/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Owtcharkaer
Fra : "Erna Andersen"


Dato : 21-02-01 15:41

Hej Alle

Jeg har Owtcharkahvalpe til salg. Priside' 1000 kr.
De er født 31/12 2000, så de er klar til afhentning efter 1/3 2001.

Et billede af hvalpe og forældre kan ses på:
http://www.kunststrik.dk/hunde/hunde.htm

Der er også beskrivelse af racen.

Send mig en mail på:
erna.andersen@kunststrik.dk



--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Anne-Marie Prange Ma~ (21-02-2001)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 21-02-01 16:22


"Erna Andersen" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:000201c09c14$360bdd00$f8e0d7c3@amitech...
Hej Alle

Jeg har Owtcharkahvalpe til salg. Priside' 1000 kr.
De er født 31/12 2000, så de er klar til afhentning efter 1/3 2001.

Tak for billedet af dine hunde samt hvalpe .... men det er altså ikke lige i
denne gruppe man annoncerer med salg af hvalpe det gøres i en dertil
oprettet gruppe dk.marked.privat.dyr

MVH
Anne-Marie


Mari (21-02-2001)
Kommentar
Fra : Mari


Dato : 21-02-01 21:28


""Erna Andersen"" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en meddelelse
news:000201c09c14$360bdd00$f8e0d7c3@amitech...

>Der er også beskrivelse af racen.

[Citat fra hjemmsiden] "Overfalder nogen dig bider Owtscharka'en dem og
så holder de op-- "[Citat]

Ved søgning kan man forvisse sig om, at det IKKE
er en hund for den almindelige familie.
http://www.google.com/search?q=Owtscharka&hq=&hl=da&safe=off&btnG=Google
-s%F8gning&lr=

Specielt vil jeg henlede opmærksomheden på denne liste over
racer med restriktioner i Tyskland.
http://www.bochum.de/ordnungsamt/hunde.htm


1.000 for en racehund - det var godt nok BILLIGT.
Hvad er der galt med dem siden de ikke er solgt allerede
til denne symbolske pris??



--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n
e-mail via URL: http://www.image.dk/~mari (om epilepsi og
dværgschnauzer)


"Erna Andersen" (08-03-2001)
Kommentar
Fra : "Erna Andersen"


Dato : 08-03-01 21:26

Hej Marianne

1000 kr for en ægte racehund, billigt?
Ja, men det er fordi de er et "uheld". Jeg ville ikke avle på dem. Prisen er sat efter at de skal få en god familie at være hos. Prisen er også sat så lavt fordi at jeg nødig vil aflive dem jeg ikke kan komme af med. Jeg er 72 år og bor sammen med min søn i Gørding. Her på egnen (Holsted ca. 10 km herfra) hærgede en voldtægtsmand, og derfor valgte jeg Owtcharkaer. Jeg synes de er utroligt skikkelige. Mon ikke de fleste hunde vil forsvare deres ejer mod overfaldsmænd? Owtcharkaer har bare et stærkt beskytterinstinkt, og i forbindelse med deres størrelse var de for mig det rigtige valg.

Med Venlig Hilsen
Erna


--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

R. Ilsøe (09-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 09-03-01 12:06

>1000 kr for en ægte racehund, billigt?
>Ja, men det er fordi de er et "uheld". Jeg ville ikke avle på dem. Prisen
er sat efter at de skal få en >god familie at være hos. Prisen er også sat
så lavt fordi at jeg nødig vil aflive dem jeg ikke kan >komme af med. Jeg er
72 år og bor sammen med min søn i Gørding. Her på egnen (Holsted ca. 10 >km
herfra) hærgede en voldtægtsmand, og derfor valgte jeg Owtcharkaer. Jeg
synes de er utroligt >skikkelige. Mon ikke de fleste hunde vil forsvare
deres ejer mod overfaldsmænd? Owtcharkaer har >bare et stærkt
beskytterinstinkt, og i forbindelse med deres størrelse var de for mig det
rigtige valg.

>Med Venlig Hilsen
>Erna


Hej Erna...

Uanset prisen på hvalpene og grunden til prisen, håber jeg at du sørger for
at gøre evt. købere opmærksomme på, hvad det er for et ansvar de tar' sig og
tillader dig at sige nej, til folk _du_ vurderer ikke kan magte hunden. Med
en så lav pris, risikerer man nemlig at hunden falder i hænderne på de
forkerte folk og så havde de IMHO været bedere tjent med en aflivning. Jeg
bor' selv i Vejen og vil nødig se en af dine hvalpe havne i hænderne på en
af de utallige uforsvarlige hundeejere der er her i landet, da det så en dag
kunne gå ud over mine eller andres børn (eller andet selvfølgelig).

I øvrigt kan jeg sagtens forstå at du anskaffede dig sådan en hund, men ham
der hærgede i Holsted. Havde jeg været i dine sko, havde jeg skaffet mig
mindst 50 hunde med enormt beskyttersind! og sikke gyseligt historien med
manden endte... Syg person!!

R. Ilsøe

PS. Har du prøvet Brørup Posten og Vejen Avis' køb/salg??



"Erna Andersen" (09-03-2001)
Kommentar
Fra : "Erna Andersen"


Dato : 09-03-01 17:24

Hej R Ilsøe

Jeg håber aldrig at "mine uheld" kommer til at bide andre end nogle der har fortjent det,
og aldeles ikke dine eller andres børn.
Jo, du har ganske ret, og jeg ser også de folk an der kontakter mig. Hvis jeg ikke havde
været så kritisk som jeg er, var jeg for længst kommet af med dem.
Jeg har prøvet Jyllands Posten, både hverdag og weekend, men det er ikke let at finde
gode hjem til dem. Jeg har afsat 2, men mangler at komme af med 5.
Nej, Brørup posten og Vejen Avis har jeg ikke prøvet. Den Blå Avis har jeg heller ikke
prøvet da jeg er bange for at henvende mig til "et forkert publikum" (Undskyld Blå Avis).

Jeg forstår din bekymring, men tro mig, jeg gør hvad jeg kan!

Tak iøvrigt for din støtte. Jeg gik i evig angst. Min New Foundlænder var lige død af alderdom.
Den fyr kunne give enhver ældre kvinde mareridt. Dyrlægen i Holsted fortalte at hun havde aflivet
en af de overfaldne damers hund 14 dage før hun blev overfaldet. Sikken en historie.

Med Venlig Hilsen
Erna




--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

R. Ilsøe (09-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 09-03-01 21:42

>Jeg forstår din bekymring, men tro mig, jeg gør hvad jeg kan!

Det er jeg meget glad for at høre. Efter at ha' set din hjemmeside ser det
nu også sådan ud... og hold fast hvor er de nuttede de små hvalpe... De
udtryk kan næsten tale fornuften ud af hovedet på mig, meeen, jeg holder mig
til mine to dejlige "Flatrador" hunde (der iø. kommer fra Holsted også!:)

>Tak iøvrigt for din støtte. Jeg gik i evig angst. Min New Foundlænder var
lige død af alderdom.
>Den fyr kunne give enhver ældre kvinde mareridt. Dyrlægen i Holsted
fortalte at hun havde aflivet
>en af de overfaldne damers hund 14 dage før hun blev overfaldet. Sikken en
historie.

(Dette indlæg går nu over til at blive OT, så dem der har noget imod det må
gerne igenorer!

Ja, en af de ting jeg fandt mest uhyggelig var netop det, at ingen ude ved
Holsted kunne føle sig sikker. Afslutningen på hele balladen kunne ha' været
betydelig bedere. Han havde været tjent med
"En-masse-ting-jeg-ikke-ivl-sige-her" og hans familie... Ja, utroligt hvad
folk kan skjule for hinanden, hvilken bussemand der kan gemme sig i selv dem
mest "almindelige" familiefar. Jeg fældede da også en tåre, da historien om
familiens skrækkelige skæbne kom frem!!

Jeg forstår så udemærket at du skaffede dig sådan en stor (bamse) hund til
at beskytte dig. Jeg havde ikke haft nerver til at bo der ude!!

Gi' dine hunde et klap fra mig. Det har de stolte forældre fortjent!

R. Ilsøe



Mari (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Mari


Dato : 09-03-01 22:50


""Erna Andersen"" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en meddelelse
news:000301c0a80d$d8402ea0$cae0d7c3@amitech...

Hej Erna!

>1000 kr for en ægte racehund, billigt?

Jeg tager hatten af for, at du ikke sætter prisen lavt for at komme
nemt af med dine hunde. Det var nok det, der bekymrede mig mest.

>Her på egnen (Holsted ca. 10 km herfra) hærgede en voldtægtsmand,
og derfor valgte jeg Owtcharkaer.

Den historie er helt forbigået min opmærksomhed - hvornår skete det, og
hvordan endte det??

>Jeg synes de er utroligt skikkelige. Mon ikke de fleste hunde vil
forsvare
deres ejer mod overfaldsmænd? Owtcharkaer har bare et stærkt
beskytterinstinkt, og i forbindelse med deres størrelse var de for mig
det
rigtige valg.

Det tror jeg du har ret i - og hvis hunde er opdraget med kærlighed og
konsekvens, så de respekterer og stoler på ejeren som flokleder - så er
der sjældent nævneværdige problemer.

Jeg håber at du sammen med salget af dine hvalpe også må få nogle
gode hunde-venner, som du kan dele dine hunde-glæder med.


--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n
e-mail via URL: http://www.image.dk/~mari (om epilepsi og
dværgschnauzer)


R. Ilsøe (10-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 10-03-01 08:53

> Den historie er helt forbigået min opmærksomhed - hvornår skete det, og
> hvordan endte det??

Det var en psykopat, mildest talt. Han afbrød telefon forbindelsen til et
hus, hvor han vidste der boede en gammel dame og gik så ind og voldtog
hende. Det foregik over... Jeg mener det var 1-1½ år og de kunne bare ikke
fange ham. Det gik ud over en del ældre. Hele balladen endte med, at de
fandt ham, hvorefter han gik hjem og slo' hele sin familie ihjæl. 2 (eller
var det 3) børn og konen, hvorefter han begik selvmord. Han var en
tilsyneladende normalt fungerende familiefar, med fast job og det hele!
Gyseligt hvad folk, der har elsket hinanden i flere år ka skjule eller
undlade at se!

R. Ilsøe



"Erna Andersen" (10-03-2001)
Kommentar
Fra : "Erna Andersen"


Dato : 10-03-01 15:10

Hej Marianne

Jooo, den voldtægtssag fra Holdsted er en færfærdelig og meget grusom historie. Nu skal du høre:
Han startede med at overfalde og voldtage en kvinde på 76 år på Grindstedvej nord for Holsted
i september 1996. Han røvede også 200 kr. fra hende og efterlod hende hjælpeløs og bagbundet.
I juni 1997 slog han til igen, denne gang mod en 72 årig kvinde på Mosevej nordvest for Holsted.
Hun blev overfaldet, voldtaget og frarøvet 900 kr.
I oktober 1998 kom næste overfald. Det var mod en 86 årig kvinde, der som de andre blev overfaldet,
voldtaget og frarøvet 800 kr.
Overfaldenes karakter var blevet værre fra overfald til overfald. Han blev mere ondskabsfuld fra
gang til gang. Den sidste gang skulle have endt med mordbrand. Han havde til lejligheden købt
en flaske acetone som han hældte og over gulvet og antændte mens den gamle kvinde lå bundet,
forslået og hjælpeløs ovenpå. Acetonen brændte heldigvis ud uden at antænde huset.
Politiet fra Ribe, der havde sagen, var ikke til megen nytte. Først efter anden voldtægt insisterede
Politiets rejsehold på at overtage sagen, der jo åbenbart var for meget for Ribe Politi.
Ribe Politi, havde aldrig taget DNA prøver, da disse jo koster penge. Først efter det tredie
overfald fik Rejseholdet en DNA profil. Derefter var der bare at tage blodprøver af mistænkte.
En af de mistænkte, Henrik Andersen, Holsted der i sin fritid var avisbud, begyndte at opføre
sig underligt efter at have afgivet blodprøven. Hans gode ven og arbejdskollega,
Preben Follmann Holsted, blev bekymret for ham, og kørte ham til lægen,
men det kom der ingenting ud af. Politiet blev også kontaktet men gjorde ingenting.
Henrik Andersen ringede endda selv 112 for at få hjælp, men fik ingen.
Han havde været forsvundet, og ville hænge sig i den nærliggende skov.
Hans ven Preben Follmann kritiserede senere Politiet for ikke at have konfiskeret Henrik Andersens
haglgevær.
Dette skulle vise sig at blive skæbnesvangert for Henrik Andersen, hans kone og to børn.
Den 23 oktober skød han sin kone Gurli Andersen, 34 år, dernæst hans to døtre, niårige
Jannie og eleveårige Jeanette, for til sidst at skyde sig selv.
Gurli Andersens far og hendes bror var bekymrede, kom og fandt ligene.
Ja, det var så enden på den gale voltægtsmand fra Holsted.
Så er det vel ikke så underligt at jeg, en dengang 70 årig kvinde anskaffede
to Owtcharka'er?

Som om det ikke var nok, var der et bankrøveri i Sydbank Gørding. Røveren kørte i grøften
ca. 300 meter fra hvor jeg bor. Han løb derefter ind over markerne til han mødte hegnet om haven
hvor mine to Owtcherka'er Emir og Alysza vogter. Jeg kunne se Emir var rasende!
Røveren ville muligvis have overfaldet mig, og hugge en bil der stod i gården.
Emir fik ham på andre tanker, og han flygtede til fods.

Og så er der mange byboer der siger det er kedeligt at bo på landet, der sker jo aldrig noget?

De Venligste Hilsener
Erna



--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Praxis (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Praxis


Dato : 10-03-01 17:06

Godt at du kan tage det med lidt humor*Knus*

--
VH Praxis©

""Erna Andersen"" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en meddelelse
news:000f01c0a96b$b2b86e40$b252f9c3@amitech...
Hej Marianne

Jooo, den voldtægtssag fra Holdsted er en færfærdelig og meget grusom
historie. Nu skal du høre:
Han startede med at overfalde og voldtage en kvinde på 76 år på Grindstedvej
nord for Holsted
i september 1996. Han røvede også 200 kr. fra hende og efterlod hende
hjælpeløs og bagbundet.
I juni 1997 slog han til igen, denne gang mod en 72 årig kvinde på Mosevej
nordvest for Holsted.
Hun blev overfaldet, voldtaget og frarøvet 900 kr.
I oktober 1998 kom næste overfald. Det var mod en 86 årig kvinde, der som de
andre blev overfaldet,
voldtaget og frarøvet 800 kr.
Overfaldenes karakter var blevet værre fra overfald til overfald. Han blev
mere ondskabsfuld fra
gang til gang. Den sidste gang skulle have endt med mordbrand. Han havde til
lejligheden købt
en flaske acetone som han hældte og over gulvet og antændte mens den gamle
kvinde lå bundet,
forslået og hjælpeløs ovenpå. Acetonen brændte heldigvis ud uden at antænde
huset.
Politiet fra Ribe, der havde sagen, var ikke til megen nytte. Først efter
anden voldtægt insisterede
Politiets rejsehold på at overtage sagen, der jo åbenbart var for meget for
Ribe Politi.
Ribe Politi, havde aldrig taget DNA prøver, da disse jo koster penge. Først
efter det tredie
overfald fik Rejseholdet en DNA profil. Derefter var der bare at tage
blodprøver af mistænkte.
En af de mistænkte, Henrik Andersen, Holsted der i sin fritid var avisbud,
begyndte at opføre
sig underligt efter at have afgivet blodprøven. Hans gode ven og
arbejdskollega,
Preben Follmann Holsted, blev bekymret for ham, og kørte ham til lægen,
men det kom der ingenting ud af. Politiet blev også kontaktet men gjorde
ingenting.
Henrik Andersen ringede endda selv 112 for at få hjælp, men fik ingen.
Han havde været forsvundet, og ville hænge sig i den nærliggende skov.
Hans ven Preben Follmann kritiserede senere Politiet for ikke at have
konfiskeret Henrik Andersens
haglgevær.
Dette skulle vise sig at blive skæbnesvangert for Henrik Andersen, hans kone
og to børn.
Den 23 oktober skød han sin kone Gurli Andersen, 34 år, dernæst hans to
døtre, niårige
Jannie og eleveårige Jeanette, for til sidst at skyde sig selv.
Gurli Andersens far og hendes bror var bekymrede, kom og fandt ligene.
Ja, det var så enden på den gale voltægtsmand fra Holsted.
Så er det vel ikke så underligt at jeg, en dengang 70 årig kvinde anskaffede
to Owtcharka'er?

Som om det ikke var nok, var der et bankrøveri i Sydbank Gørding. Røveren
kørte i grøften
ca. 300 meter fra hvor jeg bor. Han løb derefter ind over markerne til han
mødte hegnet om haven
hvor mine to Owtcherka'er Emir og Alysza vogter. Jeg kunne se Emir var
rasende!
Røveren ville muligvis have overfaldet mig, og hugge en bil der stod i
gården.
Emir fik ham på andre tanker, og han flygtede til fods.

Og så er der mange byboer der siger det er kedeligt at bo på landet, der
sker jo aldrig noget?

De Venligste Hilsener
Erna



--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Mari (11-03-2001)
Kommentar
Fra : Mari


Dato : 11-03-01 02:44


""Erna Andersen"" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en meddelelse
news:000f01c0a96b$b2b86e40$b252f9c3@amitech...
>Jooo, den voldtægtssag fra Holdsted er en færfærdelig og meget grusom
historie.

Jeg skal love for, at det må have været stressende for dig og andre.

>Og så er der mange byboer der siger det er kedeligt at bo
på landet, der sker jo aldrig noget?

Der er stille - men kedeligt er der ikke - vi er der jo )

De Venligste Hilsener
Marianne


Trine Dyrgaard (11-03-2001)
Kommentar
Fra : Trine Dyrgaard


Dato : 11-03-01 08:53

Den omtalte sag var ligeledes temaet i et afsnit af "Rejseholdet" på DR i
efteråret.... Jeg kunne let genkende historien uden på nogen måde at have
været indblandet personligt, så jeg tænkte en del på, hvordan dette måtte
føles for pårørende - både til ofrene og den afdøde familie.

-Trine
"Mari" <mari@hansen.image.dk> skrev i en meddelelse
news:ELAq6.5668$lk1.162797@twister.sunsite.dk...
>
> ""Erna Andersen"" <erna.andersen@kunststrik.dk> skrev i en meddelelse
> news:000f01c0a96b$b2b86e40$b252f9c3@amitech...
> >Jooo, den voldtægtssag fra Holdsted er en færfærdelig og meget grusom
> historie.
>
> Jeg skal love for, at det må have været stressende for dig og andre.
>
> >Og så er der mange byboer der siger det er kedeligt at bo
> på landet, der sker jo aldrig noget?
>
> Der er stille - men kedeligt er der ikke - vi er der jo )
>
> De Venligste Hilsener
> Marianne
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste