Æbletræ i blomst
Fra : Hanne

Dato : 08-09-02 14:20

9. september så jeg pludselig, at mit Guldborg-æbletræ havde både blomster
og modne æbler på samme tid. Håber ikke at forklaringen er, at det er ved at
dø, og derfor laver "efterkommere" hurtigst muligt.
Mon nogen har en forklaring på fænomenet?
Venlig hilsen Hanne T

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-02 14:48

"Hanne" <hanne@FJERNtornoe.net> skrev i en meddelelse
> 9. september så jeg pludselig, at mit Guldborg-æbletræ havde både blomster
> og modne æbler på samme tid.

klip

Jeg har lige set, at mit espalierede pæretræ har en klase blomster. Jeg
håber sandelig heller ikke, at det er ved at dø: det er 5 år gammelt og
bærer i år hele 11 pærer. I øvrigt blomstrer min kejserbusk og min
kirsebærlaurbær også, ligesom en gul primula.
Jeg kunne forestille mig, at de i sommervarmen har haft det lige tørt nok og
på grund af standsning af væksten tror, det er forår - men jeg VED det ikke.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-09-02 15:12

On Sun, 8 Sep 2002 15:20:15 +0200, "Hanne" <hanne@FJERNtornoe.net>
wrote:

>9. september så jeg pludselig, at mit Guldborg-æbletræ havde både blomster

Hov! Det er jo i morgen

>og modne æbler på samme tid. Håber ikke at forklaringen er, at det er ved at
>dø, og derfor laver "efterkommere" hurtigst muligt.
>Mon nogen har en forklaring på fænomenet?

Det er sommeren som har drillet nogle af planterne. Vi har selv et
skovfogedæbletræ som ret tit sætter blomster igen her om efteråret. Det
er ikke fordi træet er ved at dø, bestemt ikke. Og det skal somend også
nok blomstre til næste forår igen.

Jeg opdagede lige i dag at en magnolie også havde et par spredte
blomster - og vi har for nogle dage siden hørt her i gruppen om andre
som har jordbær som også blomstrer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Hanne

Dato : 11-09-02 16:54

Tak for besvarelserne - selvom jeg var en dag for tidligt ude. Så er der håb
endnu for det dejlige Guldborgæbletræ!