Knapper der skifter farve?
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 08-09-02 22:36

Jeg er ved at lave en ny website. Og er igang med selve designet nu.
På nogen af siderne skal der bruges en hel del knapper/links. Jeg har set i
FP2000 tema at knapperne f ex skifter farve/udseende, når man besøger siden
der hører til knappen.
Jeg bruger ikke tema på denne siden. Men jeg vil nu høre om det er muligt at
jeg selv programmere knapperne til at skifte farve/udseende, når man er på
den aktuelle side? Og om det er muligt at få knapperne til at bibeholde en
anden farve når en bestemt side er besøgt (Lige som med links/besøgte links)
Jeg ved godt at jeg skal ha' knapperne i de forskellige farve. Men hvordan
programmere jeg dem?
Håber der er een eller flere derude der kan hjælpe mig.
På forhånd tak

--
VH Pernille Lauridsen
http://praxis-it.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-09-02 06:36

Vælg en knap (GIF, JPG) og i DHTML toolbar'en vælg at erstatte den med
en anden ved mouseover.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 09-09-02 08:32

Det er ikke det jeg leder efter. Knappen skal forblive ændret når man har
været på en given side. Så det er mere overskueligt for mine besøgende at se
hvor de har været.

Men tak

VH Pernille

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-09-02 18:18

Så snakker du om noget mere kompliceret programmering hvor du sætter
en cookie for hver side og når de vender tilbage checker du for denne
cookie og vælger derefter hvilken knap der skal vises.
Der er dog problemer med dette hvis browseren ikke tillader cookies
samt det at der skal sættes en for hver eneste side.
Mit råd: Glem det.

Desuden skal der lidt af en dårlig hukommelse til hvis man ikke kan
huske at man har været på en side når man ser den.

On Mon, 9 Sep 2002 09:32:25 +0200, "Pernille Lauridsen"

Fra : -Jens-

Dato : 09-09-02 22:11

"Pernille Lauridsen" <news@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været på en given side. Så det er mere overskueligt for mine besøgende at

Hvis dine knapper er almindelig tekst med et hyperlink kan det lade sig
gøre. På egenskaberne for siden under baggrund, angiver du hvilken farve en
hyperlink skal have. Her angiver du desuden hvilken farve et besøgt
hyperlink skal have. Marker dernæst "Aktiver overgangseffekter for
hyperlinks" og angiv under "formatter overgang" hvilken farve knappen skal
have når musen kører over den.

Håber det er det du skal bruge.

mvh
Jens