Kalender fillen på Nettet ?? Outlook ??
Fra : GiWeo

Dato : 09-09-02 10:45

Hejsa

Sad lige og legede med en tanke;

Er det muligt at den fil som Outlook bruger til kalenderen, kan lægges
i en web-mappe - således at den kan tilgåes af flere forskellige PCere
??

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-09-02 14:15

"GiWeo" <do@os.dk> skrev i en meddelelse news:o5ronugno4uvbe3rlnkpu36k8vvlk6n307@news.tele.dk...
> [...]
>
> Er det muligt at den fil som Outlook bruger til kalenderen, kan lægges
> i en web-mappe - således at den kan tilgåes af flere forskellige PCere
Ikke umiddelbart, men den kan publiceres i HTML, så andre i det mindste kan se den.
Er det fordi du skal have adgang til den lige meget hvor du er, eller skal flere forskellige mennesker have adgang til den samme .pst-fil samtidig?
Vær her opmærksom på at der er stor forskel på Outlook 2000 og Outlook 2002. I Outlook 2000 kan man dele en fil via et netværk, og det kan man så vidt jeg ved ikke i Outlook 2002 uden en Exchange-server, så det var meget rart at vide hvilken version du bruger...

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-02 15:44

Mon, 9 Sep 2002 15:15:28 +0200, skrev "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com>:

>V=E6r her opm=E6rksom p=E5 at der er stor forskel p=E5 Outlook 2000 og =
>Outlook 2002. I Outlook 2000 kan man dele en fil via et netv=E6rk, og =
>det kan man s=E5 vidt jeg ved ikke i Outlook 2002 uden en =
>Exchange-server, s=E5 det var meget rart at vide hvilken version du =
>bruger...

Du har sat din OE til at sende med Quoted Printable, hvilket
desværre ikke er så smart, da en del newsreadere ikke forstår det
og ser dine indlæg som ovenstående.

Endvidere kan OE-brugere ikke citerere dine indlæg korrekt med >
når de svarer på dem.

De bedste indstillinger kan du se på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Tak.

Fra : GiWeo

Dato : 09-09-02 16:06

Hesja

>Er det fordi du skal have adgang til den lige meget hvor du er, eller skal flere forskellige mennesker have adgang til den samme .pst-fil samtidig?

Kæresten og jeg (2 PCere i netværk med ADSL) vil gerne benytte den
samme pst. fil som kalender - det hun skriver kan jeg se, om omvendt.
Lidt trælt at skulle exportere/importere hele tiden.

>Vær her opmærksom på at der er stor forskel på Outlook 2000 og Outlook 2002. I Outlook 2000 kan man dele en fil via et netværk, og det kan man så vidt jeg ved ikke i Outlook 2002 uden en Exchange-server, så det var meget rart at vide hvilken version du bruger...

2000 på begge maskiner.

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 09-09-02 17:57

"GiWeo" <do@os.dk> wrote in message
> [...]
> samme pst. fil som kalender - det hun skriver kan jeg se, om omvendt.
> Lidt trælt at skulle exportere/importere hele tiden.

I Outlook 2000 er der mulighed for at synkronisere forskellige elementer -
resultatet bliver lidt ligesom Exchange. Rent praktisk sker det ved at der
med en given interval sendes en synkroniseringsmail mellem de to klienter,
som sørger for at synkronisere kalendrene.

Det er med i enhver standard Office-pakke, men det skal tilvælges for at det
bliver installeret. Det hedder "Netmapper" og kan installeres ved at vælge
"Ændre/Change" på Outlook i "tilføj/fjern programmer" i Kontrolpanelet.

Når det er installeret skal den ene bruger "dele" sin mappe ved at vælge
"Filer" > "Del" > "Kalender" (eller "Opgaver", "Kontaktpersoner" eller
"Denne mappe"). Herefter skal man vælge den/de bruger(e) der skal
synkroniseres med, og en invitation sendes til de valgte. Disse accepterer
så invitationen og der vil i løbet af få minutter blive sendt de før nævnte
synk-mails mellem systemerne.

Ved højreklik på Kalender og ved at vælge "Egenskaber" har man nu adgang til
fanebladet "Deling" hvor man kan indstille forskellige ting, samt stoppe
delingen af den pågældende mappe.

Jeg har ikke testet det særlig meget, så jeg skal ikke kunne sige hvor
hensigtsmæssigt det er, at der sendes relativt mange mails frem og tilbage.

Håber I kan bruge det :)

Mvh Kim