Ich bin frustreret
Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 06:04

Jeg har fået en masse gode råd i tråden sharing pref pane, men her er
frustrationen: Jeg har oprettet en ftpuser. Jeg blev nødt til at give ham et
password, ellers gav keychain ham et. Michael Tysk-Andersen prøvede at komme
ind i går, og kom til en dialog boks med password. Er der andre, der gider at
prøve?
ftp://212.242.215.70/~ftpuser
password:anon
Dette er min wan adresse, måske er det i stedet
ftp://192.168.1.55/~ftpuser
password: anon
Dette er min IP adresse (som min søn siger er den lokale), men routeren burde
pege mod den nu. Hvad virker?
Og hvis I bare finder et tomt direktorie (hedder det vist) er det fordi jeg
ikke har fundet ud af, hvordan jeg kan undgå, at ftpuser har beskyttede
mapper jeg ikke kan komme ind i. Skal jeg bare ændre privilegierne, eller
laver jeg noget rod, så alle kan rode i min maskine?
Prøv for resten også min nye Apache Server:
http://home.blangstrup.dk/~david/index.htm
Dén virker, så vidt jeg ved. Den var ret nem at sætte op.
Håber I kan hjælpe mig.
David

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 10-09-02 07:50

in article 0001HW.B9A355A90001B6F9F0284600@news.cybercity.dk, David
Blangstrup at firstname@lastname.dk wrote on 10/09/02 7:54:

> [...]
> Prøv for resten også min nye Apache Server:
> http://home.blangstrup.dk/~david/index.htm
> Dén virker, så vidt jeg ved. Den var ret nem at sætte op.

Jeg har lige prøvet (08:45 10.sep.2002) at pinge din ip adresse, men uden
resultat. Har du maskinen tændt i øjeblikket?

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 10-09-02 07:57

in article B9A362B2.9819%nospam@brakmark.dk, Henrik G. Jacobsen at
nospam@brakmark.dk wrote on 10/09/02 8:49:

> Jeg har lige prøvet (08:45 10.sep.2002) at pinge din ip adresse, men uden
> resultat. Har du maskinen tændt i øjeblikket?

Nu er er der i hvert fald kontakt med din ip adresse, men jeg kan ikke logge
på uden username. Jeg tror at du skal oplyse et username som man kan bruge
sammen med passwordet "anon".

Jeg bruger Fetch 3.0.3

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 08:06

On Tue, 10 Sep 2002 8:56:40 +0200, Henrik G. Jacobsen wrote
(in message <B9A36445.9820%nospam@brakmark.dk>):

> [...]
> på uden username. Jeg tror at du skal oplyse et username som man kan bruge

Ja, username: ftpuser password: anon og ftp://192.168.1.55 duer. Jeg har
nemlig lige selv prøvet

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 10-09-02 08:20

in article 0001HW.B9A3668D0003AF11F0284600@news.cybercity.dk, David
Blangstrup at firstname@lastname.dk wrote on 10/09/02 9:06:

> On Tue, 10 Sep 2002 8:56:40 +0200, Henrik G. Jacobsen wrote
> (in message <B9A36445.9820%nospam@brakmark.dk>):

> Ja, username: ftpuser password: anon og ftp://192.168.1.55 duer. Jeg har
> nemlig lige selv prøvet

Nu kan jeg også komme igennem, man skal have både username og password. Men
jeg har altså heller ingen problemer med at komme højere op i hierakiet af
mapper på din maskine, er du sikker på at man skal kunne det? Tror du ikke
hellere at man skal nøjes med at kunne blive logget på den mappe der hedder
"~ftpuser", det andet kan vist ikke være meningen, man kan jo se hele din
harddisk (tror jeg).

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 08:10

On Tue, 10 Sep 2002 9:19:52 +0200, Henrik G. Jacobsen wrote
(in message <B9A369B8.9828%nospam@brakmark.dk>):

> [...]
> "~ftpuser", det andet kan vist ikke være meningen, man kan jo se hele din

Nej, så jeg lukker den. I den anden tråd, jeg har lavet, var der et Terminal
trick til ikke at kunne komme højere op, men det duer vist ikke. Tak for
hjælpen!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 10-09-02 08:38

in article 0001HW.B9A36C170004FB89F0284600@news.cybercity.dk, David
Blangstrup at firstname@lastname.dk wrote on 10/09/02 9:29:

> Nej, så jeg lukker den. I den anden tråd, jeg har lavet, var der et Terminal
> trick til ikke at kunne komme højere op, men det duer vist ikke. Tak for
> hjælpen!

Det var da så lidt. Man skal vist sørge for at gå med både livrem og seler
når man begynder at forsøge sig med en internetserver. Det værste jeg kan
forestille mig er at andre skulle begynde, at bruge ens server som
mellemstation for alt muligt snavset trafik!

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-09-02 07:05

On Tue, 10 Sep 2002 8:49:55 +0200, Henrik G. Jacobsen wrote
(in message <B9A362B2.9819%nospam@brakmark.dk>):

znip

> Jeg har lige prøvet (08:45 10.sep.2002) at pinge din ip adresse, men uden
> resultat. Har du maskinen tændt i øjeblikket?

Ja, men det kan være, du prøvede mens jeg lige restartede den.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark