Brandalarm går i gang af sig selv
Fra : Yoda

Dato : 08-09-02 09:32

Hej

I vores hus i to etager har vi placeret to brandalarmer, én på hver etage
(og en ekstra i kælderen).

For ca én måned siden gik den ene af midt om natten. Foruden at det var
irriterende at få afbrydt sin søvn kl 01.30 om natten, troede vi jo at der
faktisk var brand (en ret ubehagelig fornemmelse at blive konfronteret med
lige når man vågner).
Men det var der ikke!

Jeg kontrollerede selvfølgelig hele huset, kælderen og gik en runde udenfor
(i underbukser) med en lommelygte. Men der var ikke noget!

Så vi fjernede den der gik af.

Så gik der én uge, og så skete det igen. Og der var heller ikke noget denne
gang.

Begge alarmer var samme fabrikat, så vi kasserede dem begge, og købte to nye
i et andet mærke.

Og nu skete det igen i nat!

Er der nogen der har prøvet det samme, eller kan give en god grund til at
det sker?

Det ville være rart, inden jeg tilkalder Ghostbusters!

Pft
Carit

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-02 09:52

"Yoda" <yoda@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> I vores hus i to etager har vi placeret to brandalarmer, én på hver etage
> (og en ekstra i kælderen).
>
> For ca én måned siden gik den ene af midt om natten.
klip
> det sker?

De kan gå i gang på grund af fugt eller støv.
Er det et gammelt hus?
Men der findes vel også "mandags-eksemplarer"? - og prisen til en ny er
overkommelig.
Jeg ville ikke spilde min nattesøvn på det ret mange gange i jeres sted.

Hilsen Inger

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-09-02 10:10

On Sun, 8 Sep 2002 10:52:24 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>overkommelig.
>Jeg ville ikke spilde min nattesøvn på det ret mange gange i jeres sted.

Hvis de ikke er mere pålidelige, kan man så være sikker på at de
virker hvis det engang bliver alvor?

På jobbet har jeg med proffessionelle røgalarmer at gøre, de koster
måske 1000 kroner stykket, og de holder ikke evigt.
De kan testes med testgas, en spray som simulerer røg, men
testudstyret koster lige 4000 kroner.

--
Jens

Famous Last Words #02: "You and *WHAT* army?"

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-02 10:32

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

klip
> Hvis de ikke er mere pålidelige, kan man så være sikker på at de
> virker hvis det engang bliver alvor?

Dem jeg har haft, vil jeg ikke kalde U-pålidelige, måske snarere
OVER-pålidelige: de har reageret på meget lidt: en åben ovnlåge i køkkenet,
når stegen skulle tages ud - damp fra badeværelset gennem en åben dør, etc.
Men det er jo næppe problemet i dette tilfælde: midt om natten.

Hilsen Inger

Fra : Yoda

Dato : 08-09-02 17:51

De var helt nye, er dem har vi kasseret, så de er helt ny (igen) og et andet
mærke

Carit

Fra : BT

Dato : 08-09-02 10:12

Nu skriver du ikke ligefrem om dine røgalarmer går igang meget kort, eller
om det bliver ved mad at hyle...

Har selv prøvet hvor røgalarmen gik igang, men kun i en krot periode..
Den fortæller bare der skal skiftes batteri.

Så hvis det kun er en kort alarm den kommer med, så smid et nyt batteri i,
og se om det ikke hjælper..

TOFT

Fra : Yoda

Dato : 08-09-02 17:52

De hyler i måske 10 sekunder eller nogen gange bare to, men det er ikke de
der bip for at fortælle at batteriet er fladt!

Carit

Fra : Torbenth

Dato : 08-09-02 16:18

Yoda skrev i meddelelsen <3d7b0afd$0$5669$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

klip

>Er der nogen der har prøvet det samme, eller kan give en god grund til at
>det sker?

Hej.

Jeg har prøvet det samme med en kuliltealarm. Jeg tjekkede 9 volt batteriet
og der var 9,8 volt på. Satte derefter et andet i hvor der kun var 9 volt og
siden har den ikke givet lyd fra sig.

Mvh.
Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-09-02 22:30

> Yoda skrev i meddelelsen
<3d7b0afd$0$5669$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> klip

Uden at tale af erfaring ville jeg tro at små fluer ville kunne udløse dem.
Det er jo noget med at en lysstråle hele tiden checkes med en censor om der
er noget det svækker lyset (røg) og det kunne vel lige så godt være en flue?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jfo

Dato : 09-09-02 11:13

Jeg har også oplevet det samme.
Har haft alarmer i ca. 1 år og 2 gange er det sket at en alarm går i gang,
tilsyneladende, uden grund.
Begge gange om natten.

Har intet bud på hvorfor.

Hov ?! Det lyder jo helt uhyggeligt