Shell("test.exe")
Fra : Henrik Cichosz

Dato : 09-09-02 19:38

Hej NG. vis jeg i min koder har :

Private Sub Command1_Click()

Shell ("test.exe")

End Sub

og mit program der heder test.exe starter fint op men den starter minimert , hvad skriver jeg for at få den til at starte op aktiv.
håber i kan hjælpe mig.
MVH Henrik Cichosz

Fra : Barney Gumble

Dato : 08-09-02 21:01

shell("test.exe",vbNormalFocus)

BG

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 09-09-02 21:15

Tak men det har jeg prøvet så får jeg en "Syntax Error"
hvad gør jeg så .

MVH. Henrik Cichosz

Fra : Tim Sørensen

Dato : 08-09-02 21:45

"Henrik Cichosz" <cichosz@tdcadsl.dk> wrote
> Tak men det har jeg prøvet så får jeg en "Syntax Error"

Fjern paranteserne.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 10-09-02 15:26

Tak det var lige den jeg manglede, nu funger det.
MVH. Henrik Cichosz

Fra : Alexandre

Dato : 10-09-02 03:41

Hej.
Hvad med hvis man vil køre den app.exe i baggrunden ?
Altså , man skal ikke se at den kører.

og er det svært at fx lave noget i denne stil ?
-----------

DoThis = cd C:\windows\temp og del *.*
DoThat = copy c:\my music\*.* D:\mp3s

Private Sub CmdDoThis_Click()

shell"cmd.exe + DoThis ",vbheltvæk_ibagrunden,vbKanIkkeSe

End Sub

Private Sub CmdDoThat_click()

shell"cmd.exe + DoThat ",vbheltvæk_ibagrunden,vbKanIkkeSe

End Sub
-----------
Hvordan vil det se ud i virkligheden ?
:)

Hilsen
Alexandre

Fra : Verner Neumann

Dato : 01-10-02 21:38

Hej Henrik

Prøv at slå "Auto quick info" til i menuen Tools -> Options, så fortæller
IDE'en hvilke parameter du kan benytte. Du for også at vide at Shell er en
funktion som returnerer en Double, defor kan du ikke kalde shell funktionen
som vist, men skal skrives som:

call Shell("test.exe",vbNormalFocus)
Shell "test.exe",vbNormalFocus
ret = Shell("test.exe",vbNormalFocus)
hvor ret er erklæret som en Double

P.S når cursoren står i ordet Shell kan du trykke på F1,
så for du de manglende informationer.

Med venlig hilsen
Verner Neumann