4x AGP ?
Fra : Cacba

Dato : 07-09-02 16:08

Har et G-Force 3 Ti-200 128' MB DDR..

paa et Chaintech CT-7AJA med T-Bird 750 og 917 MB SD-RAM

Vil det hjælpe hvis jeg satte mit gkort til 4x agp... faar kun ca 3500 i
3dMark... har ikke noget OC.. da min cpu er for langsom i forvejen.. men
ville det hjælpe lidt at køre 4x AGP ???

Cacba Out..

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-09-02 16:24

Cacba skrev bl.a.:

> Har et G-Force 3 Ti-200 128' MB DDR..
> paa et Chaintech CT-7AJA med T-Bird 750 og 917 MB SD-RAM
>
> Vil det hjælpe hvis jeg satte mit gkort til 4x agp... faar kun ca
> 3500 i 3dMark...

Mjae... det er nok meget minimalt, hvad der er at hente. Især hvis du
allerede kører 2xAGP. Prøv bare... der sker ikke noget ved det.

--
Lars

Fra : Lovegreen

Dato : 07-09-02 21:43

> Vil det hjælpe hvis jeg satte mit gkort til 4x agp... faar kun ca 3500 i
> 3dMark... har ikke noget OC.. da min cpu er for langsom i forvejen.. men
> ville det hjælpe lidt at køre 4x AGP ???

Det lyder godt nok lavt.
Har du prøvet at sammenligne med andre maskiner på www.madonion.com ?
Jeg har selv haft et gf3ti200, med et asus a7v133 bundkort og en xp1800+
processor
Min score lå omkring 6500-6700.
Men det kan også være din cpu er flaskehalsen.

mvh
Lars

Fra : Cacba

Dato : 08-09-02 09:17

Ja meget lavt... men du har samme cpu som en af mine venner.. han far 6200
(ikke noget ned OC)

Har du lavet noget OC ?

Min cpu er for langsom til det kort.. har hørt flere som har samme prob..
men ville være rart hvis jeg lige kunne faa lidt mere..

Cacba Out

Fra : Lovegreen

Dato : 08-09-02 16:49

> Har du lavet noget OC ?
>
> Min cpu er for langsom til det kort.. har hørt flere som har samme prob..
> men ville være rart hvis jeg lige kunne faa lidt mere..

Ja, jeg havde vist nok oc'ed lidt

Palit GF3ti200-128mb@220/460 (std. 175/400)
http://service.madonion.com/compare?2k1=3633075

Palit GF3ti200-128mb@185/425 (std. 175/400)
http://service.madonion.com/compare?2k1=3390358

Hvilken cpu har du egentlig ?

mvh
Lars

Fra : Lovegreen

Dato : 08-09-02 16:50

Doh! Sorry, en 750 seføli

Er det en Slot A eller Socket A ?

mvh
Lars

Fra : Cacba

Dato : 08-09-02 20:27

Soket A T-Bird 750

Cacba Out

Fra : Lovegreen

Dato : 08-09-02 21:43

Ok, så ville jeg nok overveje ret kraftigt at anskaffe mig en
hurtigere cpu, fx. en XP2000+ (hvis dit bundkort understøtter xp-cpu'er)

lovegreen AT it DOT dk
-------------------------------------

Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 14:50

> Ok, så ville jeg nok overveje ret kraftigt at anskaffe mig en
> hurtigere cpu, fx. en XP2000+ (hvis dit bundkort >understøtter xp-cpu'er)

Desværre staar der i manualen til MB Max 950 Mhz...

Cacba Out

Fra : Lovegreen

Dato : 11-09-02 06:08

> Desværre staar der i manualen til MB Max 950 Mhz...

Det kan være din manual er gammel...
Prøv evt. at tjekke på producentens hjemmeside,
enten om der er en ny manual man kan downloade, eller
om der er bios-opdateringer der tillader brug af hurtigere
cpu'er..

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk

Fra : Cacba

Dato : 11-09-02 14:01

> [...]
> enten om der er en ny manual man kan downloade, eller
> om der er bios-opdateringer der tillader brug af hurtigere

http://www.chaintech.dk/Products/socketa/7aja.htm der staar til 1ghz

og inde i BIOS UPDATE er der en update hvor der staar 1.1 ghz... skal man
bare køre den .exe fil som man kan hente.?? er der en risiko ved det ??

Cacba Out..

Fra : Lovegreen

Dato : 11-09-02 20:06

> http://www.chaintech.dk/Products/socketa/7aja.htm der staar til 1ghz
>
> og inde i BIOS UPDATE er der en update hvor der staar 1.1 ghz... skal man
> bare køre den .exe fil som man kan hente.?? er der en risiko ved det ??

Hmm... Der står ikke ret meget på deres site, omkring hvilke cpu'er der
understøttes.
Jeg fandt en message, hvor en gut har haft en 1,2 ghz Tbird (200fsb) cpu.
http://makeashorterlink.com/?Y3D0512C1

Det er muligt at du også kan bruge en Tbird 1,4ghz (stadig 200fsb)
Men jeg vil ikke "lægge hovedet på blokken" - det kommer også an på
hvilken multiplier dit mobo understøtter.
Det kan være du kan finde en brugt cpu billigt i gruppen
dk.marked.privat.edb

Men jeg tror jeg ville skrive til Chaintech support, for at spørge dem.

Ellers var det en mulighed at skifte bundkort - og så købe en XP processor
istedet.

En anden sjov ting du kunne prøve er at sammenligne hos www.madonion.com

fx. en tbird 750 + geforce 3 ti200
en tbird 1200 + geforce 3 ti200
xp1800+ + geforce 3 ti200 (gav mig ca. 6300 3dmark m/win xp)

Jeg ved ikke ved hvilken cpu-hastighed hvor det er gf3'eren der bliver
flaskehals...

Håber du kunne bruge dette til noget...

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk

Fra : Cacba

Dato : 11-09-02 22:08

> Håber du kunne bruge dette til noget...

Det kunne jeg klart og vil prøve at anskaffe mig en ny cpu... evt en 1.1ghz

kan se at der er lidt meget forskal fra T-Bird og Duron... men er ydelsen
ogsaa saa stor?

Cacba Out..

Fra : Lovegreen

Dato : 12-09-02 05:48

> kan se at der er lidt meget forskal fra T-Bird og Duron... men er ydelsen
> ogsaa saa stor?

Da jeg skiftede min gamle Duron 800 ud med en Tbird 1,2, synes jeg
hastigheden
steg betydeligt, så hvis det var mig der skulle købe nyt, ville jeg nok
vælge
Tbird'en fremfor Duron'en...

Held og lykke

mvh