Injurie + indrømmelse af fejl
Fra : Soeren

Dato : 07-09-02 14:16

Hej Alle

Jeg har en tvist med et firma hvor jeg har købt en meget dyr vare med en
fabriksfejl. firmaet nægter at gøre noget ved dette, og garanti er pt en
gråzone.

Hvis jeg ønsker at formidle information på nettet, omkring denne sag og den
måde firmaet har handlet på, hvor lang på jeg så gå ?

Må jeg offentligøre vores brevudveksling?
Lave referat af et møde som jeg har oplevet det ?
Hvor ligger grænsen?

Med hensyn til garantien er der tvivl da apparetet er solgt som demovare med
1 års garanti. men via et andet firma, men kan man ikke sige at firmaet
erkender problemet ved at tage apparetet ind til garantireperation, og
senere tilbyder en delvis erstatning?

På forhånd tak

Fra : TGD

Dato : 07-09-02 14:44

"Soeren" <soerenZXY@loekkegaard.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Hvis jeg ønsker at formidle information på nettet, omkring denne sag og
den
> måde firmaet har handlet på, hvor lang på jeg så gå ?

Langt, du må gerne købe et domæne som f.eks. www.elendige-XXXXX.dk men husk
at du skal kunne bevise dine påstande.

> Må jeg offentligøre vores brevudveksling?

Ja men slet persondata.

> Lave referat af et møde som jeg har oplevet det ?

Ja du må også være kreativ.

> Hvor ligger grænsen?

For hvad?

> [...]
> 1 års garanti. men via et andet firma, men kan man ikke sige at firmaet
> erkender problemet ved at tage apparetet ind til garantireperation, og

Hvis du ikke vil have den delvise erstatning er der kune at lade handlen gå
tilbage..

Er det et forbrugskøb kontakt www.fs.dk

Fra : Soeren

Dato : 07-09-02 15:13

> den
>
> Langt, du må gerne købe et domæne som f.eks. www.elendige-XXXXX.dk men
husk
> at du skal kunne bevise dine påstande.

> Ja men slet persondata.

Må jeg ikke sige at jens jensen har sendt følgende brev.?

Mvh
Søren

Fra : TGD

Dato : 07-09-02 15:45

"Soeren" <soerenZXY@loekkegaard.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Må jeg ikke sige at jens jensen har sendt følgende brev.?

Jo det må du godt, navne er ok du skal bare holde dig indenfor *loven om
persondata* cpr adresser etc.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-09-02 17:56

Seren wrote:
> Jeg har en tvist med et firma hvor jeg har købt en meget dyr vare med en
> fabriksfejl. firmaet nægter at gøre noget ved dette, og garanti er pt en
> gråzone.

Og hvis du vil have relevante råd her, så må du lige være lidt præcis,
hvad købte du, pris og tidspunkt, og hvornår gjorde du indsigelse,
og hvornår afviste firmaet det ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Soeren

Dato : 07-09-02 18:09

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message

> Og hvis du vil have relevante råd her, så må du lige være lidt præcis,
> hvad købte du, pris og tidspunkt, og hvornår gjorde du indsigelse,
> og hvornår afviste firmaet det ?
>
> --
Det drejer sig om en videoprojektor som kostede 60.000 brugt og 225.000 ny
Grunden til at garantien er lidt grå, er at producenten havde den som demo i
nogle år, de solgte den så til et firma med 1 års garanti det er den garanti
som der er usikkerhed om.
Der blev reklameret inden for den frist som er stillet af firma nr 2,
producenten afviser at der er garanti fra deres side.
kan man derfor sige at hvis producenten tager imod projektoren til en
garanti-reperation
og senere tilbyder et erstatningsprodukt med 35% rabat, så har de accepteret
at garantien og dermed fejlen er valid.

Mvh
Søren

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-09-02 18:27

On 07/09/02 19:09, in article 3d7a3321$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
"Soeren" <soerenZXY@loekkegaard.com> wrote:

> [...]
> garanti-reperation
> og senere tilbyder et erstatningsprodukt med 35% rabat, så har de accepteret

Hvis firma 2 har givet dig en garanti i forbindelse med dit køb, så kan du
være bedøvende ligeglad med, hvordan de har tænkt sig at opfylde den - det
er deres problem.
Du skal bare holde dig til dem.

/kristian

Fra : Soeren

Dato : 07-09-02 18:42

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B9A0038A.D9FA%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> [...]
> være bedøvende ligeglad med, hvordan de har tænkt sig at opfylde den - det

Tak for svaret, nu skrev jeg desværre ikke at producenten er international
og projektoren er solgt fra Tyskland til et firma i Østrig. og de vil ikke
stå ved garantien (og fejlen kan ikke rettes da det er en konstruktionsfejl)
Jeg formoder at at det vil koste alt for mange penge at tage sagen op mod
dem.
Jeg har derfor haft en langvarig korspondance med producentens danske
afd.vedr konstruktionsfejlen, og kan man så ikke sige at et økonomisk tilbud
fra deres side er det samme som en indrømmelse af at problemet er deres?

Mvh
Søren