CSS: Tabelhøjde = 100%
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-02-01 10:24

Jeg har et lille problem: Jeg vil gerne have en tabel til at fylde 100%
i højden, og jeg kan simpelthen ikke få det det til at lykkedes.

er ikke standard, og det virker f.eks. ikke i Mozilla. Jeg ville også
foretrække at gøre det i CSS, men hvordan gør man det?

style='height: 100%'

virker tilsyneladende ikke.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-02-01 13:33

TABLE {
   height: 100%;
}

Ikke understøttet i CSS 1, NS 4.x.

Brug ikke inline styles det vil i langt de fleste tilfælde give
problemer i NS 4.x. Specielt i en tabel.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-02-01 14:32

Jens Peter Karlsen skrev:

> TABLE {
> height: 100%;
> }

Tak. Det virker fint i Konqueror - til gengæld har Mozilla lidt
problemer med det.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-02-01 00:03

Send dem en bug rapport eller kik i bug listen. De er muligvis klar
over det.

On Wed, 21 Feb 2001 14:31:52 +0100, Jonas Koch Bentzen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-02-01 20:06

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Send dem en bug rapport eller kik i bug listen. De er muligvis klar
> over det.

Det er ikke en bug. Taget fra CSS1:

"UAs may ignore the 'height' property (i.e.,treat it as 'auto') if
the element is not a replaced element."

Hvordan skulle en height: 100% tabel forøvrigt tolkes hvis jeg
formindsker mit browservindue så meget i højden at der ikke er plads
til indholdet?

Fra : Rander

Dato : 23-02-01 22:27

23 Feb 2001 20:06:25 +0100 brugte Thomas Jespersen 13 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>Hvordan skulle en height: 100% tabel forøvrigt tolkes hvis jeg
>formindsker mit browservindue så meget i højden at der ikke er plads

Så får du en scrollbar. Tabel-højden kan naturligvis aldrig mindre mindre
end indholdet.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Kasseret p.gr. af at det ene ben er skævt, som følge af bræk. (Skadesanmeldelse)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-02-01 02:47

Height som attribut for Table fandtes ikke i CSS 1. Det kom til i CSS
2 som er den nuværende "recommendation" fra W3C.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visudet.html#propdef-height kunne jeg
ikke finde noget der sagde at den var "optional".

Hvis der ikke er plads til indholdet er det valgfrit hvordan UA's
behandler det men sandsynligvis vil alle skifte til "auto".