Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan ændre i Photoshops fontdialog ?
Fra : B. Jakobsen

Dato : 07-09-02 16:00

Når jeg åbner et sort/hvid billede i photoshop og skal indsætte tekst, så
har jeg mulighed for at vælge tekststørrelse. Photoshop foreslå nogle
standardstørrelser når man trykker på dialogboksen. Er der en mulighed for
at tilføje tal i denne dialog ? Jeg bruger nogle bestemte fontsstørrelser
hver gang og disse optræder ikke i dialogen.
Kh
Bjørn

Fra : Tomasz

Dato : 07-09-02 16:13

Hej
Prøv bare at skrive i dialog boksen den tal du vil have og husk at tilføje
pt eller det du vil have fx cm
Hilsner
Tomasz

Fra : B. Jakobsen

Dato : 07-09-02 18:02

Jo, det kan jeg, og det er sådan jeg gør nu. Men jeg vil gerne have at
tallene står der næste gang jeg åbner photoshop også. De skal ligge
permanent i listen.
Som det er nu så springer defaultindstillingerne fra 6 til 8 pt. Jeg har
brug for 7 og 7,5 meget tit. Jeg vil gerne tilføje permanente ændringer i
defaulttallene.
Kh
Bjørn

Fra : Tomasz

Dato : 07-09-02 20:13

> Som det er nu så springer defaultindstillingerne fra 6 til 8 pt. Jeg har
> brug for 7 og 7,5 meget tit. Jeg vil gerne tilføje permanente ændringer i
> defaulttallene.

Hej
Nåå... OK...
Prøv at bruge "Tool Presets" (lige som Actions)

Mange hilserner
Tomasz

Fra : Zarathustra

Dato : 07-09-02 18:18

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> wrote

> [...]
| at tilføje tal i denne dialog ? Jeg bruger nogle bestemte
fontsstørrelser
| hver gang og disse optræder ikke i dialogen.

Det burde være muligt (i teorien). I din PS7 rod ligger der en mappe
'Required'. Herinde ligger der en fil 'Default Tool Presets.tpl'; de
parametre du vil ændre må være herinde. Jeg har prøvet at åbne den med
Notepad, men uden held. Du kan prøve med en Hex-viewer/edit.

Ellers ville jeg prøve at poste samme ? til Adobe support eller inde
på deres forum'er.

--
/Digit
10011010 <-- Sprej mi polykralpy?