Billedbehandling hvilket kort??
Fra : Mogens Olsen

Dato : 08-09-02 17:05

Hej.
Hvis man skal lave (professionel) video billedbehandling,
hvad er der af kort i dag som er gode, der skal vel være
både digital og analog ind/udgange eller hva'??

Hilsen Mogens

--
m2olsen@tdcadsl.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-09-02 23:25

Mogens Olsen wrote:

> [...]
> hvad er der af kort i dag som er gode, der skal vel være
> både digital og analog ind/udgange eller hva'??

Jeg, ville nok vælge et af dem her
http://www.matrox.com/mga/products/home.cfm
da de har det bedste signal

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-02 08:18

Peter Ole Kvint skrev bl.a.:

> Jeg, ville nok vælge et af dem her
> http://www.matrox.com/mga/products/home.cfm
> da de har det bedste signal

Errr... jow, et G400 er da nok godt nok, men det er da ikke noget som duer
til videoredigering. Man skal her ind og kikke
http://www.matrox.com/video/home.cfm

Du skal nok forklare lidt nærmere Mogens. Er det bare til at redigere
hjemmevideo med?

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Mogens Olsen

Dato : 09-09-02 16:22

Lars skrev:

> [...]
> hjemmevideo med?
>
> Lars
> Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!

Du skriver "bare til at redigere hjemmevideo med"
hvad ligger der i undertonen "bare"
Ja, det primære er til at redigere sine egne optagne videofilm med,
men dermed ikke sagt det skal være et billigt kort, det skal være
et kvali kort.
Hilsen Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-02 18:20

Mogens Olsen skrev bl.a.:

> Du skriver "bare til at redigere hjemmevideo med"
> hvad ligger der i undertonen "bare"

Nåja... det var vist din parantes (professionel) der gjorde det. Jeg sad med
udstyr til flere hundredetusinde kroner i tankerne

> Ja, det primære er til at redigere sine egne optagne videofilm med,
> men dermed ikke sagt det skal være et billigt kort, det skal være
> et kvali kort.

Okay. Jeg vil tro at en Pinnacle kort af en slags nok kunne være et godt
bud, men hvilket afhænger lidt af hvilket format (DV/VHS/Hi-8) dine
optagelsere er i og hvad de skal blive til (DVD?).

Prøv at kikke/spørg i news:dk.edb.videoredigering Der har før været lignende
spørgsmål og der er flere folk der, der har god erfaring med
videoredigering.

Fra : Mogens Olsen

Dato : 09-09-02 19:00

> [...]

> --
> Lars
>
> Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Ja ok, næ det der med prof er så som så.
jeg tror det er Hi-8 direkte fra kamera, men det skal vel også kunne klare
VHS
hvis man skal redigere nogle gamle bånd , og det der med at overføre dem til
DVD
ville jo være smart, men alt koster jo, men bare et godt alsidig kort med
digital
og analog indgang er vel nok og tv out.

Hilsen Mogens.

Fra : Tomasz

Dato : 09-09-02 21:44

Hej
For du kaster dig i det vil jeg anbefalede dig at læse lige det her stof
http://www4.tomshardware.com/video/01q2/010524/index.html
http://www4.tomshardware.com/video/01q3/010801/index.html
Der er flere artikler om de forskellige kort o deres muligheder.

Men det er ikke billig at lege videoredigering
Mange hilsner
Tomasz

Fra : Mogens Olsen

Dato : 10-09-02 20:27