Ny campingvogn
Fra : Henning Keseler

Dato : 09-09-02 21:02

Da vores cv: Dethleffs 430 blev haglskadet skal vi ud at finde en ny.
Jeg vil have en vogn i ca. samme størrelse, som man ubesværet kan
komme rundt med også på mindre veje.
Vores gl. vogn var meget stabil på landevejen, var godkendt til 100 km/h
i Tyskland, ingen uro/slingertendenser selv ved høj fart.
Jeg har kig på en Bürstner 400 med fast seng i front, siddegruppe i
midten og toilet og køkken i bag.
Jeg er dog lidt betænkelig ved vægtfordelingen og vil derfor gerne høre
om erfaringer med stabiliteten på modellen, eller lignende vogntyper, da
jeg ikke vil risikere at få mig et "nervøst" vogntog.

mvh. Henning

Fra : petit

Dato : 09-09-02 22:21

Hej.

Haglskadet!

Det har da ikke sneet i år - eller var det måske en jæger der kom "for tæt
på" ?

m.v.h.

Peter

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 10-09-02 08:26

petit wrote:

> Hej.
>
> Haglskadet!

Det var nok det kraftige haglvejr ved Gardasøen i august. En af mine bekendte
beskrev det sådan i en mail:

"Vi er først lige hjemkommet fra ferie, med en smadret bil og campingvogn. Vi
var ved Gardasøen på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt. Vi var midt
i haglvejret."

Hilsen
Peter Marlau Knudsen

Fra : Henning Keseler

Dato : 10-09-02 16:53

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@tst.dk> skrev i en meddelelse news:3D7D9E71.CFADA614@tst.dk...

> Det var nok det kraftige haglvejr ved Gardasøen i august.

Nej, det var såmænd haglvejr i Danmark d. 18 juni.
Kraftig nok til at bule tag og motorhjælm på flere franske biler i området
hvor jeg bor.

mvh. Henning

Fra : Henning Keseler

Dato : 10-09-02 17:12

"petit" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse news:3d7d10c2$0$30537$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Haglskadet!
>
> Det har da ikke sneet i år.

Nej, haglet.

mvh. Henning

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 10-09-02 05:36

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Henning.

Har selv haft en Bürstner 450 TM med omtalte indretning. Og - den var
forfærdelig at køre med. Fra 80 og opefter var den et slingremonster! Jeg
vidste aldrig hvor jeg havde den. Og det var uanset belæsning og kugletryk.
Jeg prøvede med forskellige typer dæk uden held. Jeg har senere ladet mig
fortælle at det blandt andet hang sammen med et trækstangen var for kort i
forhold til vognlængden.
Kører i dag med en Hobby 440 SF med fast seng i forenden, køkken og bad i
siderne (næsten lige over akslen) og siddegruppe i bagendens venstre side. I
den højre er klædeskabet placeret.
Den er eminent at køre med, også ved hastigheder over 100. Det farlige er at
man godt kan "glemme" at den er deromme . Prøv at kigge her:
http://www.campingnettet.dk/PDF/16_17.pdf

Med hilsen Erik Nielsen
www.camping-brunner.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 10-09-02 17:11

> [...]
> fortælle at det blandt andet hang sammen med et trækstangen var for kort i

Det var netop sådanne tendenser jeg kunne frygte vægtfordelingen kunne udløse.
Jeg er også lun på indretningen i din vogn men vil ikke have en 230 cm bred vogn.

> [...]
> Den er eminent at køre med, også ved hastigheder over 100. Det farlige er at
> man godt kan "glemme" at den er deromme . Prøv at kigge her:

En af grundene til min interesse for Bürstneren er dens bredde på 210 cm, hvilket
altid har været rigelig i vores gl. vogn. Vi drejer ofte fra motorvejen og vælger nogle
mindre veje for at opleve noget undervejs sydpå, og det bliver jo ikke nemmere
med en bredere vogn.
Hymers Future er også med i vores overvejelser, men jeg synes den er for dyr, og
der er ikke rigtig nogle brugte på markedet endnu.

mvh Henning

Fra : P.L.P.

Dato : 11-09-02 18:22

Hymers Future er også med i vores overvejelser, men jeg synes den er for
dyr, og
der er ikke rigtig nogle brugte på markedet endnu.

Hej !

Der står en brugt Hymers Future ved Bilcentrer i Skovby ved Galten (Tlf. 86
94 55 00)

(Jeg er ikke ejeren men har bare set at den står der)

Mvh. Per

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 19-09-02 19:22

Vi har lige købt en TEC Tour 410MD men samme indretning.

Men det er vores første vogn og har ikke fået den endnu, men jeg håber da
den løber fint efter bilen.