Det var for godt til at være sandt.
Fra : Pein

Dato : 08-09-02 21:46

Fra : m.grewy

Dato : 08-09-02 22:41

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message
news:TGOe9.62203$ww6.4434077@news010.worldonline.dk...
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1403386/

Ja det var jo det jeg sagde at det var for godt til at være sandt :)

Michael

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 08-09-02 23:51

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1403386/
>
> /Pein

Ja nemlig !
Jeg kan ikke får adgang til artiklen uden JP burgernavn + password,

Gider du referere ?

mvh
-
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-09-02 08:01

Samme her

--
Mvh.
Henrik

Fra : Pein

Dato : 09-09-02 19:33

"Bent Erik Thomsen" skrev ...
> Jeg kan ikke får adgang til artiklen uden JP burgernavn + password,

Det kan jeg heller ikke?! Jeg kunne læse den i går, men ikke i dag. Det var
dat en mystisk hjemmeside JP har.

> Gider du referere ?

Min overskrift var med en slet skjult reference til m.grewy's tidligere
indlæg; "Næsten for godt til at være sandt"

Linken var til en artikel i jp, noget med at regeringen vil kæmpe med næb og
klør mod at EU skulle komme igennen med en fjernelse af
registreringsafgiften på motorkøretøjer.
Og regeringen skulle nemt kunne få held med at kæmpe imod. Jeg husker
desværre ikke hvorfor.

/Pein

Fra : Bo Thomsen

Dato : 10-09-02 15:57

> Min overskrift var med en slet skjult reference til m.grewy's tidligere
> indlæg; "Næsten for godt til at være sandt"

kan der ikk blive postet en kopi af artiklen?
mvh
bothomsen

Fra : m.grewy

Dato : 10-09-02 22:25

"Bo Thomsen" <fjernes_bbt@ishoejby.dk> wrote in message

> kan der ikk blive postet en kopi af artiklen?
> mvh

Jo her

Regeringen fastholder afgift

Af MIKKEL THASTUM

Skatteministeren afviser, at Danmark har råd til at ophæve
registreringsafgiften på biler.

Regeringen har ikke tænkt sig at følge en opfordring fra EU-Kommissionen om
at sløjfe registreringsafgifterne på biler.

Det fastslår skatteminister Svend Erik Hovmand (V) i en kommentar til, at
Kommissionen i den kommende uge ventes at fremsætte forslag om ophævelse af
registreringsafgifterne, som anklages for at være i strid med reglerne om
Det Indre Marked.

Men en øjeblikkelig fjernelse af afgiften på 180 pct. af bilens værdi vil
være et uacceptabel stort dræn i det danske statsbudget.

»Selvfølgelig har vi ikke råd til at fjerne registreringsafgiften fra den
ene dag til den anden,« fastslår skatteministeren.

Han henviser til, at Danmark som det første land allerede har lavet nye
regler, som betyder, at bilejere får refunderet en del af
registreringsafgiften, hvis de tager køretøjet med til et andet EU-land.
Derfor mener regeringen, at vi i Danmark allerede har taget højde for
indvendingen om at bilafgiften er ødelæggende for konkurrencen i Det Indre
Marked. Samtidig har vi herhjemme også allerede tænkt på miljøet, når mere
forurenende biler bliver belagt med højere afgifter end merwe miljøvenlige.

»Den danske regering har med nedsættelsen af et tværministerielt udvalg
allerede taget initiativ til at forberede en omlægning af
registreringsafgiften for blandt andet at tilgodese miljøvenlige biler.
Herudover har Danmark allerede i dag en miljødifferentieret vægtafgift - den
grønne ejerafgift - som er en god ting. Og endelig har vi med en ny lov, der
trådte i kraft 1. juli, som det eneste EU-land gennemført refusion af
restafgift ved udførsel af køretøjer,« siger Svend Erik Hovmand.

Fem af EU-landene vil ikke have problemer med at følge Kommissionens krav om
at fjerne afgiften. Blandt andre Tyskland og England har således ingen
registreringsafgifter

Michael

Fra : Hekto

Dato : 11-09-02 06:46

In article <allnvr$hgl$1@news.cybercity.dk>, grewy@fjern-mig.mc-
chaufforerne.dk says...

> [...]
> at fjerne afgiften. Blandt andre Tyskland og England har således ingen

Skatteministeren er en vane-klynker, der bare ike evner at tænke nye
tanker! ... præcis som alle hans foregængere (og kolleger!)! Nu havde
man lige indrettet sig varmt og hyggeligt, med noget villigt malkekvæg,
og så kommer EU og ødelægger det! På forhånd havde man lavet et par
småændringer, som kunne holdes frem til beskuelse, så alt i alt ville
det nok ikke gå så galt!
Noget tyder altså på, at man tager 'truslen' alvorligt, siden paraderne
har været oppe i god tid!

.... det tog flere år; men nu er øldåserne her! ... så man kan jo aldrig
vide!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Jacob

Dato : 12-09-02 11:26

Kan man evt finde dette på en hjemmeside ? Har du evt et link ?

Jacob

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-09-02 10:05

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1403386/
>
> /Pein

Er det dette du henviser til : "Chok til bilisterne hvis afgifter fjernes "
http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=111453&s=afgift

Hilsen Jens
Der ser frem til en ny billig bil til konen og en stor cykel til mig

Fra : Hekto

Dato : 09-09-02 10:22

Specielt på MC'er, må det betyde en 'netto-fortjeneste' til ejerne.
MC'er er jo 'helårsbeskattet + en 'ekstra 'parfume-afgift' fordi det er
luxus (!?), men de anvendes normalt kun en mindre del af året.
Så nu kan man købe den MC man har lyst til, og så betale 'afgift' efter
det 'forbrug' man lyster og evner!

Der vil sikkert blive en overgangsperiode, så man kan afvikle, sit
'afgiftstab', eller også kan banken jo bare komme og hente 'modellen',
hvis man har lånt pengene.

--
Brian/Hekto

LS650 m. one-in-one

Fra : Cleaner

Dato : 09-09-02 16:44

>eller også kan banken jo bare komme og hente 'modellen',
>hvis man har lånt pengene.

Hvis man vel og mærke har købt den med ejendomsforbehold.....

Cleaner