Kan skiffer tåle strålevarme?
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 09-09-02 17:10

Jeg har en skifferplade (fra et tag) som jeg ville sætte op ved siden af mit
gaskomfur, mod køleskaber for at tage stænk og strålevarme fra gasblusset.
Der er i forvejen et brændmærke på skabspladen ved siden af (melamin). Kan
sådan en skifferplade tåle den direkte varme fra et gasblus? Og spørgsmål nr
2: Hvordan borer jeg hul i sådan én (til evt. monteringsskruer) uden den
flækker? Murbor?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Per H

Dato : 09-09-02 18:03

On Mon, 9 Sep 2002 18:10:03 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> skrev:

>sådan en skifferplade tåle den direkte varme fra et gasblus? Og spørgsmål nr
ja

>2: Hvordan borer jeg hul i sådan én (til evt. monteringsskruer) uden den
>flækker? Murbor?
ja eller bare et almindeligt bor.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : mcloud

Dato : 09-09-02 18:23

"Mikkel Selsøe Sørensen" skrev d. 09-09-02 17:10 dette indlæg :
> [...]
spørgsmål nr
> 2: Hvordan borer jeg hul i sådan én (til evt. monteringsskruer) uden

hej Mikkel
Allerførst ,ja skifer kan tåle strålevarme men ikke direkte varme fra
brænderen.
Lad være at bore hul ipladen sæt den op med silicone i stedet for.
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 09-09-02 20:49

> [...]
> brænderen.
> Lad være at bore hul ipladen sæt den op med silicone i stedet for.

Hej
Hvis du absolut vil have boret huller i, så tag pladen og et par øller med
til en stenhugger (gravstene o.s.v). Han har sikkert det rette værktøj.

VH Birgitte

Fra : Bachelor

Dato : 10-09-02 13:00

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> wrote in news:3d7cfab8$0$27651
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> Hej
> Hvis du absolut vil have boret huller i, så tag pladen og et par øller med
> til en stenhugger (gravstene o.s.v). Han har sikkert det rette værktøj.

Hun kunne jo også sætte en annonce i avisen evt. indbyde til en
licitation

LOL
Jeg formoder at når der tales om en skifer-tagplade menes der
en Dansk Eternit skiferplade som er en cement-asbestplade, de
kan bearbejdes meget let. UHA - UHA Fy Fy

Fra : Martin Christiansen

Dato : 10-09-02 14:25

> LOL
> Jeg formoder at når der tales om en skifer-tagplade menes der
> en Dansk Eternit skiferplade som er en cement-asbestplade, de
> kan bearbejdes meget let. UHA - UHA Fy Fy

Nu er det jo en del år siden at man brugte asbest i skifereternit..........

Men der kan jo også være tale om naturskifer.?

- Martin

Fra : Bachelor

Dato : 14-09-02 23:57

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in news:Rnmf9.64928$ww6.4698177
@news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> Nu er det jo en del år siden at man brugte asbest i skifereternit..........

Ja, men det er brugt meget lidt siden den gang ...........