mail spam program
Fra : fretur

Dato : 07-09-02 19:07

Tillader mig hermed at risikere at være off topic med følgende spørgsmål:

Jeg vide om nogen der kender et godt anti spam/junk mail program der kan
filtrere sådanne mail fra. Helst rimeligt smertefrit.
(Outlook og OE er åbent helt umuligt til dette formål)

Søren.

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 19:20

fretur skrev:

> Jeg vide om nogen der kender et godt anti spam/junk mail program
> der kan filtrere sådanne mail fra. Helst rimeligt smertefrit.

Din udbyder (TDC) har en sådan mulighed. Du kan blokere e-mails fra
de værste spam-adresser så du ikke skal hente dem med dit mailprogram
og du kan også lave regler udfra e-mails direkte på mailserveren, som
du ikke ønsker at modtage fremover. http://mail.opasia.dk/

Madsen.

Fra : fretur

Dato : 07-09-02 23:52

> Din udbyder (TDC) har en sådan mulighed. Du kan blokere e-mails fra
> de værste spam-adresser så du ikke skal hente dem med dit mailprogram

Hehe tak for tippet, men jeg har været derinde og det er jo mindre end en
dråbe i havet det de kan filtrere fra.

> og du kan også lave regler udfra e-mails direkte på mailserveren, som
> du ikke ønsker at modtage fremover. http://mail.opasia.dk/

Øøøøh hvor kan jeg lige det ????
Man kan gøre det med Outlook og Outlook Express, men det virker rent ud sagt
ad helvede til: I ingen af dem er det lykkedes mig at slette mails fra
server uden at hente dem.

Søren.

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 00:50

fretur skrev:

> Hehe tak for tippet, men jeg har været derinde og det er jo mindre
> end en dråbe i havet det de kan filtrere fra.

Det er muligt, men det kommer vel an på hvor spredt din mail-adresse
er. Hvis gud og hver mand har din adresse, så er det stort set
umuligt at gardere sig 100 % imod spam. Spørgsmålet er om det ikke
ville være bedre at skifte adresse og så passe lidt mere på hvem du
giver den nye adresse til, hvis du er hårdt plaget af spam.
Læs evt.: http://www.lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm

> Øøøøh hvor kan jeg lige det ????

Efter sigende så kan du lave regler ud fra en e-mail som ligger i
indbakken inde på webmail og vha. webmail-interfacet. Jeg har dog
ikke selv prøvet det, men har fået fortalt at det er muligt i en af
TDC's interne nyhedsgrupper.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-09-02 20:21

fretur skrev:

> Tillader mig hermed at risikere at være off topic med følgende
> spørgsmål:

Nå, den er da vist god nok. En anden mulig gruppe kunne være
news.dk.admin.netmisbrug

> Jeg vide om nogen der kender et godt anti spam/junk mail program
> der kan filtrere sådanne mail fra. Helst rimeligt smertefrit.

Jeg skifter lidt mellem følgende to:

Easy Notification fra http://www.weberik.com/ . Der er godt nok ikke et
decideret filter indbygget, men der er mulighed for at gå direkte på
mailserveren, og manuelt slette mails, man ikke er interesseret i at
hente.

MailWasher fra http://www.mailwasher.net/ . Flere muligheder for at
oprette filtre (Blacklists)

--
Mvh.
LarsK

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 15:38

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> wrote in message
> MailWasher fra http://www.mailwasher.net/ . Flere muligheder for at
> oprette filtre (Blacklists)
>
> --
Programmet kører ikke sammen med eksisterende mail program. Dvs jeg skal
bruge mailwasher til at checke mail. Jeg ønsker at benytte OE til at hente
mail og lade et andet program filtrerer uden for meget besvær.

Søren

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-09-02 16:44

fretur skrev:

> Programmet kører ikke sammen med eksisterende mail program. Dvs
> jeg skal bruge mailwasher til at checke mail.

Det kører da også nærmest automatisk. Du kører først MailWasher, henter
mail hovederne, og ser hvad den foreslår, bl. a. ud fra de regler du
har sat op. Hvis den har valgt rigtigt, mht. havd der skal deletes og
hvad der skal bounces, skal du blot konfirmere ved at klikke på Process
Mail, hvorefter dit mailprogram starter. Hvad mere ønsker du?

--
Mvh.
LarsK

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 18:22

> [...]
> hvad der skal bounces, skal du blot konfirmere ved at klikke på Process
> Mail, hvorefter dit mailprogram starter. Hvad mere ønsker du?

Jeg ønsker kun at bruge ET program. Altså hente mine mails som jeg plejer
uden noget fidelifyt. Hvis jeg skal starte det andet program først er det jo
ligeså let bare at hente alt mail som jeg plejer og slette alt spam.

Søren

Fra : Arne Bolen

Dato : 08-09-02 18:36

"fretur" <fretur@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg plejer uden noget fidelifyt. Hvis jeg skal starte det andet program
> først er det jo ligeså let bare at hente alt mail som jeg plejer og

Hvis du bruger SpamPal kan du jo blot lade det starte automatisk med Windows
så er du fri for at starte det selv. SpamPal ligger stille og roligt i
baggrunden og venter på Outlook Express så det vil ikke forstyrre din PC når
du ikke bruger Outlook Express.

Hvis du ikke gider have et ekstra program så er det ikke mange andre
muligheder end at du skaffer dig en mailkonto hos nogen mailserver som
tilbyder spamfiltrering på serverniveau. Men jeg synes at det enkleste
alligevel er at bruge SpamPal sammen med en enkel sorterings regel i Outlook
Express, det tager cirka 99% af al spam.

--
Træt af virus og junkmail?
http://www.novirus.dk

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 18:42

"Arne Bolen" <UKXHGXSOJSME@spammotel.com> wrote in message

> [...]
> alligevel er at bruge SpamPal sammen med en enkel sorterings regel i
Outlook
> Express, det tager cirka 99% af al spam.

Øvkay, måske skulle jeg give det en chance og se hvor meget det kan spam det
kan tage uden for meget fidelifyt. Hvis det virkeligt kan tage 99% af al
spam er det helt fint. Men jeg synes bare det lyder lidt flot.

Søren.

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 18:59

> [...]
> så er du fri for at starte det selv. SpamPal ligger stille og roligt i
> baggrunden og venter på Outlook Express så det vil ikke forstyrre din PC

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH NEEEJ

Opdagede lige at SpamPal ikke gør andet end at markere mails som spam, de
ender gudhjælpemig i en mail folder, hvilket var det jeg ville undgå !!!
Jeg er dødtræt af at OE hele tiden gør mig opærksom på jeg har ny mail
uanset om det er spam eller andet

Nu er jeg jo lige vidt !!!!!!!!

Søren.

Fra : Arne Bolen

Dato : 08-09-02 19:12

> [...]

> det jeg ville undgå !!! Jeg er dødtræt af at OE hele tiden gør mig
> opærksom på jeg har ny mail uanset om det er spam eller andet

Det er korrekt at SpamPal mærker spam med en header og evt. en markering på
subject linien. Meningen er at man i Outlook Express laver en
sorteringsregel som enten sletter eller flytter spam til en separat mappe.

Desværre kan man nok ikke i Outlook Express koble fra lydsignalet kun for
enkelte mapper. Så har du kun alternativet at skaffe dig en mailkonto på en
mailserver med spamfiltrering. Du behøver jo ikke skifte din email adresse
for den skyld. Istedet laver du en videresending af din mail, gøres på
http://mail.opasia.dk, til en sådan konto og henter din mail fra den ny
mailserver istedet. På den måde får du din mail filtreret ved kilden og
slipper for OE-s påmindelser. Ulempen er at en sådan service næppe kan
findes gratis, de fleste koster cirka 150-300 kr om året.

--
Træt af virus og junkmail?
http://www.novirus.dk

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 19:44

> [...]
> slipper for OE-s påmindelser. Ulempen er at en sådan service næppe kan
> findes gratis, de fleste koster cirka 150-300 kr om året.

Øvkay, tak for informationen Arne.

Søren.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-09-02 21:59

fretur skrev:

> [...]
> plejer uden noget fidelifyt. Hvis jeg skal starte det andet
> program først er det jo ligeså let bare at hente alt mail som jeg

Dog med den forskel, at mailwasher kun henter hovederne. Den henter
ikke hele din spammail. Og den bliver slettet direkte på serveren INDEN
dit mailprogram henter mail. Så din OE ser aldrig den mail, der er
markeret som spam.

--
Mvh.
LarsK

Fra : Arne Bolen

Dato : 07-09-02 23:10

"fretur" <fretur@hotmail.com> wrote:

> Jeg vide om nogen der kender et godt anti spam/junk
> mail program der kan filtrere sådanne mail fra.
> Helst rimeligt smertefrit.

SpamPal fra http://www.spampal.org.uk/ anbefales varmt. Det er et gratis
program som giver dig samme muligheder som man normalt kun får med en
mailserver. SpamPal ligger mellem dit email program og din mailserver, og al
mail passerer så gennem programmet. SpamPal tjekker med SpamCop og andre
spamdatabaser om nogen af mailserverne i mailens header er sortlistet. Hvis
det er en fuldtræf placeres et mærke, som du selv kan ændre på, først på
subject/emne linien. Dette mærke kan du bruge til at lave en automatisk
sorterings regel i dit email program. Jeg bruger selv SpamPal og det fanger
cirka 99% af al spam. SpamPal er meget skånsom mod din PC og laver ikke
noget lort.

--
Træt af virus og junkmail?
http://www.novirus.dk

Fra : fretur

Dato : 08-09-02 15:40

> [...]
al
> mail passerer så gennem programmet. SpamPal tjekker med SpamCop og andre

Meget smart men jeg kan ikke opsætte mine egne regler :o/

Søren.

Fra : sailor99

Dato : 10-09-02 23:28

Tak for tippet om SpamPal.
Et lille, men supergodt program.
Georg

Fra : Peter G

Dato : 11-09-02 12:40

"sailor99" <sailor99@worldonline.dk> wrote:

> Tak for tippet om SpamPal.
> Et lille, men supergodt program.
> Georg

Husk også at hent Regexp-pluginnet :)

Min Spampal er konfigget (hovedsageligt med visse "udsatte" adresser som er
er hvidlistet) så jeg nu får al min spam frasorteret og jeg har ikke haft
en falsk positiv med de præ-konfigurerede Regexp-filtre.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.

Fra : Arne Bolen

Dato : 11-09-02 20:47

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote:

> Husk også at hent Regexp-pluginnet :)

RegEx er effektivt men det kan også få SpamPal til at gå ned en gang
imellem. Jeg måtte opgive at bruge RegEx netop på grund af at SpamPal
gik ned så ofte.

--
SpamPal for Windows
http://www.spampal.org.uk

Fra : Peter G

Dato : 12-09-02 05:37

> [...]

> RegEx er effektivt men det kan også få SpamPal til at gå ned en gang
> imellem. Jeg måtte opgive at bruge RegEx netop på grund af at SpamPal

Da ikke med RegExp version 1.4? Jeg oplevede det et par gange med 1.2 men
har ikke oplevet det en eneste gang med 1.3 ->

Fra : Arne Bolen

Dato : 12-09-02 06:56

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote:

> Da ikke med RegExp version 1.4? Jeg oplevede det et par
> gange med 1.2 men har ikke oplevet det en eneste gang med 1.3

Det er med RegEx version 1.4 som SpamPal bryder sammen. Tidligere
versioner har jeg ikke prøvet. Nu er det ingen katastrofe fordi SpamPal
uden plugins fanger alligevel næsten al spam.

--
Arne Bolen
Træt af virus og junkmail?

Fra : Peter G

Dato : 14-09-02 14:38

> [...]

> versioner har jeg ikke prøvet. Nu er det ingen katastrofe fordi SpamPal
> uden plugins fanger alligevel næsten al spam.

Ok. Må være dit styresystem der må være skyldig i eventuelle sammenbrud ;)

[Peter, som lige "disabler" pluginnet et par dage for at se hvordan Spampal
klarer sig uden]

Fra : Peter G

Dato : 08-09-02 16:14

"Arne Bolen" <UKXHGXSOJSME@spammotel.com> wrote:

> Jeg bruger selv SpamPal og det fanger cirka 99% af al spam. SpamPal er
> meget skånsom mod din PC og laver ikke noget lort.

Enig. Med det smarte Regexp-plugin (som kan bruger-modificeres) tager det
100 %

Fra : Leony

Dato : 09-09-02 08:01

"fretur" <fretur@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vide om nogen der kender et godt anti spam/junk mail program der kan
> filtrere sådanne mail fra. Helst rimeligt smertefrit.
> (Outlook og OE er åbent helt umuligt til dette formål)

www.cloudmark.com
skulle være glimrende. Den virker med Outlook, de arbejder på en Outlook
Express løsning.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : fretur

Dato : 10-09-02 15:26

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> www.cloudmark.com
> skulle være glimrende. Den virker med Outlook, de arbejder på en Outlook
> Express løsning.
>
> --
Tak for tippet, men jeg kan ikke bruge Outlook da jeg har to brugere på mit
system.
Jeg kan ikke opsætte en regel i Outlook der siger : hent ikke fra server
(den post som brugerne ikke må hente. Feks må a ikke hente b's post og
omvendt.

Søren.