afdrejning af bremse skiver
Fra : MN

Dato : 09-09-02 17:41

Hej jeg er rimelig ny med mc rep min honda hugger når jeg bremser er det
ikke skæve skiver lige som på en bil kan man dreje dem af i en drejebænk
hvis man spænder dem helt lige op ???? så længe de ikke går under min mål.

mikael
Honda cbr 600 1990

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-09-02 20:07

"MN" <mlv@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> hvis man spænder dem helt lige op ???? så længe de ikke går under min mål.

Undskyld jeg siger det; men det er rimelig umuligt at forstå, hvad du
skriver, når du hverken sætter komma eller punktum.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 20:49

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Undskyld jeg siger det; men det er rimelig umuligt at forstå, hvad du
> skriver, når du hverken sætter komma eller punktum.

Hvor svært kan det være? Jeg ku´ da sagtens følge med.

Knud Stange

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-09-02 21:11

> Hvor svært kan det være? Jeg ku´ da sagtens følge med.

Det tror jeg de fleste kan. Men okay, jeg omformulerer mig:

"rimelig umuligt at forstå" = "besværliggørelse af forståelse".

Men reply var ikke ment som en venlig bemærkning, om at et par kommaer og
punktummer ville lette forståelsen.

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-09-02 21:12

> Men reply var ikke ment som en venlig bemærkning, om at et par kommaer og
> punktummer ville lette forståelsen.

Vups. Fjern "ikke".

Fra : MN

Dato : 10-09-02 05:26

Hej
Ja jeg kan nu godt se at med lidt kommaer og punktummer
samt mellemrum og nye linier ville hjælpe med forestålesen af spørgsmålet.
Jeg forstår jeres kommentarer og det vil jeg da rette op på.

Sorry
Mikael
tak for svarende.
Jeg vil prøve at aflevere skiverne på maskin værkstedet og se hvad der sker
går det galt så går det galt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 20:59

Fra : wheeler

Dato : 09-09-02 20:55

> Undskyld jeg siger det; men det er rimelig umuligt at forstå, hvad du
> skriver, når du hverken sætter komma eller punktum.

[KLIP]
Hej MiChael
Når noget er "rimelig umuligt", hvad mener du så? - jeg forstår ihvertfald
ikke ordsammensætningen )

Bortset fra at man ikke skal hænge sig i småting. Så mener jeg ift. MiKaels
spørgsmål ikke det er alle drejebænke, som er villige til at arbejde i hårdt
stål (som de fleste skiver på Mc er lavet af). Det er en anden sag med
biler, idet der her typisk er tale om det blødere materiale; støbejern..

Jeg havde selv en forspørgsel på emnet for et par år siden, hos en
værktøjsmager (Bistrup Autodele i Nordsjælland), og han var helt afvisende
overfor mine skiver på Yamahaen

Wheeler

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-09-02 21:20

> Når noget er "rimelig umuligt", hvad mener du så? - jeg forstår ihvertfald
> ikke ordsammensætningen )

Umuligt : Beskrivelse af situation, der under vise omstændigheder ikke kan
lade sig gøre.

Rimelig : En indikator.

Rimelig umuligt : Situation, der kun under skærpede omstændigheder kan lade
sig gøre.

Men lad os stoppe her. Jeg er ikke ude på at starte en mudderkastning. Jeg
ville blot komme med en lille venlig ment kommentar.

Med venlig hilsen
Michael Kristensen (sv650s)

Fra : wheeler

Dato : 09-09-02 21:25

> Men lad os stoppe her. Jeg er ikke ude på at starte en mudderkastning. Jeg
> ville blot komme med en lille venlig ment kommentar.
>
> Med venlig hilsen
> Michael Kristensen (sv650s)

[KLIP]

Helt enig

Wheeler

Fra : Scandinavian Motorsp~

Dato : 09-09-02 17:55

> [...]
> hvis man spænder dem helt lige op ???? så længe de ikke går under min mål.

Desværre er der somregel ikke mere end 0,5mm fra nye til undermål, så at
dreje af dem, er somregel ikke et alternativ.
'
Jeg har med sucess sat mine op (fælg og det hele i et afbalancerings stativ,
og så med et måle ur, set hvopr de slog, og givet dem et drøn eller 20 med
en gummi hammer, jeg rettede 2 skiver op på 45 min. Fra at slå 0,4 mm til
0,03mm)

Mvh Tommy Fer