Mach 0
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-09-02 14:18

Hvordan er det lige at mach 0 versionen af Mozilla skiller sig ud fra
den alm. version?

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 13:14

On Sat. d. 07 Sep. 2002 kl. 13:18 GMT, Martin wrote:

> Hvordan er det lige at mach 0 versionen af Mozilla skiller sig ud fra
> den alm. version?

Den almindelige version er en CFM version, der i teorien er binær
kompatibel med Mac OS 9.

Carbon Mach-O versionen kører i bsd laget (*nix) med et GUI i Carbon.
X versionen kører også i bsd laget med GUI i X Windows.
Chimera kører ligeledes i bsd laget med GUI i Cocoa.

Ingen af de tre er i sagens natur mac OS 9 kompatible.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-02 13:46

> Den almindelige version er en CFM version, der i teorien er binær
> kompatibel med Mac OS 9.
>
> Carbon Mach-O versionen kører i bsd laget (*nix) med et GUI i Carbon.

Oplever du nogen forskel på de to?

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 14:01

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 12:45 GMT, Martin wrote:

> Oplever du nogen forskel på de to?

Ja jeg synes at mach-0 genrelt er en del hurtigere.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-02 22:23

> Ja jeg synes at mach-0 genrelt er en del hurtigere.

Okay, jeg lader den komme på prøve. (Den har dog problemer med at finde
plug-ins - nogen løsning?)

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 22:53

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 21:22 GMT, Martin wrote:

> Okay, jeg lader den komme på prøve. (Den har dog problemer med at finde
> plug-ins - nogen løsning?)

ikke fra mig Men prøv seneste bulid af chimera 0.5 (også mach-0).
Denne build er _meget_ stabil i forhold il de tidligere udgaver af
Chimera.

Den understøtter plug-ins, og har ikke problemer med java under 10.2
(eller for den sags skyld javascript). Eneste mangel til mit behov er
en history funktion. der er sågar en services genvej, ævle+U, meget
anvendeligt fra et terminalvindue med slrn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-09-02 20:20

> ikke fra mig Men prøv seneste bulid af chimera 0.5 (også mach-0).
> Denne build er _meget_ stabil i forhold il de tidligere udgaver af
> Chimera.

Den har jeg også hentet. (Seneste nightly build - ik'?)

> Den understøtter plug-ins, og har ikke problemer med java under 10.2
> (eller for den sags skyld javascript). Eneste mangel til mit behov er
> en history funktion.

Jeg ved ikke om det har været gældende længe, men nu bruger Chimera OS X
internet pref. Dvs. at trykker man på en mailadresse åbner den mail.app
(hos mig). Det er et stort plus i forhold til Mozilla, som fortsat
dikterer sig selv som mailklient.

>der er sågar en services genvej, ævle+U, meget
> anvendeligt fra et terminalvindue med slrn

æble+U... der sker intet hos mig!?

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 21:14

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 19:20 GMT, Martin wrote:

> Den har jeg også hentet. (Seneste nightly build - ik'?)

Jo, den jeg bruger er fra 4 september. På missekatten er den endnu
ikke gået ned og jeg er ej heller stødt på java, javascript eller
flash den ikke kan klare. (Bruger udelukkende de af Apple installerede
plug-ins). Ganske godt skuldret på en mac

> æble+U... der sker intet hos mig!?

ævle+shift+U, unskyld!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-09-02 22:51

> ævle+shift+U, unskyld!

Ja og så må den slås med OmniWeb som bruger ekstakt samme
tastaturgenvej. Lidt ufikst.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 23:29

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 21:50 GMT, Michael wrote:

> Ja og så må den slås med OmniWeb som bruger ekstakt samme
> tastaturgenvej. Lidt ufikst.

Ikke i jaguar - omniwebs implementering virker ikke pga af ændringer
fortaget af Apple. (visuelt optræder den stadig, men det er Chimera der
åbnes hver gang)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-09-02 16:14

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> internet pref. Dvs. at trykker man på en mailadresse åbner den mail.app
> (hos mig). Det er et stort plus i forhold til Mozilla, som fortsat

Hvis du piller maildelen ud af Mozilla og definerer mailto: "dit
mailprogarm" i helper applications, så bruger den det .

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-09-02 21:26

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvis du piller maildelen ud af Mozilla

Hvad er det lige jeg skal slette/flytte for at opnå ovenstående.

Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 11-09-02 06:32

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Hvad er det lige jeg skal slette/flytte for at opnå ovenstående.

Stort set alle de dele i "components" der hedder noget med msg og mail
Men de vigitgste to hed et ellet andet i stil med mailnews og den anden
var msgcomposer.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-02 17:04

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Stort set alle de dele i "components" der hedder noget med msg og mail
> Men de vigitgste to hed et ellet andet i stil med mailnews og den anden
> var msgcomposer.

Skidt med det! Jeg beholder Mozilla som den er og vil prøve at bruge
Chimera mere som dagli' brows(er).

Martin