Arstechnica skriver om 10.2
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-09-02 11:09

Jeg vil bare lige gi' et tip til lidt weekendlæsning:

http://www.arstechnica.com/reviews/02q3/macosx-10.2/macosx-10.2-1.html

Jeg har ikke selv læst denne artikel, men de tidl. om 10beta, 10.0 og
10.1 har været meget gode.

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-09-02 11:24

Den første lille "sjove" ting fra ArsTechnicas artikel omhandler noget
som også blev diskuteret i dk.edb.mac:

------

Finally, as a surprisingly large number of Mac users probably already
know, Jaguar--a code name that became a product name--already has a
nickname: "Jag-wire." You'll also see it spelled "Jagwyre", both with
and without the hyphen. The spelling varies because the source of the
nickname is speech, not text. Steve Jobs pronounces the word "Jaguar" so
that it sounds like "Jag-wire." Apparently this is a regional California
accent, not a personal quirk. Then again, he also pronounces "automatic"
as if the first syllable sounds like the word "owe", so who knows what's
really going on. Speaking as an easterner, "Jag-wire" sounds pretty
strange to me. Apparently other Mac users agree, and "Jagwire" has
caught on as an oddball, fashionable, and possibly even "133+" nickname
for Mac OS X 10.2. What a world.

-------

Sjovt nok så troede jeg ikke at man i usa lagde mærke til S. Jobs sjove
udtale, men det er åbenbart lokalt betinget hvordan det udtales.

Martin

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-09-02 16:21

In article <1fi53ky.40gwco1n2ijggN%mb@talent.dk>, Martin Bredthauer
(mb@talent.dk) wrote:
> Sjovt nok så troede jeg ikke at man i usa lagde mærke til S. Jobs sjove
> udtale, men det er åbenbart lokalt betinget hvordan det udtales.

Jeg har ved flere lejligheder undret mig over Bill Gates' udtale af
"internet", det lyder som om han siger "innernet". Steve Jobs' udtaler af
samme lyder mest som "indernet".

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-09-02 21:27

in article MPG.17e437cc4a40da989738@news.stofanet.dk, Jan Jonasen at
jonasenREMOVE@THISit.dk wrote on 07/09/02 17:21:

> Jeg har ved flere lejligheder undret mig over Bill Gates' udtale af
> "internet", det lyder som om han siger "innernet". Steve Jobs' udtaler af
> samme lyder mest som "indernet".

Sån siger de osse i alm hollywoodfilm. Det er vist bare amerikansk.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 23:02

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article MPG.17e437cc4a40da989738@news.stofanet.dk, Jan Jonasen at

> Sån siger de osse i alm hollywoodfilm. Det er vist bare amerikansk.

Det siger de også her i Jylland, når de sidder ved EDB'ed (med blødt "d"
i enden).
--
Henrik Münster
Esbjerg