Hvordan kan jeg kopibeskytte et billede el~
Fra : -Jens-

Dato : 09-09-02 14:34

Hej

Jeg benytter FP 2000 til at udvikle hjemmesider med.

Hvordan kan jeg beskytte mine sider, så de ikke kan importeres.
Hvordan kan jeg beskytte billeder, så de ikke kan kopieres.

Jeg har set nogle hjemmesider (jeg kan ikke huske hvilke) hvor teksten
"Copyright ???" dukker op, hvis man højreklikker på f.eks. et billede.

Håber der er en, der kan hjælpe.

mvh
Jens

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-09-02 15:28

"-Jens-" <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set nogle hjemmesider (jeg kan ikke huske hvilke) hvor
> teksten "Copyright ???" dukker op, hvis man højreklikker på

Du kan ikke kopibeskytte dine billeder på nogen måde - du kan lave et
script, der gør at man ikke kan højreklikke og få gemt dit billede, men
det kan omgås på en halv snes måder, så desværre - ingen mulighed for
det.

--
ahw

Fra : varde

Dato : 09-09-02 19:10

> [...]
> script, der gør at man ikke kan højreklikke og få gemt dit billede, men
> det kan omgås på en halv snes måder, så desværre - ingen mulighed for

Hvis man viser sine fotos som bannerreklame, så kan man da ikke mener jeg
!!! Tager jeg fejl ?

Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-09-02 20:52

"varde" <varde@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man viser sine fotos som bannerreklame, så kan man da
> ikke mener jeg !!! Tager jeg fejl ?

Ja! Prøv f.eks. med Print Screen - no problems!
Arne H.Wilstrup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-09-02 15:30

> [...]
>
> Jeg har set nogle hjemmesider (jeg kan ikke huske hvilke) hvor
> teksten "Copyright ???" dukker op, hvis man højreklikker på

lige en tilføjelse - du kan naturligvis hindre almindelige mennesker i
at se dine sider, hvis du passwordbeskytter siderne med FP2000, men det
er også den eneste mulighed.

Det kan sikkert også lade sig gøre at hindre folk i at se et bestemt
billede, men du kan ikke lave en hjemmeside hvor man ikke kan kopiere
det, du kan se.

--
ahw

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 09-09-02 16:02

-Jens- wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej
>
> Jeg benytter FP 2000 til at udvikle hjemmesider med.
>
> Hvordan kan jeg beskytte mine sider, så de ikke kan importeres.
> Hvordan kan jeg beskytte billeder, så de ikke kan kopieres.

Hej du kan gøre alting lidt svære for andre at kopier, vis du selv
syntes du har lavet noget meget fint. Det kan du med WebEncrypt.
Men tænk på du lære meget ved at se andres sider og koder. hvorfor er det
så vigtig at skjule koder og den slags, lær og lad andre lære.
PS. du får jo også svar her fordi andre vil lære fra sig.
MVH. HC.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : -Jens-

Dato : 09-09-02 22:04

"Henrik Cichosz" <cic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så vigtig at skjule koder og den slags, lær og lad andre lære.
> PS. du får jo også svar her fordi andre vil lære fra sig.

Tak for dit svar.

Jeg vil gerne lære nye funktioner, så når jeg ser noget jeg ikke forstår,
prøver jeg at finde ud af det. Jeg har set en side, hvor jeg højreklikkede
på et billede og fik en tekstboks, der sagde: "Sorry, Copyright". Jeg har
ikke kunnet finde ud af hvordan det var lavet, så derfor spurgte jeg her i
gruppen.

mvh
Jens

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-09-02 22:37

> [...]
> tekstboks, der sagde: "Sorry, Copyright". Jeg har ikke kunnet
> finde ud af hvordan det var lavet, så derfor spurgte jeg her i

Det laves med et script - men det er en "tom gestus" - det omgås let-
man kan gemme billeder på andre måder end med højreklik.

--
ahw

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 10-09-02 15:25

> [...]
> ikke kunnet finde ud af hvordan det var lavet, så derfor spurgte jeg her i

Ok Jens fair nok her får du så en af metoderne, men det skal siges det er ikke
ret meget vær. koden der kommer skal sætte i <head> tagen

<script language=JavaScript>
<!--

var message="Sorry, Copyright";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button==2||event.button==3) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>