg var ude på en 900SS under et roadshow for et par år siden.
> > > Tændingen klipper lige efter 9.000 rpm og man kunne ikke køre under
> > > 3.000rpm i højgear = Et brugbart område på kun 66% - Er det
> bundtræk???
> >
> > Du kunne ikke køre under 3000 i hvilket højt gear?
>
> Højgear => højeste gear - Og er det ikke 5. på så'en en sag?
> > Nej den har 6 gear, og den er standard gearet MEGET højt fra fabrikken,
så en nedgearing som mange foretager, vil bevirke lidt bedre træk omkring de
3.000 o/min; men ellers er din karakteristik rigtig.

v.h Peder, 900 SL




Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 12:16


"Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...

Hej Luffe


> Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange japanere. Man
> kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.

Ude hos Haasum sagde de godt nok at hypperne var angivet på krumtappen.

Jeg fik ellers prøvesiddet en 900SS og en Monster S4 og en ST4

Jeg synes at 900SS'en er fantastisk flot og jeg sad egentligt også OK på
den. Måske en anelse for foroverbøjet efter min smag. Clip-on styret var
også overraskende smalt, ihvertfald når jeg sammenligner med SV650S.
Umiddelbart ikke så lækkert, men man skal vel have prøvetkørt den for at
bedømme det.

Mht til Monster S4 så står hans egen derude med modificerede lydpotter,
meget korte men fede lydpotter. En fed bike. Men jeg syntes at det skrå sæde
gav en lidt akavet sidestilling hvor kroppen bliver tvunget frem mod styret.
Den er sindsygt dyr, så hvis det skal være monster bliver det nok 900 dark.

Den jeg sad bedst på var faktisk ST4'eren. Men det er så den jeg bryder mig
mindst om rent stilmæssigt.

Så jeg ved sgi ikke rigtigt. Jeg må nok få prøvekørt de forskellige modeller
før jeg finder ud af hvad jeg skal have, da jeg gerne vil have en Ducati.

Mvh Thomas
SV650S



Ksa (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 11-09-02 16:03


> Jeg synes at 900SS'en er fantastisk flot og jeg sad egentligt også OK på
> den. Måske en anelse for foroverbøjet efter min smag. Clip-on styret var
> også overraskende smalt, ihvertfald når jeg sammenligner med SV650S
----------------------------------------------------
Nu er den jo også lidt mere ræs og ikke så meget gade maskine som en sv650s
Og tilmed køre der knap så mange af dem
..
> Umiddelbart ikke så lækkert, men man skal vel have prøvetkørt den for at
> bedømme det.
---------------------------------------
Lyder bestemt som en god ide


Ksa Duc.900SL II



Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 18:27


"Ksa" <ksa@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7f5b0b$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Jeg synes at 900SS'en er fantastisk flot og jeg sad egentligt også OK på
> > den. Måske en anelse for foroverbøjet efter min smag. Clip-on styret var
> > også overraskende smalt, ihvertfald når jeg sammenligner med SV650S
> ----------------------------------------------------
> Nu er den jo også lidt mere ræs og ikke så meget gade maskine som en
sv650s

Derfor behøver styret vel ikke være smalt?

> Og tilmed køre der knap så mange af dem

Nej, det ville da også være underligt eftersom den er dobbelt så dyr.

Mvh Thomas





Armand (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-09-02 19:10


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:aln8kj$1qbm$1@news.cybercity.dk...
>
> "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej Luffe
>
>
> > Husk at Ducati opgiver deres HK på baghjulet - modsat mange
japanere. Man
> > kan vist godt lægge 10 hk oven i hatten.
>
> Ude hos Haasum sagde de godt nok at hypperne var angivet på
krumtappen.

Jeg tror nu også at det der bagdæks-snak er ren italo-fantasi :-/
Italienske motorfabrikanter var tillige de sidste der vænnede sig til
DIN-målingerne og istedet benyttede den positive SAE-måling (hvor
motoren ikke selv skulle trække generator og olie/vand pumper endsige
havde en kølerblæser at trække!)


> Jeg synes at 900SS'en er fantastisk flot og jeg sad egentligt også OK

> den. Måske en anelse for foroverbøjet efter min smag. Clip-on styret
var
> også overraskende smalt, ihvertfald når jeg sammenligner med SV650S.

Jeg havde lånt en 750SS(i) til en lille (DFM-)tur ned over sydfyn for
nogle uger siden og mine håndled værgrede sig næsten imod hjemturen da
vi pauserede halvvejs: Efter ejerens vurdering er stillingen endda endnu
lavere end på hans tidligere 748, og den egner sig egentlig kuntil trip
med hastigheder langt hinsides fartgrænserne :-|

--
Armand.




Thomas Hjort (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 14-09-02 22:25


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:alvutq$1udi$2@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> news:aln8kj$1qbm$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:alkelo$218v$1@news.cybercity.dk...

>
> Jeg havde lånt en 750SS(i) til en lille (DFM-)tur ned over sydfyn for
> nogle uger siden og mine håndled værgrede sig næsten imod hjemturen da
> vi pauserede halvvejs: Efter ejerens vurdering er stillingen endda endnu
> lavere end på hans tidligere 748, og den egner sig egentlig kuntil trip
> med hastigheder langt hinsides fartgrænserne :-|

Du har prøvet 750SS og SV650S (ved jeg). Rent specifikations-mæssigt ligger
SV'en lige over 750SS'en. Men hvordan føles 750SS'en i forhold til SV'en.
Her tænker jeg specielt på accelerationen?

Mvh Thomas




Armand (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-02 14:09


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:am09ej$2cf6$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:alvutq$1udi$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Jeg havde lånt en 750SS(i) til en lille (DFM-)tur ned over sydfyn
for
> > nogle uger siden og mine håndled værgrede sig næsten imod hjemturen
da
> > vi pauserede halvvejs: Efter ejerens vurdering er stillingen endda
endnu
> > lavere end på hans tidligere 748, og den egner sig egentlig kuntil
trip
> > med hastigheder langt hinsides fartgrænserne :-|
>
> Du har prøvet 750SS og SV650S (ved jeg). Rent specifikations-mæssigt
ligger
> SV'en lige over 750SS'en. Men hvordan føles 750SS'en i forhold til
SV'en.
> Her tænker jeg specielt på accelerationen?

Generelt er du udepå et vildspor med sådant et spørgsmål: Det er ikke på
slige specifikationer at man skal prikke en Duc ud :-|

Men jeg kan ikke konkludere modellernes accelerationsevner alene på
erindringen (måske jeg skulle låne en SV'er (Mads?), og sætte den op
imod min svogers 750SS'er :-/ )!
Men jeg opfatter Duc'erne som triste(?) derved at tændingen klipper lige
som man tror at det skal til at blive sjovt, hvorimod SV'eren dels
trækker meget længere nede fra (især anskuet ud fra km/t qua en lavere
gearing!) og giver et indtryk af at kunne blive ved og ved med at tage
omdrejninger!

Kørselsmæssigt er SV'eren også mere neutral derved at SS'eren nærmest
fordrer at man arbejder på sædet á hangout's for at komme effektivt
omkring krogene. Den er temmeligt understyrende (hvilket dog er i stik
modsat opfattelse af Rahbæk, der tester/omtaler den i denne ugen Blå
Avis!!) og under "DFM-turen" fandt jeg ud af at man bedst får den rundt
ved at "pege" svagt mod asfalten med inderste knæ (á en mild hangout)!

--
Armand



Ksa (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 10-09-02 17:07


"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:alka7b$1smi$1@news.cybercity.dk...
> Igår lå jeg og legede lidt med en ducati 750 Desmond. Meget smuk maskine
> matgrå farve og lækre former. Tilsyneladende en supermaskine, men jeg
havde
> ikke noget problem med at følge den på min SV650S. Slet ikke.
>
> Jeg har slået den op i MC revyen og der står den til 68 hk. Er der nogen
der
> ved hvad jetkit og udstødninger kan gøre ved dens ydelse?
>
> Jeg synes den er superfed, men jeg gider ikke 'nedgradere' når jeg
opgradere
> til en ny MC :)
-------------------------------------------------
Hvis du ikke vil nedgradere så skal du ikke vælge en 750.
En 900 skulle der imod nok lige kunne æde den +den har mere bund, men igen
ihvertfald for de gamle modeller med karb. som min 900SL så er den ikke lige
så kultiveret og blid i dens motorgang som din SV´er.
Men hos http://www.fimotorcykler.dk kan du komme til at prøve en 900ss

Ksa Duc.900SL II



Hanne Buhl & Peder S~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Buhl & Peder S~


Dato : 10-09-02 20:45

Hej "KSA" og i andre. Konklusionen må vist være noget i retning af :

Man køber ikke en Duc for at ligge forrest i topfarts- og acc. ræset. Selv
en 996 kan visse japanere køre fra, og nogle af dem styrer sikkert lige så
godt. Men en Ducati er nu engang en Ducati (!) på grund af myten, prestigen
(?) og så er den altså mere intens at køre på.
Jeg er bestemt IKKE fanatiker. Japanerne og Aprilia laver fede cykler; men
folk vender sig efter en Duc. Køb én - du vil ikke fortyde.

Koblingen larmer en del - det gælder alle Ducati. Skyldes at det er tør,
flerplade kobling.

Har selv købt en 900 SL ii for 50 kilo (u. afgift) den står perfekt: men jeg
bruger den kun til track-days o.lign.

Peder



Ksa <ksa@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7e1885$0$30528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:alka7b$1smi$1@news.cybercity.dk...
> > Igår lå jeg og legede lidt med en ducati 750 Desmond. Meget smuk maskine
> > matgrå farve og lækre former. Tilsyneladende en supermaskine, men jeg
> havde
> > ikke noget problem med at følge den på min SV650S. Slet ikke.
> >
> > Jeg har slået den op i MC revyen og der står den til 68 hk. Er der nogen
> der
> > ved hvad jetkit og udstødninger kan gøre ved dens ydelse?
> >
> > Jeg synes den er superfed, men jeg gider ikke 'nedgradere' når jeg
> opgradere
> > til en ny MC :)
> -------------------------------------------------
> Hvis du ikke vil nedgradere så skal du ikke vælge en 750.
> En 900 skulle der imod nok lige kunne æde den +den har mere bund, men
igen
> ihvertfald for de gamle modeller med karb. som min 900SL så er den ikke
lige
> så kultiveret og blid i dens motorgang som din SV´er.
> Men hos http://www.fimotorcykler.dk kan du komme til at prøve en 900ss
>
> Ksa Duc.900SL II
>
>



Brian Luckow (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 10-09-02 21:37

> Koblingen larmer en del - det gælder alle Ducati. Skyldes at det er tør,
> flerplade kobling.

Ikke helt rigtigt. Alle Hypersport modellerne har tørkobling, men i de andre
serier er det kun modellerne med 900ccm eller større der har tørkobling. Så
f.eks. en 750SS har lydløs vådkobling.


Mvh., Brian Luckow
M900



Hanne Buhl & Peder S~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Buhl & Peder S~


Dato : 11-09-02 23:15

OK - så lærte jeg også noget idag !

Peder
Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alll5b$csh$1@news.cybercity.dk...
> > Koblingen larmer en del - det gælder alle Ducati. Skyldes at det er tør,
> > flerplade kobling.
>
> Ikke helt rigtigt. Alle Hypersport modellerne har tørkobling, men i de
andre
> serier er det kun modellerne med 900ccm eller større der har tørkobling.

> f.eks. en 750SS har lydløs vådkobling.
>
>
> Mvh., Brian Luckow
> M900
>
>



Dennis Hellan Peders~ (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 13-09-02 22:08


"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
news:alll5b$csh$1@news.cybercity.dk...
> > Koblingen larmer en del - det gælder alle Ducati. Skyldes at det er tør,
> > flerplade kobling.
>
> Ikke helt rigtigt. Alle Hypersport modellerne har tørkobling, men i de
andre
> serier er det kun modellerne med 900ccm eller større der har tørkobling.

> f.eks. en 750SS har lydløs vådkobling.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Et spørgsmål.

Er det rigtigt at derpå en Duc skal skiftes knastkæder(remme) for hver
20000km, og at det koster en udbetaling til et mindre landsted ?




--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S



Søren Johansen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 13-09-02 23:04

"Dennis Hellan Pedersen" spurgte:
> Er det rigtigt at derpå en Duc skal skiftes knastkæder(remme) for hver
> 20000km, og at det koster en udbetaling til et mindre landsted ?

Ja, det er rigtigt at remmene skal skiftes for hver 20.000 km.
De koster 300-400 kr. for et par og man kan skifte dem selv på under 1/2
time på en to-ventilet og på omkring en time på en 4-ventilet.
Jeg har ingen anelse om hvad det koster på et værksted, men det kan ikke
være meget.

Mvh
Søren
Pantah (2-ventilet)
888 (4-ventilet)





Brian Luckow (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 14-09-02 07:58

> > Er det rigtigt at derpå en Duc skal skiftes knastkæder(remme) for hver
> > 20000km, og at det koster en udbetaling til et mindre landsted ?

> Jeg har ingen anelse om hvad det koster på et værksted, men det kan ikke
> være meget.

Jeg fik skiftet mine sidste år i forbindelse med et 20.000km service. De
kostede 681,25 kr. Godt nok mere end din pris, men jo stadig laaaangt fra
hvad et landsted koster. :) Det burde ikke være det der holder en væk fra at
købe en Duc.


Mvh., Brian Luckow
Il Mostro 900



Steen Gruby (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-09-02 21:59

On Sat, 14 Sep 2002 08:58:18 +0200, "Brian Luckow"
<luckowb@grafisk.dk> wrote:

Hej Brian.
>
>Jeg fik skiftet mine sidste år i forbindelse med et 20.000km service. De
>kostede 681,25 kr. Godt nok mere end din pris, men jo stadig laaaangt fra
>hvad et landsted koster. :) Det burde ikke være det der holder en væk fra at
>købe en Duc.
>
Mine remme koster i omegnen af 400 Kr, så Søren har faktisk ret.
2000 Km mere, så er det skiftetid hos mig
Det laver jeg i løbet af vinteren.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Jacob Hornemann (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 11-09-02 10:24

Tro mig -de vender sig også om efter en Mille. Blev ovenikøbet stoppet af
politet i går, bare fordi de ville glo lidt ekstra på Millen...

-Jacob
Gul RSV Mille


Hanne Buhl & Peder Sterll wrote:

> Hej "KSA" og i andre. Konklusionen må vist være noget i retning af :
>
> Man køber ikke en Duc for at ligge forrest i topfarts- og acc. ræset. Selv
> en 996 kan visse japanere køre fra, og nogle af dem styrer sikkert lige så
> godt. Men en Ducati er nu engang en Ducati (!) på grund af myten, prestigen
> (?) og så er den altså mere intens at køre på.
> Jeg er bestemt IKKE fanatiker. Japanerne og Aprilia laver fede cykler; men
> folk vender sig efter en Duc. Køb én - du vil ikke fortyde.
>
> Koblingen larmer en del - det gælder alle Ducati. Skyldes at det er tør,
> flerplade kobling.
>
> Har selv købt en 900 SL ii for 50 kilo (u. afgift) den står perfekt: men jeg
> bruger den kun til track-days o.lign.
>
> Peder
>
> Ksa <ksa@adslhome.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d7e1885$0$30528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:alka7b$1smi$1@news.cybercity.dk...
> > > Igår lå jeg og legede lidt med en ducati 750 Desmond. Meget smuk maskine
> > > matgrå farve og lækre former. Tilsyneladende en supermaskine, men jeg
> > havde
> > > ikke noget problem med at følge den på min SV650S. Slet ikke.
> > >
> > > Jeg har slået den op i MC revyen og der står den til 68 hk. Er der nogen
> > der
> > > ved hvad jetkit og udstødninger kan gøre ved dens ydelse?
> > >
> > > Jeg synes den er superfed, men jeg gider ikke 'nedgradere' når jeg
> > opgradere
> > > til en ny MC :)
> > -------------------------------------------------
> > Hvis du ikke vil nedgradere så skal du ikke vælge en 750.
> > En 900 skulle der imod nok lige kunne æde den +den har mere bund, men
> igen
> > ihvertfald for de gamle modeller med karb. som min 900SL så er den ikke
> lige
> > så kultiveret og blid i dens motorgang som din SV´er.
> > Men hos http://www.fimotorcykler.dk kan du komme til at prøve en 900ss
> >
> > Ksa Duc.900SL II
> >
> >


Pwh (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 11-09-02 16:50


"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3D7F0BB8.114B4C0B@hotmail.com...
Tro mig -de vender sig også om efter en Mille. Blev ovenikøbet stoppet af
politet i går, bare fordi de ville glo lidt ekstra på Millen...

-Jacob
Gul RSV Mille


Det er da klart. Det er jo også en 10 gange federe maskine

Mvh Jens (som synes at Duc er en ANELSE overvurderet)



Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 19:05


"Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse
news:3d7f658d$0$146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3D7F0BB8.114B4C0B@hotmail.com...
> Tro mig -de vender sig også om efter en Mille. Blev ovenikøbet stoppet af
> politet i går, bare fordi de ville glo lidt ekstra på Millen...
>
> -Jacob
> Gul RSV Mille
>
>
> Det er da klart. Det er jo også en 10 gange federe maskine

> Mvh Jens (som synes at Duc er en ANELSE overvurderet)


Smag og behag er jo forskelligt. Men jeg syntes at Ducati har nogle meget
stilrene smukke maskiner. Og lyden af min nabos 916 med carbonpotter er
simpelthen for fed. Det lyder som et tordenskrald når han lukker op for den.
Og selv tomgangen er heftig.

Mvh Thomas



[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 19:21

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:alo0l9$2mhu$1@news.cybercity.dk...
>
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse
> news:3d7f658d$0$146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3D7F0BB8.114B4C0B@hotmail.com...
> > Tro mig -de vender sig også om efter en Mille. Blev ovenikøbet stoppet
af
> > politet i går, bare fordi de ville glo lidt ekstra på Millen...
> >
> > -Jacob
> > Gul RSV Mille
> >
> >
> > Det er da klart. Det er jo også en 10 gange federe maskine
>
> > Mvh Jens (som synes at Duc er en ANELSE overvurderet)
>
>
> Smag og behag er jo forskelligt. Men jeg syntes at Ducati har nogle meget
> stilrene smukke maskiner. Og lyden af min nabos 916 med carbonpotter er
> simpelthen for fed. Det lyder som et tordenskrald når han lukker op for
den.
> Og selv tomgangen er heftig.
>
> Mvh Thomas
>
Igen er det jo som du siger smag og behag. Det er intet problem at få en mc
til at larme, personligt synes jeg ikke det er specielt fedt, og jeg kan
bedre lide lyden af hvinende rækkemotorer end en buldrende twin, så en
ducatis lyd siger mig ikke det store. Jeg er dog fuldstændig ening i, at
748/916/996/998 serien er meget smukke maskiner, men jeg synes 999 er noget
af et selvmål designmæssigt. Jeg tror heller ikke jeg kunne få mig til at
give 300k for en mc
Mvh
Anders O



Thomas Hjort (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-09-02 20:13


"[8260]Anders Olesen" <9822@e.iha.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d7f8960$0$11435$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:alo0l9$2mhu$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse
> > news:3d7f658d$0$146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > "Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3D7F0BB8.114B4C0B@hotmail.com...
> > > Tro mig -de vender sig også om efter en Mille. Blev ovenikøbet stoppet
> af
> > > politet i går, bare fordi de ville glo lidt ekstra på Millen...
> > >
> > > -Jacob
> > > Gul RSV Mille
> > >
> > >
> > > Det er da klart. Det er jo også en 10 gange federe maskine
> >
> > > Mvh Jens (som synes at Duc er en ANELSE overvurderet)
> >
> >
> > Smag og behag er jo forskelligt. Men jeg syntes at Ducati har nogle
meget
> > stilrene smukke maskiner. Og lyden af min nabos 916 med carbonpotter er
> > simpelthen for fed. Det lyder som et tordenskrald når han lukker op for
> den.
> > Og selv tomgangen er heftig.
> >
> > Mvh Thomas
> >
> Igen er det jo som du siger smag og behag. Det er intet problem at få en
mc
> til at larme,

Stadigvæk er larm ikke bare larm. Jeg syntes at 916'eren lyder mere hul, dyb
og pludrende end nogen anden større maskine med racerpotter jeg har hørt.

>personligt synes jeg ikke det er specielt fedt, og jeg kan
> bedre lide lyden af hvinende rækkemotorer end en buldrende twin, så en
> ducatis lyd siger mig ikke det store. Jeg er dog fuldstændig ening i, at
> 748/916/996/998 serien er meget smukke maskiner, men jeg synes 999 er
noget
> af et selvmål designmæssigt. Jeg tror heller ikke jeg kunne få mig til at
> give 300k for en mc

Absolut 110% enig. 999 er ikke for fed. Jeg kender ingen Ducati-fanatikere
der synes at den er lækker. De fleste rynker på næsen af designet.

Mvh Thomas



[8260]Anders Olesen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 11-09-02 20:33

> >men jeg synes 999 er noget
> > af et selvmål designmæssigt. Jeg tror heller ikke jeg kunne få mig til
at
> > give 300k for en mc
>
> Absolut 110% enig. 999 er ikke for fed. Jeg kender ingen Ducati-fanatikere
> der synes at den er lækker. De fleste rynker på næsen af designet.
>
og det siges, at Ducati har gjort forsøg på at gøre den behagelig at sidde
på! tsk, tsk, tsk, det er jo slet ikke en ægte Duc.
Mvh
Anders O



Mikkel Christensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-09-02 08:55

[8260]Anders Olesen wrote ...
[snip Duc 999]
> >
> og det siges, at Ducati har gjort forsøg på at gøre den
> behagelig at sidde på! tsk, tsk, tsk, det er jo slet
> ikke en ægte Duc.

På trods af det ikke er en Duc tradition, så synes jeg faktisk det er
en rigtig fed feature på 999eren. Faktisk den eneste ud over motoren
(og muligvis navnet).

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til kunne hele bagenden indstilles
i en 3-4 positioner, så alle arm og benlængder skulle kunne bruges.
Derudover kunne fodhvilerne også justeres. Alt dette som standard.

Det synes jeg faktisk er temmelig fremsynet.

Men den er s*tme grim.

--
Mikkel

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste