Lyset der blev væk
Fra : Claus Ø

Dato : 09-09-02 22:55

Hej NG

Min Yamaha XJ750 Seca fra 83' med 26k km på bagen har mistet lyset?!

Forleden forsvandt mit nærlys kortvarigt efter 150km kørsel, men det kom
igen da jeg skiftede til det lange lys og derefter tilbage igen.

Nu ser det desværre ud til at være forsvundet helt, ligemeget hvordan jeg
nørkler med lysknapperne!

Knappen til overhalingslyset virker endnu, men det er så besværligt at holde
knappen inde

Og mit bagparkeringslys virker også når jeg låser styret med tændingsnøglen.

Hvor skal jeg begynde min fejlsøgning?

MC'en er i meget god stand, så det må betragtes som almindeligt slid hvis
noget er faldet af eller....

HJÆLP!

Claus Ø

Fra : wheeler

Dato : 09-09-02 23:17

"Claus Ø" <cla@scanjour.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor skal jeg begynde min fejlsøgning?

1. frem med polsøgeren
2. hvis strøm -> skift pæren

Wheeler

Fra : Claus Ø

Dato : 10-09-02 00:10

nu virker det lange lys når jeg bruger Pass-knappen, men ikke når jeg sætter
den på high, så pæren er nok i orden.

Pæren er 'ny monteret' for 1000km siden, så jeg tror jeg starter med at flå
glasset af og se om der er noget som er hoppet af bagved pæren.

Fra : Luffe

Dato : 10-09-02 07:05

Hej Claus

Jeg har haft en del bøvl med mine kontakter, og alle er blevet løst med
kontaktrens - prøv det !!!

Det virker utroligt godt i mange tilfælde.

Mvh Søren

Fra : vmx

Dato : 10-09-02 09:03

> [...]
flå
> glasset af og se om der er noget som er hoppet af bagved pæren.

nej nej nej.... lad nu være med at rode i "lampen"

pæren er ok !
kabler til pære/lygte er ok !
sikringer er ok !
Strøm på batt. ok !

Problem: Knappen. Afmontér, adskil, rens,
kontaktspray.... finito!

Mvh
Robert

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-09-02 10:28

Som de andre også skriver, så er kontaktrens i dette tilfælde din ven

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 10-09-02 12:01

Overhalingsblinket virker jo fortræffeligt.
Eftersom, at der kun kommer positionslys på cyklen, når denne låses (ellers
ikke), så er kontakten til lang/kort-lys sikkert heller ikke problemet.

Så det virker meget nærliggende, at fejlen ligger i (eller omkring) selve
hovedlyskontakten. Naturligvis står den ikke på OFF, men det lyder som om,
at den "tror" at den skal være det!

Sidder der ikke en: Lights ON-PO-OFF på en sådan svend!? - Tag et nærmere
kig på den!

Start med kontaktrens og massage, denne kontakt er jo ikke den MEST anvendte
kontakt på cyklen, så den trænger måske til lidt "brug"?!

Hvis dette ikke hjælper, så prøv, at komme ind til selve ledningerne til
kontakten.

(1) Sæt selve kontakten på: OFF.
Mål om du kan finde batterispændingen mellem bare een af ledningerne og stel
(naturligvis skal cyklen være ON!).... kan du det!?

(2) Hvis JA: Så sæt kontakten på ON.... kan du finde batterispænding på
een/eller to ledninger mere... kan du det!?

Hvis "nej" i (1) så ligger fejlen længere tilbage (=knækket ledning frem mod
kontakten), hvis "nej" i (2), så er kontakten ødelagt (måske lidt mere
kontakt og masage, kan redde den!?).

Hvis "ja" i begge..... tjaaa, så er det lidt underligt, for så må der vel
være to ledninger, der er knækket på samme tid!

Hilsen
Lars
Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail
adressen!