Iphoto
Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 10-09-02 09:01

I et forsøg på at frigive lidt harddisk plads, valgte jeg at flytte mine
billeder fra iPhoto filen til en anden harddisk. Jeg kunne ikke finde ud af
at ændre I iPhoto hvor den skulle finde billederne, så jeg flyttede dem
tilbage, men nu findes de ikke mere. Dvs. De er der, men jeg kan ikke se
dem. Når jeg trykker på en fil I iPhoto, siger den bare at det er forkert
format eller dato.

Når computeren går I dvale, begynder et slideshow, og der er alle
billederne, så I øjeblikket er jeg tvunget til at se billederne som
pauseskærm, og det er ikke holdbart I længden.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg løser dette lille problem. Jeg er
ny på denne news side, og håber på forståelse I den første famlende tid,
hvor jeg skal lære at begå mig!

Mvh

Brandur Ellingsgaard
Email samme, men med @ imellem og com efter.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-09-02 10:54

Brandur Ellingsgaard <tk5f1@tk.k-net.dk> wrote:

> [...]
> pauseskærm, og det er ikke holdbart I længden.
>
> Er der nogen der har et bud på hvordan jeg løser dette lille problem.

Jeg har ikke eksperimenteret med at flytte iPhoto Library andet end jeg
tog en backup af denne, prefs og AlbumData.xml, da jeg foretog en
formatering og installering af jaguaren. Det virkede umiddelbart efter
at have placeret tingene de rette steder igen.

Prøv at flytte prefs ud af preferences og AlbumData.xml og se om det
virker. Ellers kan du som sidste udvej flytte dine billeder ud af iPhoto
Library og importere hele banden. Du mister filmruller og evt titler på
billederne.

Hvis du fortsat gerne vil prøve at flytte iPhoto Library til en anden
harddisk kan flg måske bruges:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020107231049966>

> Jeg er ny på denne news side, og håber på forståelse I den første famlende
> tid, hvor jeg skal lære at begå mig!

Du er meget velkommen.
--
Michael Tysk-Andersen