Ablekage
Fra : Nette

Dato : 09-09-02 12:23

Hej gruppe.
Jeg har brugt hele formiddagen på at lede, og nu har jeg simpelthen opgivet.

For ca. 7-8 år siden, fik mange dankere nogle nye opskrifter ind af døren,
som var starten på et sæt man kunne samle på. Opskrifterne var på
A4størrelse og tryks på tykt glat papir.
En af de opskrifter var på en VILDT lækker æblekage, baget med rigtig mange
æbler og med en masse rasp og så i en springform.

Hvis der skulle være en eller anden venlig sjæl, der ligesom mig er faldet
for den kage og som ligger inde med opskriften, vil vedkommende, så være
endnu mere venlig og sende den til mig, inden jeg går ud af mit gode skind,
søger psykolog og får erkendt at jeg aldrig skal smage denne spise
igen???

Nette

Fra : Gerner

Dato : 09-09-02 13:44

On Mon, 9 Sep 2002 13:22:56 +0200, "Nette" <nette98get2net@hotmail.com> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>endnu mere venlig og sende den til mig, inden jeg går ud af mit gode skind,
>søger psykolog og får erkendt at jeg aldrig skal smage denne spise

Denne og 2000 andre kan findes på WWW ved en simpel søgning.

Gammeldaws æblekage

Ingredienser:
5 æbler
2 spsk vand
1 spsk sukker
2 tsk vanilie
50 g margarine
125 g rasp
125 g makroner
2 dl fløde

Skræl æblerne og skær dem i tern og kog æblegrød med vand og sukker. Afkøl
grøden. Smelt margarinen på panden og rist raspen. Knus makronerne og bland dem
med raspen. Pisk fløden stiv. Læg skiftevis æblegrød og rasp og kom flødeskummet
ovenpå.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lene

Dato : 09-09-02 18:55

> Denne og 2000 andre kan findes på WWW ved en simpel søgning.

Hej
Ja, men nu var det jo en specifik opskrift, der skulle i ovnen, som hun
eftersøgte. Ellers lyder din opskrift da god - bortset fra det med
margarinen.
Mvh
Casper

Fra : Gerner

Dato : 09-09-02 20:35

On Mon, 9 Sep 2002 19:54:51 +0200, "Lene" <lsh@oncable.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hej
>Ja, men nu var det jo en specifik opskrift, der skulle i ovnen, som hun
>eftersøgte. Ellers lyder din opskrift da god - bortset fra det med
>margarinen.

Ja men så må "hun" jo vente til der kommer et specifikt svar. Der findes også
fedtfattige æblekageopskrifter derude, så jeg lige i farten.

Jeg ved godt mit svar var en nødløsning, men der findes en masse forskellige
måder at lave æblekage på, så een af dem kunne måske være bedre end den der
huskes fra gamle dage.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lene

Dato : 09-09-02 20:42

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> fedtfattige æblekageopskrifter derude, så jeg lige i farten.

Hej
Det var ikke pga.det fedtfattige, at jeg nævnte margarinen. I en æblekage
skal der da bruges smør.
Mvh
Casper

Fra : Nette

Dato : 10-09-02 00:30

"Gerner" wrote
> Denne og 2000 andre kan findes på WWW ved en simpel søgning.

Ja, det ved jeg godt, men nu er det en helt speciel, som jeg søger, ikke
bare en eller anden god kage med æbler

Nette

Fra : A.And

Dato : 10-09-02 16:50

"Nette" <nette98get2net@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skind,
> søger psykolog og får erkendt at jeg aldrig skal smage denne spise

Her er en med rasp og en del æbler

http://www.amstrupvestergaard.dk/Fedtfattige/bagt_aeblekage.htm

Og her søgeresultatet fra yahoo

http://dk.google.yahoo.com/bin/query_dk?p=%e6blekage+rasp&hc=0&hs=0

Kim

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 10:17

"A.And" wrote
> Her er en med rasp og en del æbler
>
> http://www.amstrupvestergaard.dk/Fedtfattige/bagt_aeblekage.htm
>
> Og her søgeresultatet fra yahoo
>
> http://dk.google.yahoo.com/bin/query_dk?p=%e6blekage+rasp&hc=0&hs=0

Hej Kim

Mange tak
Men jeg HAR selv søgt efter den, inden jeg skrev her ind til...Jeg skrev som
et sidste desperat forsøg
Hmm, som bager bliver man altså kræsen, hvad angår kager og normalt kan jeg
ikke lide kager med æbler i, men den her...Den var perfekt, og nu er det
lige ved at være årstiden...

Nette