hvorfor kan jeg ikke spille Quake1 på min ~
Fra : J.F.K

Dato : 07-09-02 15:44

Hej !!!
Hvorfor kan jeg ikke starte spillet op under winXP???

--

- - -

Mvh. John

Fra : Benny Jensen

Dato : 07-09-02 16:01

Jeg stiller samme spørgsmål. Setup køre ok, men spillet stopper når alle
prikkerne under start fasen slutter.
Mvh
Benny

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-09-02 05:44

Benny Jensen wrote:
> Jeg stiller samme spørgsmål. Setup køre ok, men spillet stopper når
> alle prikkerne under start fasen slutter.
> Mvh
> Benny

I kan ikke spille Quake (og heller ikke Duke Nukem 3D eller Doom) under
Windows XP, fordi de allesammen er 16 bit programmer, og fordi Windows
XP ikke tillader at software får direkte adgang til hardwaren (sådan
lavede man spil i gamle dage - ikke alt det der DirectX pjat . I skal
bruge en DOS emulator som f.eks Dosbox (jeg ved ikke om den kan køre
Quake). Tag et kig på http://vogons.zetafleet.com/ for gode tips til
hvordan man får gamle spil til at spille under XP.

Iøvrigt findes der et addon til Quake der hedder GLQuake, som (ja ja, i
har jo gættet det) gør det muligt at bruge OpenGL accelereret grafik med
Quake. Og det er ret suverænt. Det kan godt være at det virker under XP,
men i får nok ikke noget lyd under alle omstændigheder. Der findes en
software Soundblaster emulator der hedder vdmsound (søg på google), den
burde kunne gi' lyd i Quake osv osv. Alt sammen gætværk, jeg har ikke
tænkt mig at opgradere til XP netop på grund af alt det bøvl med at få
gamle spil til at virke.

Held & lykke med det,

Sune

Fra : Silver

Dato : 08-09-02 01:27

quake 1 er et spil med software grafik ikke? kan det ikke være derfor? kører
ikke med acceleret grafik mener jeg.

Mvh
Silver

Fra : Benny Jensen

Dato : 08-09-02 02:23

Det er ren glæde og nostalgi at spille det første Quake spil.

Mvh
Benny

Fra : Niller©

Dato : 08-09-02 07:39

GLQuake virker helt ok her på min xp !

Fra : Benny Jensen

Dato : 10-09-02 13:02

Quake køre nu, men hvad med de 2 missiopack ?? Jeg kan ikke installere dem
og slet ikke køre dem.
Missionpack no. 1. Scourge of Armagon og Missionpack no.2 Dissolution of
eternity. Hvordan kommer de til at køre på XP ??
Mvh.
Benny

Fra : Tjalfe

Dato : 10-09-02 16:59

Ja, det er ganske rigtigt fordi det er et 16 bit program. Der findes dog
også en 32-bit udgave. Den kan du hente på http://hjem.get2net.dk/tjalfe
Hvis du har et 3D kort, burde du nok hente GL-versionen først og prøve den.
32-bit patchen kræver naturligvis at Quake 16-bit er installeret på ens
computer. Jeg ved ikke om du når at få hele Quake installeret, og det først
går ned når du prøver at starte quake op - eller om selve installationen
også kikser. Hvis det er selve installationen der kikser, kommer du nok ikke
uden om, fx. dosbox.

Tjalfe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-09-02 17:27

Tjalfe wrote:
> [...]
> du prøver at starte quake op - eller om selve installationen også
> kikser. Hvis det er selve installationen der kikser, kommer du nok

God side Tjalfe

-Sune