Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Samsung eller Viewsonic?
Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-02 14:10

Hejsa..
Jeg har siddet og overvejet hvilken skærm jeg skulle købe. Først gik valget
mellem 17" eller 19", og jeg valgte så 19" pga. ja, den er større, og så er
prisen ikke så frygtelig meget højere. Men jeg satte dog også en grænse, og
det car 2700 kroner, men kun indtil jeg læste om diverse DynaFlat og
Graphic's anmeldelser hvor personer skriver at disse skærme bare er lavet
med et buet billederør, og så en flad glasplade foran. Det var endda noget
med man skal kunne se lys tekst på mørk baggrund genspejle sig?
Derfor rykkede jeg budgettet en smule højere, så 3400 må kunne gøre det for
en god 19" skærm, som er helt flad ( uden noget fusk og snyder-løsninger ) ?

Jeg har via edbpriser fundet frem til følgene skærme som jeg er interesseret
i.. Jeg har kun kigget på Samsung og Viewsonic fordi jeg har fået på
fornemmelsen at det er dem som styrer markeret.... Er dette forkert må i
endelig give besked herom ... Sony er ikke med pga. de ikke kan komme
indenfor budgettet.

Jeg har forresten set på et par helt nye Samsung 757DFX som jeg har været
med til at sætte op på min skole, og jeg synes det er irriterende billedet
ikke kan komme helt ud til kanterne af skærmen, og der så er en stor sort
kant.. er dette normalt hos Samsung ? Og hvad med andre fabrikater?

SyncMaster 957FS 19" / 1920x1440 / 0.20dp / 3 Years 2.994 kr.
SyncMaster 957P 19" / 1920x1440 / 0.26dp / 3 Years 2.091 kr.

SyncMaster 959NF 19" / 1920x1440 / 0.24dp / 3 Years 3.372 kr.

Er her nogen der ved hvad "FS" eller "P"står for? Jeg ved at DFX Står for
DynaFlat "X" og NF er NaturalFlat...

Professional P90F 19" / 2048x1536 / 0.24dp / 3 Years 2.895 kr.
Professional P95F+ 19" / 2048x1536 / 0,25 / 3 Years 3.443 kr.

Hmm hvad er mon forskellen på disse?

Og hvad er mon bedst at købe?

Håber nogen kan hjælpe mig, evt. bare med at frasortere "de dårlige"

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 10-09-02 15:40

Ville bare lige kort sige, at jeg forleden også stod og skulle vælge mellem
en AOC, en ViewSonic og en Samsung. Valget valgt på en Samsung SyncMaster
957p, og uden at kunne sammenligne med de andre skærme må jeg sige, at jeg
er meget glad for mit køb. Jeg er meget imponeret over skærmen. Den er
bestemt alle pengene værd!

Fra : Peter Thornton

Dato : 11-09-02 22:54

> Professional P90F 19" / 2048x1536 / 0.24dp / 3 Years 2.895 kr.
> Professional P95F+ 19" / 2048x1536 / 0,25 / 3 Years 3.443 kr.

Jeg har kig på Viewsonic P95f (ikke plus)

> Hmm hvad er mon forskellen på disse?

forskellen ligger i deres optimale opløsning. tror jeg

Det eneste jeg er ved at gå amok over er, at der ikke er nogen steder hvor
man kan se skærme til den pris og størrelse "live"
Hvis der en nogen der kender et sted i kbh. hvor de har viewsonic på hylden
så sig til.

Peter