Åbning af CBR1000F ´94 ???
Fra : Kent Sørensen

Dato : 08-09-02 18:32

Hej NG.

Jeg har lige købt en ´94 CBR1000F Dual Brake.

Da jeg har hentet den i Tyskland og det før i tiden var meget normal at de
var begrænset til 98HK, står jeg nu med en cykel der har det i sig, men ikke
kan komme af med det.

Er der nogen der kender til dette problem og hvordan jeg kan få den fulde
effekt ud ??

Uden at gøre mig klog, mener jeg at have hørt at det skulle være en
begrænsning i indsugnings-et-eller-andet som gør at den ikke kommer op i
effekt, men som sagt ved jeg det ikke.

Jeg håber at nogen har lidt erfaring de vil dele med mig, så jeg kan få mere
glæde af denne dejlige cykel.

--
Mvh.
Kent Sørensen

Ps: Hvis det ikke for meget ulejlighed, ville det glæde
mig hvis i gad og sende en kopi til oks@esenet.dk også

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-09-02 18:49

On Sun, 8 Sep 2002 19:31:48 +0200, "Kent Sørensen" <oks@esenet.dk>
wrote:

>Jeg har lige købt en ´94 CBR1000F Dual Brake.

Tillykke med den !

>Da jeg har hentet den i Tyskland og det før i tiden var meget normal at de
>var begrænset til 98HK, står jeg nu med en cykel der har det i sig, men ikke
>kan komme af med det.

Ja - det er jo lidt småsurt.

>Er der nogen der kender til dette problem og hvordan jeg kan få den fulde
>effekt ud ??

Der er lidt forskelligt hvordan de er droslet,i Tyskland findes
forskellige droslingskit og nogle af dem er temmelig omfattende.Kig i
det fahrzeugsbrief som fulgte med cyklen,det skulle gerne være
beskrevet deri hvordan droslingen er foretaget.

>Uden at gøre mig klog, mener jeg at have hørt at det skulle være en
>begrænsning i indsugnings-et-eller-andet som gør at den ikke kommer op i
>effekt, men som sagt ved jeg det ikke.

Ikke for at tage modet fra dig på forhånd,men det kan godt være en
simpel ting som indsatsskiver med et mindre hul i indsugningen,men det
kan desværre også godt være mere omfattende med andre
knastaksler,anden tændingsboks m.m. og så bliver det temmelig dyrt !

-M

Fra : 2tal

Dato : 17-11-02 21:55

Hej NG.

Jeg køber min CBR1000F i morgen. Den er fra 1991 (sc24?). Hvordan kan
jeg vide om den er ned droslet???

Per Nielsen. XJ600 (endnu...:)

http://www.kandu.dk/

Fra : albert

Dato : 18-11-02 12:19

> Jeg køber min CBR1000F i morgen. Den er fra 1991 (sc24?). Hvordan kan
> jeg vide om den er ned droslet???

Din overskrift (94) passer ikke helt med hvad du skriver i mailen (91), men
bortset fra det :

"Pickupen" eller hvad den nu hedder - den der sidder bag en af de små runde
grå dæksler i siden - her vil der stå SW hvis det er en schweizer = 98kh.

Derudover kan en CBR være droslet på et hav af måder, så et rullefelt (ca
300kr) vil være den nemmeste måde at se det på :

Andre måder jeg har set en CBR droslet
Andre knastaksler
Ændret tændingsboks
Ændret karburator (anden indsugningsdiameter)
Lettere blokket udstødning (små skiver der nemt kan fjernes - og helt
sikkert også er blevet det)

Mvh Albert - Der har en CBR1000/SC24 91 udroslet til salg