TV-out
Fra : Jane

Dato : 09-09-02 11:00

Hej

Jeg har købet et kabel med S-video og højttaler stik i den ene ende og scart
stik i den anden ende. Mit fjernsyn understøtter S-video, men når jeg ser
billeder på TV'et, er der kun meget lidt farve, og resten ser ud som om det
er et negativ billede.

Hvad kan der være galt ?

vh
Jane

Fra : Jane

Dato : 09-09-02 11:06

Glemte lige at oplyse, at grafik kortet er et ATI Radeon 7000E

vh
Jane

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-09-02 11:53

"Jane" <jsle@hotmail.com> skrev

> [...]
> billeder på TV'et, er der kun meget lidt farve, og resten ser ud som om det

Har du husket at indstille TV-Out standarden til PAL og ikke NTSC ?

mvh
Peter

Fra : Jane

Dato : 09-09-02 12:12

Hvis det er på Tv'et så står den på PAL.
Er det på computeren, så ved jeg ikke. Hvor gør man det ?

vh
Jane

Fra : Jane

Dato : 09-09-02 12:55

Jeg havde åbenbart overset et væsentligt punkt. Fjernsynet skal tændes før
PC'en
Suk !

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-09-02 13:03

"Jane" <jsle@hotmail.com> skrev
> Jeg havde åbenbart overset et væsentligt punkt. Fjernsynet skal tændes før
> PC'en
> Suk !

Ok

Mht. valg af TV-system, så mente jeg på PC'en. Et eller andet sted i
indstillingerne for TV-Out i driveren, eller et sted i Bios, skal du fortælle
computeren, at outputtet skal leveres i PAL-formatet. Ellers risikerer du at
billedet bliver helt forkert eller har matte farver. (alt efter hvordan TV'et
håndterer NTSC).

Grunden til at det virker for dig nu, er nok at når fjernsynet tændes først,
kan computeren detecte at den er forbundet til et PAL-fjernsyn, og
output-signalet bliver derfor leveret i PAL.

mvh
Peter