At installere Classic
Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 07-09-02 15:40

Hej,

kan nogen sige mig hvordan jeg installerer classic environment på en
clean os x installation? Når jeg prøver at installere den medfølgende OS
9 får jeg at vide at classic har brug for OS 9, for at kunne installere
OS 9. En slags Catch 22 om man vil. Jeg har een partition på min harddisk.

Jeg har en ide om at det garanteret er latterligt let, men for en
forhåbentlig-snart-ex-Windows-bruger er det ikke indlysende.

På forhånd mange tak,

mvh - Thomas

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 07-09-02 16:15

> [...]
>
> Jeg har en ide om at det garanteret er latterligt let, men for en
> forhåbentlig-snart-ex-Windows-bruger er det ikke indlysende.

Start fra Cd'en. Der plejer at stå på cd'en hvordan du gør - jeg mener at du
holder C og D nede til der står på skærmen at den starter fra Cd'en.

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 07-09-02 16:43

Hej Henning, tak for svar.

> Start fra Cd'en. Der plejer at stå på cd'en hvordan du gør - jeg mener at du
> holder C og D nede til der står på skærmen at den starter fra Cd'en.

Se det beviste jo blot min formodning: jeg !havde! set, at jeg kunne
boote fra CD'en ved at holde C nede under opstart, men jeg troede ikke
det angik at installere classic under OS X.

Mange tak og mvh,

Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-09-02 17:02

On Sat, 7 Sep 2002 17:15:24 +0200, Henning Vestergaard Poulsen wrote
(in message <B99FE4AC.7063%henningpoulsen@mac.com>):

> Start fra Cd'en. Der plejer at stå på cd'en hvordan du gør - jeg mener at du
> holder C og D nede til der står på skærmen at den starter fra Cd'en.

Hvad mener du? At man kan installere nier system folderen i Mac OS X ved at
boote fra en nier system CD? Huh? Og man plejer da bare at holde C nede, når
man starter fra en disk?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-09-02 16:25

In article <3d7a0fd4$0$642$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Thomas Pilgaard Nielsen <ascii@microcore.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en ide om at det garanteret er latterligt let, men for en
> forhåbentlig-snart-ex-Windows-bruger er det ikke indlysende.

boot fra din Mac OS 9 CD (indsæt cd, reboot og hold C nede) og installer
Mac OS 9 - reboot i Mac OS X

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 09-09-02 15:49

Hej NG igen,

i har før været en wannabe-mac'er behjælpelig med installation af
Classic under OS X.

Jeg har fulgt de råd og anvisninger der blev givet - dvs. at boote fra
OS 9 CD'en.

Imidlertid viser det problem sig, at jeg ikke kan vælge en disc at
installere OS 9 på. Jeg har formatteret min OS X partition som en HFS
volume - kan det være derfor? Og hvordan kan jeg i givet fald komme
omkring problemet?

På forhånd mange tak og med venlig hilsen,

Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 20:19

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 14:48 GMT, Thomas wrote:

> [...]
> installere OS 9 på. Jeg har formatteret min OS X partition som en HFS
> volume - kan det være derfor? Og hvordan kan jeg i givet fald komme

Nej. Prøv at opdatere driverten med drivesetup, Mac OS X installer
ikke som standart en Mac OS 9 driveten.