gulvvarme - varmeslanger - mellem 2 etager~
Fra : Jan Arentoft

Dato : 08-09-02 21:21

Hejsa....

Nogen her der kan hjælpe med et sted (på nettet) hvor man kan købe
varmefordelings plader.
Jeg vil ligge gulvvarme i stedet for radiatorer på min tagetage.

Jeg havde tænkt mig følgende...
-isolering
-varmefordelingsplader med 20mm slange
-spånplade 13mm
-paketgulv
lyder det som en god ide ??

Jan

--

~~~~~~~~~~~~~~~~
www.hurtig.adsl.dk/ttb/ vores nye 1.sal

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 09-09-02 19:07

"Jan Arentoft" <dko9927d@remove@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>
> Nogen her der kan hjælpe med et sted (på nettet) hvor man kan købe
> varmefordelings plader.
> Jeg vil ligge gulvvarme i stedet for radiatorer på min tagetage.

Her
> http://www.vvs-grossisten.dk/

Mvh Jens

Fra : Boje

Dato : 09-09-02 21:19

> [...]
> varmefordelings plader.
> Jeg vil ligge gulvvarme i stedet for radiatorer på min tagetage.

Hej.

Ja, det er en rigtig god ide. Men din monteringsrækkefølge (som jeg har
forstået den) er forkert på et enkelt punkt. Nemlig både spånplade og
parketgulv ovenpå varmefordelingspladerne. I stedet bør rækkefølgen være
(nedefra og op): Isolering-spånplade-varmefordelingsplader med slanger-
parketgulv. Sidstnævnte gerne med trinlydsdæmpende pap eller foam under.

Det anviste link til vvs-grossisten kan jeg helhjertet tilslutte mig. De har
ALT til en meget billig penge sammenlignet med diverse byggemarkeder o.l.
Desuden ved de, hvad de taler om!

Mvh.
Bo

Fra : Jan Arentoft

Dato : 10-09-02 20:02

> [...]
har
> ALT til en meget billig penge sammenlignet med diverse byggemarkeder o.l.

Så kan jeg vel lige så godt spare den spånplade ???

Fordelen ved at ligge spånpladen ovenpå varmefordelingspladerne er vel at
så kan jeg ligge gulftæppe i stedet hvis jeg fortryder det parketgulv.

Hvorfor syntes du at jeg IKKE skal ligge den ovenpå ?

Jan

Fra : Tom og Solveig

Dato : 22-09-02 10:45

Hej Jan prøv denne adresse, www.billigvvs.dk/shop/