Lad os reklamerer om denne nyhedsgruppe! A~
Fra : Andrew

Dato : 21-02-01 16:05

Jeg synes at der er ALT for lidt indlæg i denne NG! Mit forslag er at vi
deler et par nyhedsgrupper imellem hinanden og så lægger man et indlæg i sin
nyhedsgruppe som reklamerer for dk.kultur.musik! 3-5 indlæg dagligt er altså
ikke nok (efter min mening) til at køre en debat eller snak om musik og
emner deromkring!

Anders

--
- - -

Fra : Hauge

Dato : 21-02-01 16:35

Hejsa

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
altså
> ikke nok (efter min mening) til at køre en debat eller snak om musik og

Jamen hvorfor starter du så ikke en debat?

Det er vel også svært at debatere musik, da der findes elendig musik, og så
det jeg selv hører.

Mvh Hauge

Fra : Broder Salsa

Dato : 21-02-01 16:38

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
altså
> ikke nok (efter min mening) til at køre en debat eller snak om musik og

Du mener,- begynde at spamme andre grupper, fordi du mener at der ikke
er nok indlæg !? hmmmmmm........ Lad venligst være med at gøre det!

En bedre ide, lad os dele nogen musikemner imellem os, så poster vi mindst
2 tråde pr. dag.

--
Salsa

Kan du ikke bare selv starte 3 tråde

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 21-02-01 16:47

d. 21/02/01 16:04 skrev Andrew på gylp@kvalme.dk i artiklen
970lfl$1bq0$1@news.cybercity.dk:

> Jeg synes at der er ALT for lidt indlæg i denne NG!
Så skriv nogle flere

> 3-5 indlæg dagligt er altså ikke nok
Ifølge http://home6.inet.tele.dk/blh/statistik/000130ns.htm var der i ugen
op til den 30. januar 2001 i alt 117 indlæg i dk.kultur.musik af 75
forskellige skribenter eller med andre ord knap 17 indlæg om dagen. Det er
da en del flere end 3-5.

Og det er trods alt flere end i dk.kultur.musik.klassisk, hvor der var 38
(eller godt 5 om dagen)...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-02-01 17:20

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes at der er ALT for lidt indlæg i denne NG!

Ja, lad os få nogle flere indlæg. Hermed mit bidrag :)

> Mit forslag er at vi
> deler et par nyhedsgrupper imellem hinanden og så lægger man et indlæg i
sin
> nyhedsgruppe som reklamerer for dk.kultur.musik!

Nej, jeg synes snarere, vi skal konvertere nogle flere uindviede til at
kaste sig ud på usenet. De, der kender til usenet skal nok dukke op, hvis vi
har noget spændende at snakke om, og hvis de har lyst til at snakke musik.
Til gengæld er der masser af musikinteresserede inet-brugere, som ikke
kender til usenet, eller tror at usenet er en stor samling nørder, der ikke
taler om andet end edb, hacking, og tegneserier. Derfor: Usenet til folket!
Det er IMØ bare et spørgsmål om at vise folk, hvor meget mere de kan få ud
af deres inet-opkobling, og at usenet kan byde på den seriøsitet, som man
f.eks. ikke finder i chat-rooms. F.eks. kunne folk lave usenet-signaturer
(dvs. mail-sigs som reklamerer for usenet).

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 21-02-01 17:58

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> [...]
vi
> har noget spændende at snakke om, og hvis de har lyst til at snakke musik.

Undertegnede er selv forholdsvis ny usenet bruger, og vidste ikke det
eksisterede før jeg startede på uni i efteråret.....og jeg har ellers været
netbruger siden starten af gymnasiet i 1994...... og da jeg endelig hørte om
det tænkte jeg også bare.....nørd nørd nørd.... og det er vel også lidt
rigtigt....men hvad er der galt med det? En nørd er i mine øjne bare en der
interesserer sig lidt mere end sædvanligt for et eller andet. Jeg ville
opfatte det som et kompliment at blive kaldt f.eks. musiknørd....

>Derfor: Usenet til folket!

Så Mr. Borg har ret i at usenet til folket er en god idé....
men hvordan?

Desuden synes jeg faktisk, at netop denne gruppe er _meget_ velfungerende,
og at mange musiksmagsvarianter har været repræsenteret.

Kåre
- ny som nørd på usenet

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-02-01 19:54

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> En nørd er i mine øjne bare en der
> interesserer sig lidt mere end sædvanligt for et eller andet. Jeg ville
> opfatte det som et kompliment at blive kaldt f.eks. musiknørd....

Ja, det har du sådan set fuldstændigt ret i. Jeg burde naturligvis have
skrevet hvad jeg tænkte: net-nørd eller edb-nørd.

> Desuden synes jeg faktisk, at netop denne gruppe er _meget_ velfungerende,
> og at mange musiksmagsvarianter har været repræsenteret.

Ja, det har du ret i. Det er interessant at støde på debatter om Crowded
house, norsk black metal, dance-pop, musik-teori og meget, meget mere på een
og samme side. Men jeg har også det indtryk at Andrew snarere kalder på
større dybde frem for bredde.

> [flyttet] men hvordan?

Tjah, måske burde vi holde åbent hus :)

Det er ikke mit indtryk, at udbyderne gør så meget for at tiltrække nye
brugere til usenet, hvilket undrer mig lidt, i betragtning af at usenet-tid
må være billigere for udbyderne end surf-tid (trafikken ligger lokalt).
Personligt genopdagede jeg Usenet for nogen tid siden, da jeg var hos en
kammerat der sidder en del på usenet (og ikke laver særligt mange indlæg.
Fyyyy), men jeg tror, at vi kan hente mange flere deltagere til ved at
anskueliggøre for dem, hvilket fantastisk medie er. Personligt er jeg godt
på vej til at drive visse personer til vanvid med bemærkninger som:
"forleden diskuterede vi på .kultur.musik...", "jeg læste på dk.kultur.musik
at...". Og hvis du alligevel hjælper en kammerat i gang med internettet
(eller bare giver tips om interessante sider), så kan du jo lige hjælpe
ham/hende ved at vise hvad usenet er for en størrelse.

Det er IMØ vigtigt at huske på, at vi ikke bare skal hive folk til for at få
mere dybde i debatterne, men også fordi _de_ kan få noget ud af det (gæt
hvem der har fået en masse salgs-peptalks på jobbet - og håbede at han havde
glemt dem igen)

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-02-01 00:43

> [...]

> på vej til at drive visse personer til vanvid med bemærkninger som:
> "forleden diskuterede vi på .kultur.musik...", "jeg læste på

Så er jeg ikke den eneste der må høre for det.... men IMØ er det lige så
godt som at sige: "jeg læste i avisen..." eller "jeg så på tv i går at...."
osv.... så det er jo bare dem der ikke har opdaget "mediets"
fortræffeligheder der er misundelige.....

Kåre

Fra : peet_dk

Dato : 21-02-01 21:33

> [...]
ikke
> taler om andet end edb, hacking, og tegneserier. Derfor: Usenet til

jep :0) Jeg har også lagt et linket til denne ng under links på min side. Så
kan man altid håber der bare er én der klikker der, og opdager "nyhedsgruppe
verden" Man kan altid håbe......

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Hanne

Dato : 24-02-01 00:23

nikolaj borg <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en

> [...]
hvis vi
> har noget spændende at snakke om, og hvis de har lyst til at snakke

Jamen jeg interessere mig meget for musik. Jeg har fulgt med i denne
gruppe i et par måneder og jeg må nok erkende at jeg kunne være meget
mere aktiv end jeg er. På den anden side har jeg ikke lyst til at
kommentere bare for at kommentere som jeg oplever at nogen gør.
Min første oplevelse herinde var at ingen som helst bød mig velkommen og
ingen kommenterede mit første indlæg som beskrev lidt om hvilken musik
jeg kan lide. Hvor velkommen føler man sig så?
Jeg spiller ikke musik eller komponerer, så de indlæg kan jeg ligesom
ikke være med på. Ej heller musikreklame spørgsmål da jeg næsten aldrig
ser TV og da slet ikke reklamer ))
Ind imellem kan jeg også føle af nogle er lidt snobbede herinde )
Håber ikke det bliver taget alt for ilde! Det jeg mener er at jeg mener
man bliver nødt til at være lydhør overfor andres smag og holdninger. Og
en kommentar som "jeg hader Thomas Helmig" kan ingen da bruge til noget.
Hvis den sætning blev fulgt op af et argument, vil det være lidt nemmere
at forholde sig til.

Så mere imødekommenhed, en hyggeligere omgangstone og mindre snobberi
vil helt sikkert give flere indlæg ))

Med venlige og hyggelige hilsner
Hanne

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 24-02-01 01:12

Hanne wrote:

> [...]
> en kommentar som "jeg hader Thomas Helmig" kan ingen da bruge til noget.
> Hvis den sætning blev fulgt op af et argument, vil det være lidt nemmere

Ikke at jeg plejer at skrive den slags, men jeg synes at gruppens emne
lægger
en smule op til det. Det er svært at diskutere smag og alligevel vil man
gerne
give den til kende..

Ulrik Magnusson

--
DEUTSCH: You two have some sick sex thing?
BARTON: Sex?! He's a MAN! We WRESTLED!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-02-01 04:07

On Sat, 24 Feb 2001 00:23:17 +0100, Hanne wrote:

> Min første oplevelse herinde var at ingen som helst bød mig
> velkommen og ingen kommenterede mit første indlæg som beskrev lidt
> om hvilken musik jeg kan lide. Hvor velkommen føler man sig så?

Hvilke svar havde du forventet?

Mvh.

--
"The problem is, you see everything in terms of black Adam Sjøgren
and white" "SOMETIMES THAT'S THE WAY THINGS ARE!!" asjo@koldfront.dk

Fra : Hanne

Dato : 24-02-01 07:10

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> skrev i en
> On Sat, 24 Feb 2001 00:23:17 +0100, Hanne wrote:

> Hvilke svar havde du forventet?

Som sådan havde jeg ikke forventet et svar, men et "velkommen til
gruppen" eller noget i den stil, vil da til en hver tid føle en
velkommen og give en en følelse af at her er rart at være. Det mener jeg
følger med til en god omgangstone, at de "gamle" viser interesse for
nyankomne. Sådan er det da i andre grupper. Man kan jo godt få en
følelse af at gruppen i realiteten ikke ønsker at andre skal blande sig.

Jeg er her jo stadig ) Jeg følger med, men er ikke særlig aktiv, da
jeg synes det er lidt svært at komme ind i gruppen. Det handler også om
at mange indlæg handler om musik som jeg ikke kender til, selvfølgelig.
Som sagt vil jeg frem over forsøge at være mere aktiv - for jeg vil jo
smadder gerne ))

Hilsen Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-02-01 10:08

"Hanne"
> Som sådan havde jeg ikke forventet et svar, men et "velkommen til
> gruppen" eller noget i den stil, vil da til en hver tid føle en
> velkommen og give en en følelse af at her er rart at være.

Det er lidt svært at følge med i, hvilke nye der skriver i gruppen - desuden er
der vel mange, der kun bliver for nogle få indlægs skyld. Men når du skriver,
du er ny i gruppen, skulle man måske nok i hvert fald svare, det har du ret i.

> Sådan er det da i andre grupper. Man kan jo godt få en
> følelse af at gruppen i realiteten ikke ønsker at andre skal blande sig.

Njah, sådan tror jeg nu ikke, det er. Så 'fasttømret' er gruppen ikke engang.

> Jeg er her jo stadig ) Jeg følger med, men er ikke særlig aktiv, da
> jeg synes det er lidt svært at komme ind i gruppen. Det handler også om
> at mange indlæg handler om musik som jeg ikke kender til, selvfølgelig.

Ja, det er nok problemet for alle. Jeg kan ikke snakke med om f.eks. nordisk
elektronisk musik (omend jeg med interesse har læst og gemt nogle af for-
klaringerne om genren, der har været), jeg har ikke meget til overs for Radiohead
m.fl., og jeg kender faktisk ikke nogen af de numre, du nævner som gode
covernumre. Jeg har heller ikke noget forhold til Steely Dan. Så er det jo lidt
svært.

Nå, men velkommen til dig, Hanne! Seriøst!

Jeg kan godt lide meget forskellig musik inden for spektret pop-rock-soul-r&b,
f.eks. Whitney Houston, Michael Jackson, Aretha Franklin, Diana Ross,
Mariah Carey, Leonard Cohen, Bryan Adams, Rolling Stones, Roxette,
Lauryn Hill, D'Angelo, Pet Shop Boys, Tina Turner, Blur m.fl.
Jeg kan også godt lide Grand Prix, når det endelig skal være, og jeg lytter til alt
muligt på radio og tv og følger med i popsladder og andet nyt. Foruden oven-
stående kunstnere kan jeg f.eks. godt lide hits med bl.a. Mya, Debelah Morgan,
Westlife m.fl. Hvad vil du gerne snakke om?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Hanne

Dato : 25-02-01 10:38

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

> Nå, men velkommen til dig, Hanne! Seriøst!

Tak! Seriøst ))

> Jeg kan godt lide meget forskellig musik inden for spektret
pop-rock-soul-r&b,

Det kan jeg absolut også. Jeg synes bare at der kommer så meget nyt at
det kan være svært at følge med.

>Hvad vil du gerne snakke om?

Som alle andre - vil jeg gerne tale om det som interessere mig. Sådan er
det vel altid )) Men når det kommer til stykket er min smag ret
bred. I mine unge dage *LOL* hørte jeg meget heavy, men med tiden bliver
jeg blødere og blødere ))

Hanne

Fra : Carsten Petersen

Dato : 24-02-01 23:12

Hanne skrev ...

> [...]
> nyankomne. Sådan er det da i andre grupper. Man kan jo godt få en
> følelse af at gruppen i realiteten ikke ønsker at andre skal blande sig.

Nu er der jo mange forskellige typer der kommer her .også sådan en som mig
hehe..
Mennesker som har meget forskellig smag, hvad musik angår.
En som er afhængig af heavy metal har nu bare en anden måde at skrive på.
Ikke fordi jeg tror der er mange af den slags her.
Men 'omgangstonen' skal ikke sættes i bur her syntes jeg.

Hvis de 'gamle' ikke vil sige velkommen til dig
Så gør jeg det sgu.. Velkommen Hanne!!!
Kan slet ikke lade være så sød som du er.
Og jeg er også bare et par dage gammel i denne gruppe. hehe
Nu begynder det at ligne et chatroom mere end en nyhedsgruppe. wwooouuu

> [...]
> at mange indlæg handler om musik som jeg ikke kender til, selvfølgelig.
> Som sagt vil jeg frem over forsøge at være mere aktiv - for jeg vil jo

Igrunden handler det sig bare om mennesker der elsker musik!
Ligesom alle her i gruppen ))))))))
Det er da ikke svært at komme ind i gruppen altså.
man kan jo kun blive stemplet som en snob. eller det der er værre... for
sjov.

carpet

carpet

Fra : Hanne

Dato : 25-02-01 10:47

Carsten Petersen <carpet@mail.tele.dk> skrev i en

> Mennesker som har meget forskellig smag, hvad musik angår.
> En som er afhængig af heavy metal har nu bare en anden måde at skrive
på.
> Ikke fordi jeg tror der er mange af den slags her.

Mener du at dem som hører heavy formulerer sig andeledes end dem som
hører klassisk? De har måske et andet ordforråd eller hvad ))

> Hvis de 'gamle' ikke vil sige velkommen til dig
> Så gør jeg det sgu.. Velkommen Hanne!!!
> Kan slet ikke lade være så sød som du er.

Ihhh tak - jeg bliver helt smigret )

> Nu begynder det at ligne et chatroom mere end en nyhedsgruppe.
wwooouuu

Det gør vel heller ikke noget at der er en lille del som er lidt chat,
det giver jo netop den omgangstone som jeg efterlyser.

> Igrunden handler det sig bare om mennesker der elsker musik!
> Ligesom alle her i gruppen ))))))))

Jep, og når man brænder for musik som jeg gør, så findes der ikke noget
bedre end at tale med mennesker som deler samme smag )

Hanne

Fra : Carsten Petersen

Dato : 26-02-01 02:44

> Mener du at dem som hører heavy formulerer sig andeledes end dem som
> hører klassisk? De har måske et andet ordforråd eller hvad ))

Selvfølgelig formulerer to forskellige verdener, eller to forskellige
livsstiler sig forskelligt.
Ordforrådet er jo så måske for nedafgående i en af de to verdener når der
går noget indenbords.

Jeg kæmper da en bræv kamp lige nu for at holde mit antal af sgu'er nede

Kommer sgu lige til at tænke på Deep Purple Metallica og Scorpions
Check lige hvordan de kan spille sammen med en anden verden hva???

carpet

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-02-01 15:12

"Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Min første oplevelse herinde var at ingen som helst bød mig velkommen og
> ingen kommenterede mit første indlæg som beskrev lidt om hvilken musik
> jeg kan lide. Hvor velkommen føler man sig så?

Jeg kan godt huske dit indlæg, og at jeg spekulerede over, om jeg skulle
svare på det. Jeg besluttede mig for at lade være, ikke fordi du ikke er
velkommen (det er du naturligvis) men fordi jeg opfatter usenet som et åbent
forum. Alle skal være velkomne til at deltage herinde; der er ikke noget
krav om, at de skal godkendes af "logen" eller sådan noget. Jeg kan huske,
at jeg studsede lidt over dit indlæg fordi det var mere "personligt" end man
normalt ser det på usenet, Måske var vi nogle, som følte os lidt omklamrede,
fordi det lagde op til, at vi andre også skulle "træde frem." Det her er
ikke ment som en kritik af dit indlæg men som et forsøg på selvjustits og
forståelse af forholdene på Usenet.

> Og
> en kommentar som "jeg hader Thomas Helmig" kan ingen da bruge til noget.
> Hvis den sætning blev fulgt op af et argument, vil det være lidt nemmere
> at forholde sig til.

Ja, man kan have mange holdinger om TH, men en saglig debat kræver, at man
kan argumentere for dem, og dermed bevæge sig væk fra de lukkede, subjektive
udfald (jeg hader... .... er gud, etc.)

> Så mere imødekommenhed, en hyggeligere omgangstone og mindre snobberi
> vil helt sikkert give flere indlæg ))

Amen.

Iøvrigt påfaldende, at man (med god grund) kan beskylde dk.kultur.musik for
(ihvertfald til tider) at være snobbet, mens søstergruppen dk.kultur.film
beskyldes for at være proppet med drengerøve med en IQ på 11 der ikke taler
om andet end amerikanske actionfilm.

/Nikolaj

Fra : Hanne

Dato : 25-02-01 23:13

> [...]
noget
> krav om, at de skal godkendes af "logen" eller sådan noget.

Jeg forstår din holdning og giver dig tildels ret. Jeg tror bare ikke på
at der kommer gang i noget hvis man (vi) ikke sætter en dialog i gang.
Og det gøres jo netop ved at en tager initiativet til at være åben og
imødekommende.

> [...]
er
> ikke ment som en kritik af dit indlæg men som et forsøg på selvjustits

Jeg er da ked af at jeg har virket omklamrende, for hvis der er noget
jeg hader så er det omklamrende personer )) Men jeg er absolut ikke
ked af at jeg har skrevet i en personlig tone - det er jo netop det jeg
efterlyser lidt ) Som jeg ser det og ønsker det, burde det jo gerne
udvikle sig til at man på et eller andet plan lærer hinanden at kende.
Jeg ved godt at der er andre grupper hvor det er mere indlysende end i
denne gruppe. Men man træder vel ikke mere frem end man selv
vil........................

> Iøvrigt påfaldende, at man (med god grund) kan beskylde
dk.kultur.musik for
> (ihvertfald til tider) at være snobbet,

Ok, så er jeg ikke den eneste som har fået den fornemmelse

Hilsen Hanne som bliver mere og mere glad for at være her )))

Fra : Carsten Petersen

Dato : 22-02-01 20:32

Andrew skrev:
> [...]
altså
> ikke nok (efter min mening) til at køre en debat eller snak om musik og

Det ville da være fedt med en Iron Maiden gruppe.
Eller en Heavy Rock gruppe.
Det ville nok ikke gå godt med at lave en gruppe for hver heavy smag.
Men der mangler sgu noget........
At reklamere for noget som hedder kultur ville nok være mildt sagt som at
slå sig selv i hovedet i sådan en gruppe.

Måske er der for få indlæg fordi der er for få grupper man.

carpet

UP THE IRONS

(ohnej en af dem)