Andet multimedie
bentjuul 3670
Friskrabning af billede.
Fra : Jan Andreasen

Dato : 09-09-02 14:58

Hej NG.

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg fritskraber et billede,
således det kan indsættes på en farvet baggrund på f.eks. en hjemmeside??
Hvilke programmer kan anvendes og hvordan?

Jan

Fra : Madsen

Dato : 09-09-02 20:49

Jan Andreasen skrev:

> Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg fritskraber et billede,
> således det kan indsættes på en farvet baggrund på f.eks. en
> hjemmeside?? Hvilke programmer kan anvendes og hvordan?

Ethvert billedbehandlingsprogram med respekt for sig selv burde kunne
klare dette.
Du har nok større chance for den rette hjælp hvis du fortæller hvilke
billedbehandlingsprogrammer du har adgang til.

Madsen.

Fra : Jan Andreasen

Dato : 10-09-02 10:27

Jeg bruger ACDSee V.4.01, men jeg kan ikke helt finde løsningen. Nogle som
kender programmet, eller kender et andet program som kan løse problemet??

Jan

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-09-02 10:31

"Jan Andreasen" <jan@compurevision.dk> wrote in message
> Jeg bruger ACDSee V.4.01, men jeg kan ikke helt finde løsningen. Nogle som
> kender programmet, eller kender et andet program som kan løse problemet??
>
> Jan

Jeg tror ikke ACDSee kan klare opgaven. Det er et program til visning af
billeder (og vist også til konvertering fra et format til et andet mv). Du
skal have fat i et rigtigt billedbehandlingsprogram, såsom Photoshop,
PaintShop Pro, Corel Photopaint, Gimp eller andre.

Det eneste jeg kender til der er gratis er GIMP, memn jeg kender ikke til
dets muligheder for fritskrabning.

Hvis du ikke har prøvet nogle af programmer før, må du nok regne med lidt
indlæringstid, til at komme igang med digital billedbehandling i det hele
taget.

/Per

Fra : Jan Andreasen

Dato : 10-09-02 10:47

Ved du/andre hvordan man friskraber i Adobe Photoshop 7.0??

Jan

Fra : Digit

Dato : 10-09-02 11:10

"Jan Andreasen" <jan@compurevision.dk> skrev

| Ved du/andre hvordan man friskraber i Adobe Photoshop 7.0??

Der er *mange* måder at fritlægge på med Photoshop.

Se eks. her <http://makeashorterlink.com/?I12222EB1>

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?