Hjælp min luftpumpe larmer
Fra : "Peter Richardt"

Dato : 21-02-01 16:36

Hvad skal jeg gøre min luftpumpe larmer kraftigt ?
Hvilken model skal man købe for af gardere sig mod larm ?
Peter

--
Posted from IDENT:qmailr@mail1.stofanet.dk [212.10.10.6]

Fra : J. K. J

Dato : 21-02-01 23:02

Hej Peter
Sluk for den og smid den ud - der er ikke mange i dag, der anvender en
luftpumpe - brug i stedet en god cirkulationspumpe - den kan også tilføre
luft (EHEIM).
Hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-02-01 00:06

J. K. J <jjgas@get2net.dk> skrev i en
> Hej Peter
> Sluk for den og smid den ud - der er ikke mange i dag, der anvender en
> luftpumpe - brug i stedet en god cirkulationspumpe - den kan også tilføre
> luft (EHEIM).

Det er nu ikke helt korrekt! Der er mange der bruger luftpumper.

Der kan være mange årsager til at en pumpe larmer, f.eks at menbramen er
gået i stykker.

Der er også et par udemærkede pumper på markedet, men som bekendt koster
kvalitet penge.
Jeg bruger selv en Whisper pumpe, den er virkeligt lydløs. Der er også
den der hedder SP.
Derudover skal der nok være nok et par mærker, som ikke siger meget.

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 22-02-01 02:55

""Peter Richardt"" <prni@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Hvad skal jeg gøre min luftpumpe larmer kraftigt ?
> Hvilken model skal man købe for af gardere sig mod larm ?

Tja, jeg har en gammel Rena 301 som jeg også blev træt
af støjen fra. Jeg tog et stykke bukseelastik og hang den rundt
om et af spærene oppe på loftet. Borede så et lille hul og smed
slangen igennem og ned til akvariet. Ingen larm og masser af
luft. :)

Ved så ikke om du kan bruge det til noget.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-02-01 10:10

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> [...]
> om et af spærene oppe på loftet. Borede så et lille hul og smed
> slangen igennem og ned til akvariet. Ingen larm og masser af

Rena har altid været en super-duper pumpe - bortset fra støjniveauet. Derfor
har jeg gjort ligesom dig, bortset fra at jeg placerede pumpen udendørs.
Men nu har jeg i sidste uge anskaffet mig en JBL Pro Silent, og den er
tilsyneladende næsten fuldstændig lydløs.

mvh
Jan

Fra : Madsen

Dato : 22-02-01 14:23

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev:

> [...]
> Men nu har jeg i sidste uge anskaffet mig en JBL Pro Silent, og den er
> tilsyneladende næsten fuldstændig lydløs.

Jeg er så glad for min Rena at jeg ikke nænner at skifte den ud ;)
Det er utroligt at noget kan være så stabilt. Jeg har ikke tal på
årene, men det er tæt på 10 år den har hængt på loftet.
Jeg begriber ikke at den gummimembran ikke er gået i stykker
endnu, men den pumper stadig rigelig mængder luft ned.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)