I restaurationsbranchen uden overenskomst!
Fra : Kenneth Østerlund

Dato : 09-09-02 20:51

Jeg er en af de mange "heldige" som har været ansat i en virksomhed uden
overenskomst, og er imidlertid blevet taget ved næsen!! RBF - min
fagforening kører min sag ,men jeg efterlyser et lyst hoved som ved en del
om denne problematik?
Kan en virksomhed slippe omkring med at ...:

Jeg sagde mit job op som køkkenchef med 14 dages varsling - som aftalt og
underskrevet - og endte med ikke at få løn for disse dage..forklaring har
aldrig været forelagt...trods flere menneskers bekræftelse af at jeg har
været til stede.

Kan de undlade at betale mig for " ferie med løn"??.Dette stod i min
ansættelsesbevis. Det skal tilføjes, at de har betalt mig feriepenge...og
ikke som aftalt og underskrevet - ferie med løn!?

Jeg skal lige bemærke, at jeg har skrevet ansættelsesbevis da jeg startede
i koncernen som kok...og aldrig siden nåede at få udfærdiget bevis mine
efterfølgende stillinger som souschef og køkkenchef....andet end man kan se
lønstigning på de månedlige lønsedler - samt en anbefaling som souschef. De
elever jeg havde ansvaret for, skal pga.deres overenskomst, have en
køkkenchef - og spørger derfor..: "hvordan kan de sige du var
fraværende..,det vil så betyde, at vi ikke har haft nogen overordnet "???

Med venlig hilsen

Kenneth Jensen

Fra : ram2

Dato : 09-09-02 22:11

"Kenneth Østerlund" skrev d. 09-09-02 20:51 dette indlæg :

> [...]
> køkkenchef - og spørger derfor..: "hvordan kan de sige du var
> fraværende..,det vil så betyde, at vi ikke har haft nogen overordnet

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men det kunne være rart at vide, hvor
det er de behandler folk på den måde. Så kunne man lægge sin vej uden om
den forretning.

Venlig hilsen
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 10-09-02 13:02

"Kenneth Østerlund" <kip1@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overenskomst, og er imidlertid blevet taget ved næsen!! RBF - min
> fagforening kører min sag ,men jeg efterlyser et lyst hoved som ved en del

Når du er medlem af en fagforening og betaler herfor, så kan du vist også
godt anmode om, at denne forening forklarer sagen og problemerne for dig,
samt at den hjælper dig videre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com