Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Saglighed efterlyses
Fra : Erland Rasmussen

Dato : 09-09-02 14:16

Hej gruppe!
Der skulle vel ikke være nogen her, som ved om der findes en dansk
nyhedsgruppe om fotografering, hvor det ikke primært går ud på at revse
hinanden?

Hilsen Erland

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 09-09-02 14:21

"Erland Rasmussen" <erlandra@post4.tele.dk> wrote in

> Der skulle vel ikke være nogen her, som ved om der findes en dansk
> nyhedsgruppe om fotografering, hvor det ikke primært går ud på at revse
> hinanden?

Synes det er merkelig om du har den følelsen. Personlig leser jeg en god
del (og skriver litt) i både norske, svenske og danske grupper. Jeg har
ikke reagert på noe slikt som du beskriver, men selvfølgelig må man komme
med korrigeringer på faktafeil, også om man har god grunn til å anta at
vedkommende som skrev innlegget faktisk bare glemte seg bort. Det kan jo
tross alt tenkes at det er andre som leser postingen og ikke har den samme
kunnsakapen, tar ting for god fisk og så blir skuffet når de finner ut at
det ikke fungerer.

--
Ole Kristian Bangås

Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 15:21

"Erland Rasmussen" skrev d. 09-09-02 14:16 dette indlæg :
> [...]
> Der skulle vel ikke være nogen her, som ved om der findes en dansk
> nyhedsgruppe om fotografering, hvor det ikke primært går ud på at

Hej Erland!

Venligst eksempler henvisninger på revse! - forstår ikke helt hvad du
mener?

Jeg bruger selv mest http://www.fotokritik.dk og http://www.kandu.dk/

Men hører også gerne om andre gode steder!

Kandu.dk omhandler mange emner ud over foto; men er et smart sted, hvor
du kan være i direkte kontakte med medlemmer hos kandu, og samtidig
abbonnere på meddelelser fra nyhedsgrupper og skrive kommentarer og
indlæg omkring bl.a. foto.

Prøv Kandu!

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-09-02 17:11

"Erland Rasmussen" <erlandra@post4.tele.dk> skrev:

>Der skulle vel ikke være nogen her, som ved om der findes en dansk
>nyhedsgruppe om fotografering, hvor det ikke primært går ud på at revse
>hinanden?

Her!

Du finder nok ingen newsgrupper helt uden personfnidder, men det er
ikke slemt her. Endelig vælger du jo selv, hvilke indlæg du vil hente
ned og læse.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Lars Andersen

Dato : 09-09-02 22:18

"Erland Rasmussen" <erlandra@post4.tele.dk> wrote in message news:<3d7c9e8b$0$30503$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> Der skulle vel ikke være nogen her, som ved om der findes en dansk
> nyhedsgruppe om fotografering, hvor det ikke primært går ud på at revse

Hej Erland.

Jeg kan ikke dy mig for at kommentere dit, efter min mening, særdeles
relevante 'opstød'. Jeg har læst og skrevet på usenet-grupperne (bl.a.
denne) i ca. et halvt år, og har langt fra vænnet mig til den
kommunikations-kultur der hersker her, dog er der forskel fra gruppe
til gruppe, nogle er værre end andre.
Jeg anser mig selv for at besidde en god, positiv og hjælpende
indstilling til mine medmennesker, men ikke desto mindre er det
lykkedes i vel ca. halvdelen af mine indlæg at få en
revselse/irettesættelse osv.. Jeg undres til stadighed over hvorfor
nogle mennesker har dette udtalte behov for at korrekse hverandre med
negativt ladede udfald. Det er som om man mangler fornemmelse for
hvordan det man skriver opfattes af andre.
For få dage siden kommenterede jeg i anden gruppe lidt i stil som nu,
et af de hersens bedrevidende og irettesættende svar på en andens
indlæg. Straks faldt 'gribbene' over mig og jeg 'kunne tørre mine øjne
og spise min kiks'!
Jeg er sgu snart helt skræmt ved at bruge dette medie, som jeg ellers
havde de bedste tanker om til en start. Jeg så, at her var noget jeg
kunne lære utroligt meget af at følge med i.
Vi har alle bagsider - jeg er f.eks. dårlig til at tage denne
negativitet på noget man/jeg skriver i bedste mening. På den anden
side kan jeg ikke forstå, at man kan synes det er forkert at tale
ordentligt og med respekt for hinanden som medmennesker, med den
forskellige viden og erfaring man nu møder op med her på usenet.
Negativiteten går netop ofte på at nu 'har man ikke tænkt sig om'
eller spørger i en forkert gruppe, nogle er påståelige og vil for
enhver pris have ret og det sidste ord osv.. Nå ja, det er da helt OK
at henvise til anden gruppe el. tidligere tråde - det er ikke det, men
måden altså der henvises på. I guder hvor er vi forskellige! Nogle
'gamle' usenet'ere tåler ikke de fejl vi nye begår. Tolerancen er lav,
og der signaleres i høj grad lukkethed og indforståethed. Jeg mener,
hvis man er hardcore usenet'er i en bestemt gruppe, kan man jo oprette
en mere lukket interessegruppe et andet sted for de 'frelste', hvis
man ikke kan tåle at der konstant kommer nye til og stiller de samme
spørgsmål for 117. gang.

Med venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Clark Kent

Dato : 10-09-02 00:25

"Lars Andersen" <la@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en mere lukket interessegruppe et andet sted for de 'frelste', hvis
> man ikke kan tåle at der konstant kommer nye til og stiller de samme

Kære Lars.............du er såmænd bare rendt ind i betjent-korpset. De er
ulønnede, men får stillet en kasket til rådighed, som de hver aften tager
på, når de sætter sig foran computeren

Fra : WebCat

Dato : 10-09-02 07:17

He he, den var go. Det er da bare at ignorer sure opstød. Er der nogen man
ikke gidder at "høre" på, kan man vælge sætte dem på blockerings listen.