Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
2xAGP og ikke 4xAgp
Fra : Kell Quist

Dato : 09-09-02 08:36

Hej

Jeg har lige opgraderet til nedenstående maskine. Men når jeg køre
3DMark2001SE får jeg en score på ca. 6200 hvilket ifølge online
result-browseren er ca 1500 mindre end det jeg burde. Når jeg ser på
detaljerne omkring min score står der at mit grafikkort køre 2xAGP og
ikke 4 som kortet understøtter. Hvordan ændre jeg det til at køre 4xAGP?
4xAGP er slået til i bios. Desuden står der at min bus hastighed er på
66, skulle en AMD 1800+ ikke køre 266 på bussen? Er det 3DMark der laver
en fejl eller kan det virkelig passe at jeg kun køere 66Mhz?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
Kell

Maskin info:
OS: Windows ME
Gfx: Radeon 9000pro
Mbo: ECS K7S5A
CPU: AMD 1800+
RAM: 256Mb PC133
HD: IBM 2x30GB

Fra : Mogens

Dato : 09-09-02 08:40

On Mon, 09 Sep 2002 09:35:50 +0200, Kell Quist <kq@humbukmail.dk>
wrote:

> [...]
>66, skulle en AMD 1800+ ikke køre 266 på bussen? Er det 3DMark der laver
>en fejl eller kan det virkelig passe at jeg kun køere 66Mhz?

Din CPU kører kun 266 MHz internt. Bussen kører med 133 MHz.

Om du kører AGP 2 eller AGP 4 betyder næsten intet. Måske et
par procent, men det er også alt.

Prøv en nyere driver til grafikkortet istedet. Det giver sikkert mere.

mvh Mogens

Fra : Kell Quist

Dato : 09-09-02 15:02

Tak for info . Men jeg ville jo gerne køre 4xAGP selvom det ikke
betyder så meget, men når det nu burde kunne lade sig gøre . Hvad kan
jeg gøre for at få det til at køre 4xAGP?

mvh
Kell

PS: Jeg har postet spørgsmålet om FBS hastigheden på 66Mhz i mbo news
gruppen.