Søgning i "popup-vindue"
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 09-09-02 19:28

Hej i NG.
Har en lille base (access) med bla. navn og adr.
Nu vil jeg lave et søgefelt via en commandoknap, hvor der popper
et vindue/form op med et søgefelt (textboks) hvor man så kan skrive
f.eks. lars, så skal den returnere med med alle der hedder Lars eller
Larsen.
Resultatet må gerne vises i samme vindue. Har prøvet med dette her uden
held:
Aododc1.RecordSource = "SELECT adresse.Navn From oversigt Where
(oversigt.navn Like '" & Text1 & " ')"
Basen hedder: adresse
Feltet hedder: Navn
og søgefeltet = text1
Mon der er en der kan give mig en hjælpende hånd
vh thomas

Fra : csvendsen

Dato : 10-09-02 05:05

http://www.kandu.dk/

Fra : csvendsen

Dato : 10-09-02 05:07

> [...]
> vh thomas
>
> Hej Thomas, jeg arbejder mest med MS-SQL, men skal der ikke benyttes
en stjerne i søgekriteriet, når det er Access (f.eks)
> Where
(oversigt.navn Like '" & Text1 & "*')"

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-09-02 19:11

csvendsen <csvendsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:S5ef9.64731$ww6.4639371@news010.worldonline.dk...

> Hej Thomas, jeg arbejder mest med MS-SQL, men skal der ikke benyttes
> en stjerne i søgekriteriet, når det er Access (f.eks)
> Where (oversigt.navn Like '" & Text1 & "*')"

Jow hvis man kører i native Access _ikke_ hvis du køre ODBC eller OleDB
Her bruger man et procent for wildcard som i MSSQL

mvh/Peter Lykkegaard