Støj i eMac
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-09-02 07:50

Jeg har fornyligt solgt en eMac og kunden siger at den støjere mere end
hans forrige Mac. (en iMac model Nilfisk).

Er det rigtigt? Støjer de virkeligt så meget. I så fald er de da ikke
meget bevendte i et klasselokale.

Stig

_______________________________
stigleerbeck@mac.com
www.simplesoft.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-09-02 10:26

On Tue. d. 10 Sep. 2002 kl. 06:50 GMT, Stig wrote:

> [...]
> hans forrige Mac. (en iMac model Nilfisk).
>
> Er det rigtigt? Støjer de virkeligt så meget. I så fald er de da ikke

Den støjer i al fald mere end de lydlyse slot-loading iMac modeller,
men ikke så meget som en original iMac. iMac G4 støjer også mere end
de lydløse moideller men ikke så meget som eMac'en. Jeg var faktisk
både overasket og skuffet da jeg første gang hørte en eMc.

Der har rygrad som en regnorm og trodser sit eget    <icq://131382336>
forbud ved at hente iCal                <aim://reippuert>

Fra : Michael Holm

Dato : 10-09-02 15:43

> [...]
> de lydløse moideller men ikke så meget som eMac'en. Jeg var faktisk
> både overasket og skuffet da jeg første gang hørte en eMc.
Er helt enig
den klart bedste billige klassemodel må være 15" iMac, larmer og fylder
lidt, og man kan dreje skærmen så de andre kan skrive af efter en

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : LaMa

Dato : 10-09-02 15:44

Har lige skiftet fra iMac 266 til eMac. Emac'en støjer lidt mindre og med en
"behageligere lyd". Det valgte jeg at tage med i købet, når jeg nu ville
have både G4, 17" skærm, suveræne højttalere & Jaguar - og ikke ville give
mere end 10.158,-.
I et klasseværelse (og i min stue) drukner lyden fra blæseren/ventilatoren i
den almindelige arbejdslarm, - er min erfaring pt.
I et edb-lokale med 20 computere på ex. en folkeskole vil jeg vurdere, at
eMac'en larmer mindre en gængse PC'ere. Og hvis 20 elever sidder musestille
og tavse ved hver deres computer.. ja, så er der noget galt med
undervisningen.

Vh. Lasse Benjaminsen, lærer

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-09-02 16:16

Kan du "få lov" at købe Mac til din skole ;-?

venlig hilsen

Martin (også lærer og Macbruger gennem 13 år)

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : LaMa

Dato : 10-09-02 17:16

On 10.09.02 17:16, in article
1fib19a.1v8iuct15i0eo0N%ammentorp@FJERNMIGget2net.dk, "Martin Ammentorp"
<ammentorp@FJERNMIGget2net.dk> wrote:

> Kan du "få lov" at købe Mac til din skole ;-?

Nixen-bixen. Men jeg har holdt liv I tre 475'ere og en laserprinter i
specialafdelingen i otte år uden nedbrud. IT-nørderne/ansvarlige på skolen
har undret sig - også når jeg har taget iMac, iBook og nu snart eMac med på
skolebesøg. /Lasse

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-09-02 07:45

Tjah, på min skole har vi en 6300 - 6-7 år gammel.

I sin tid (da jeg selv måtte få den på netværket) stod kommunens
systemansvarlige ved siden af mig, og sagde: "Det kan ikke lade sig
gøre". Hvorpå jeg svarede:" Mærkeligt da jeg ER logget på - se selv".
Alligevel sagde han det ikke kunne lade sig gøre....

Ak ak, vi skal vel alle lære tilgivelse )

venlig hilsen

Martin

Fra : Ole Bendix

Dato : 11-09-02 11:48

test@test.dk writes:
> [...]
>hans forrige Mac. (en iMac model Nilfisk).
>
>Er det rigtigt? Støjer de virkeligt så meget. I så fald er de da ikke

Jeg har selv fået en eMac og den støjer ekstremt. Det er ærgerligt, fordi
den ellers er dejlig at arbejde på. Men de øvrige i kontormiljøet var
noget rystet den første dag. PC´erne er helt lydløse ved siden af.

Mvh.
Ole

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-09-02 19:53

Ole Bendix writes:
>Jeg har selv fået en eMac og den støjer ekstremt. Det er ærgerligt,
>fordi den ellers er dejlig at arbejde på. Men de øvrige i kontormiljøet
>var noget rystet den første dag. PC´erne er helt lydløse ved siden af.

men efterhåden som de er blevet udleveret høreværn så går det - og
produktiviteten er steget!

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemingway: The Sun Also Rises