Firewall
Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 08:07

Hvis jeg sætter Jaguars indbyggede firewall op, kan jeg ikke komme i
forbindelse med min ftp server (der ikke bruger anonymous login). Hvad skal
jeg skrive i proxy, for jeg regner med, at det er der, man giver særlige
tilladelser?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-09-02 10:04

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> jeg skrive i proxy, for jeg regner med, at det er der, man giver særlige

Deling kontrolpanelet er så smart at den straks slår hul i den aktive
firewall hvis du aktiverer en service.

En proxyserver er en slags mellemstation som du kan sætte din maskine op
til at tilgå i forbindelse med www, ftp osv. Proxy'en vil så enten hente
dataene fra en lokal cache eller ude på nettet. Proxy kan også bruges
til at omgå lukkede porte på ens netværksadgang.

I dit tilfælde skal du ikke bruge proxy til noget.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : hansler •

Dato : 10-09-02 15:03

Agreeing with me, that cannabis should be legalized, "David Blangstrup"
<firstname@lastname.dk> wrote on 100902 09:46 :

> [...]
> jeg skrive i proxy, for jeg regner med, at det er der, man giver særlige

I have exactly the same problem - is there anyone out there who know how to
keep 10.2's firewall active, but still be able to access my ftp servers?

Hansler

--
"...He who makes a beast of himself
gets rid of the pain of being a man."

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 15:14

On Tue, 10 Sep 2002 16:03:17 +0200, hansler • wrote
(in message <B9A3C845.91F8%hansler@NOSPAMgmx.net>):

> [...]
> keep 10.2's firewall active, but still be able to access my ftp servers?

Yes, _without_ turning on vulnerable ftp access!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Jesper

Dato : 10-09-02 18:04

hansler  <hansler@NOSPAMgmx.net> wrote:

> [...]
> keep 10.2's firewall active, but still be able to access my ftp servers?

Sæt FTP programmet til Passive Mode
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com